Vad tror ni om denna minimoton?

Bara skit om du vill rejsa, men som lekfordon så duger den.

Men minomoto och pocketbike är samma sak då?
Tänkte mest som prydnad och lek i vardagsrummet faktiskt :)

Den från Kina är på 49cc & "riktiga" minimotos är på 40cc. Sen är frågan hur det är med tillgång på reservdelar (dom går sönder ganska ofta) - men visst i bokhyllan fungerar den juh - men hur kul är det ;)

metallgutten skrev:
Den från Kina är på 49cc & "riktiga" minimotos är på 40cc. Sen är frågan hur det är med tillgång på reservdelar (dom går sönder ganska ofta) - men visst i bokhyllan fungerar den juh - men hur kul är det ;)

Vadå reservdelar, det är bara köpa en ny!! 2200:- kan man köpa 10 st och ha reservdels lager ett par år. Om man inte tävlar är 47cc helt ok. Jag hade gärna haft en :)

Zilversurfer skrev:
Vadå reservdelar, det är bara köpa en ny!! 2200:- kan man köpa 10 st och ha reservdels lager ett par år. Om man inte tävlar är 47cc helt ok. Jag hade gärna haft en :)
Fast det är väl surt att pajja en hel hoj bara för att du behöver en ny koppling, eller någon annan del, eller... Men visst, man kan säkert köpa ett reservdelspaket i samma vända som man beställer själva cyklen.

Har dock för mig att effekten brukar vara ganska låg jämfört med minimoto, men det kan man juh också kolla upp.

Kul att det blir fler som ska börja köra nu till hösten/vintern :tummenupp

Är som sagt inget att tävla med. Fanns sådana att hyra i England och de gick ungefär som hyr-minimotos går i Sverige. Toppar runt 70, 3-4häst på strax över 20kg. Reservdelar finns att få tag på men tyvärr inte i Sverige än, men det kommer väl.
Har själv beställt en för 2290:- + frakt från Jönköping...

Chefen Alabama skrev:
Är som sagt inget att tävla med. Fanns sådana att hyra i England och de gick ungefär som hyr-minimotos går i Sverige. Toppar runt 70, 3-4häst på strax över 20kg. Reservdelar finns att få tag på men tyvärr inte i Sverige än, men det kommer väl.
Har själv beställt en för 2290:- + frakt från Jönköping...

Vad heter det företaget?

Ja, verkar häftigt faktiskt. Får man köra med sådana på banor såsom racehouse?

Där är en tråd angående gruppköp..

f-n.... jag hade den tråden uppe för en stund sedan,
tydligen en lista uppe om gruppköp... skulle vara minst 20st, de var uppe i 15st nu! :tummenupp

orkar inte leta fram den nu igen, hittar du den så släng upp en länk!! :)

Mr K skrev:
vill oxå ha. Gruppköp?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka