Vad tror ni om denna minimoton?

Någon härifrån som satt upp sig på gruppköpet?
Är det nåt skit o ha?
Vill nog ha ett fast pris på "värstingen" först..

Jepp! Har satt upp mig på en "Retta"
http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00562557/pocket_bike.html

någon i den tråden skrev att alla går i ~50 och inte 70...

Mest kul att ha i bokhyllan! Men det är inte fel det heller!
Jag är prylbög-och stolt över det!

De vet inte hur det ska administreras än mer än att företaget (i kina) skickar en kontainer när den är fylld till GTB eller Sthlm. Om det är GTB är jag på!
Om vi dessutom blir ett par här "nere" ifrån kunde vi hämta dem tillsammans, vilket skulle kännas lite bättre, eller?

Last edited:
jag e sugen som fan men jag vill köpa en med blinkers och hela kittet och kolla om man kan köra den som moped på gatan.....

Mr K skrev:
jag e sugen som fan men jag vill köpa en med blinkers och hela kittet och kolla om man kan köra den som moped på gatan.....
Det hade ju varit kanon..
Onsdagsgazz med fulmotos.. :D

Har det blivit nåt?

Hej på er!

Hur har det gått med dessa minimotos? Jag är på G att köpa en om man får en för under 3000 spänn?

Jag är ganska ny i Malmö och är lite sugen att börja köra minimoto. Men som fattig student har man ju inte alltför stor budget att röra sig med.

Hur har det gått med leveransen?

Läckert!

Själv är jag inte ens ägare av en 'riktig' hoj än men det kommer till nästa sommar :(

Jag kan försöka göra lite research om priser osv samt hur frakt och allt går till. Om priset är det rätta så är jag iaf en garanterad köpare och jag hoppas att flera är med mig. Det skulle som sagt kännas lite säkrare om flera köpte, och att de levererades allihopa samtidigt. Dels billigare för oss alla med tanke på fraktpriser osv.

Återkommer (om min research mot förmodan lyckas) :)

Lägger upp en prislista samt lite mer information i en ny tråd i "överflödiga diskutioner".

Hoppas you dont mind :)

Hittade en återförsäljare i Malmö, visserligen lite dyrare.. men man kan ju se vad man får iallafall.. DÄr fanns även nån med lampor o allt

www.minibike.se

Fire skrev:
Hittade en återförsäljare i Malmö, visserligen lite dyrare.. men man kan ju se vad man får iallafall.. DÄr fanns även nån med lampor o allt

www.minibike.se

Hallå!

Är det här likadana minimotos som de som ska importera hade tänkt sig?
Vad tror ni om dessa? Ska man slå till om man bara vill en för att leka lite??

Danne S skrev:
Hallå!

Är det här likadana minimotos som de som ska importera hade tänkt sig?
Vad tror ni om dessa? Ska man slå till om man bara vill en för att leka lite??

Verkar vara samma. Har inte kolla så noga på de ska imp. Det är ju lite enklare att köpa hemma trots allt, med tanke på moms,tullavg & frakt hit dit mm, risken är ganska stor att man får köra till GTB/sth och hämta den, tror inte någon transport firma köra o hämtar i en Contaner i en hamn.. :confused:

Enligt deras hemsida så har de ju reservdelar till deras..(minibike´s)

Fire skrev:
Verkar vara samma. Har inte kolla så noga på de ska imp. Det är ju lite enklare att köpa hemma trots allt, med tanke på moms,tullavg & frakt hit dit mm, risken är ganska stor att man får köra till GTB/sth och hämta den, tror inte någon transport firma köra o hämtar i en Contaner i en hamn.. :confused:

Enligt deras hemsida så har de ju reservdelar till deras..(minibike´s)

Jag håller verkligen med dig! Jag lägger gärna någon tusing extra och får bekvämligheten att hämta den i Malmö hos en återförsäljare...Vem vet, man kanske kan göra riktiga klipp av någon som förköpt sig av dom importerade...

Jag hade tänkt att åka och kika på minomoton dom säljer på minibike.se...

Ni vet inte hur det har gått med den stora leveransen? Jag är grymt sugen nu. Har sett att dom säljer liknande bågar på blocker för 5900 nu. Någon som har köpt redan föresten?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph