vad sägs om en feministdebatt igen?

Haha! Jag gissar att du är ironisk?

Caffe skrev:
Men Räven, du är ju rätt skapligt skapad ändå när allt kommer kring.
Byt bara ut det där fjompiga svärdet (Fantasy är såååå 2004) mot en ansiktsbild, då ska du se att folk läser dina inlägg ordentligt och verkligen tar till sig dina åsikter och synpunkter.
Ingen normal hetero-kille skulle iaf våga dissa dig med billiga och korkade förolämpningar av fruktan för att förlora sina eventuella chanser på lite hanky-panky (hoppet är det sista dåren överger).

Det är en ytlig värld, se bara på Persson, skulle han kommit så långt här i livet om han inte haft sin sjyssta look och sexappeal, jag bara frågar?? :mattias

Macho Woman skrev:
Riktigt skönt att fler tjejer vågar ge sig in i debatten. Självklart gör Ullis vad hon vill, obviously. Vi lever i ett fritt samhälle, men det är helt tydligt så att det samhället i allmänhet är mer objektifierat nu än det har varit. När jag var ung (oj, oj, det var längesedan), så behövde man inte vara snygg och åla omkring i små kläder för att sälja plattor som tjej. Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag. Jag tycker det är verkligen på tiden att någon säger ifrån. Vilken slags samhälle vill vi ha? Vill vi överleva i framtiden? Är det folk med kunskap eller utseende vi bör lyfta fram? Dagens medier är obegripligt fördummande. Den där vidriga artikeln (eller vad fan man nu ska kalla det) i Moore är ett mycket bra exempel på det.

Håller också med Macho..

Macho Woman skrev:
/.../Vi lever i ett fritt samhälle, men det är helt tydligt så att det samhället i allmänhet är mer objektifierat nu än det har varit. När jag var ung (oj, oj, det var längesedan), så behövde man inte vara snygg och åla omkring i små kläder för att sälja plattor som tjej./.../
Sabrina? Samantha Fox? Lili & Susie? Kylie Minouge? Sandra? Mandy Smith? Eller är du född på 60-talet?

MikkE skrev:
Var det någon som sa ifrån när tex Fredrik Ljungberg stod modell i världens tightaste Calvin klein kallingar?

Det var ju en djävla jämförelse i just det här sammanhanget. Hur många miljoner tror du Ljungberg fick för det? Ljungberg gjorde ett övervägande om pengarna var värda jobbet. På samma sätt gjorde givetvis Ullis ett övervägande om hon tyckte fördelarna övervägde nackdelarna. Men, Ullis fick antagligen på sin höjd några tusenlappar, men främst väl värd publicitet i jakten på att jaga nya sponsorer. Dock, det där är ju ovidkommande i sammanhanget.

Likväl, Ullis kan måhända ha en exhibitionistisk ådra och vill visa upp sig, vilket är ren spekulation, hur det förhåller sig har jag ingen aning om. (Notera dessutom, jag har INGET emot utvik i "vanliga fall".) Men, IMHO, vad det här däremot handlar om är ju att förringa och frånta fokus på hennes person och skicklighet som RR-förare och istället ser nog majoriteten av läsarna henne som någon man hellre haft i sängen än hejat fram på RR-läktarna.

Som sagt, jag tycker det är synd att hon inte posade i sitt racingställ eller varför inte hade ett gäng lättklädda gridboys runt omkring sig så damerna fått något att kika på (nä, jag är hetero). Killar har ju alltid lättklädda gridgirls, varför kunde de inte vänt på steken och samtidigt fått med en portion humor i det hela med ett omvänt förhållande? Men, eftersom majoriteten av såväl Moores läsare som RR-publiken är män, så vågade man antagligen inte det.

Avslutningsvis, Ullis ser som bekant bra ut och om hon gjorde det för att hon tycker det är kul att synas så är det ju kalas. Likaså fick hon publicitet för sin satsning, vilket också är bra. Men, icke desto mindre, tycker det är synd att det inte utformades på annorlunda sätt.

Edit: Stavfle

Last edited:
Macho Woman skrev:
Riktigt skönt att fler tjejer vågar ge sig in i debatten. Självklart gör Ullis vad hon vill, obviously. Vi lever i ett fritt samhälle, men det är helt tydligt så att det samhället i allmänhet är mer objektifierat nu än det har varit. När jag var ung (oj, oj, det var längesedan), så behövde man inte vara snygg och åla omkring i små kläder för att sälja plattor som tjej. Tidningarna skriver spaltmeter efter spaltmeter om Paradise Hotel-deltagarna som valts ut för sitt utseende och sin sex appeal. Inte på långa vägar lika mycket skrivs om folk som faktiskt åstadkommer något som bidrar till samhället med kunskap av något slag. Jag tycker det är verkligen på tiden att någon säger ifrån. Vilken slags samhälle vill vi ha? Vill vi överleva i framtiden? Är det folk med kunskap eller utseende vi bör lyfta fram? Dagens medier är obegripligt fördummande. Den där vidriga artikeln (eller vad fan man nu ska kalla det) i Moore är ett mycket bra exempel på det.
Priset för att leva i en fri värld är att tolerera & acceptera även vissa saker som man inte tycker om (...som kanske andra tycker om).
Jag är inte ett dugg imponerad/intresserad av silikonbrudstuket, ...jag mår jättedåligt när jag ser en Volvo 343. Men jag ser det som självklart att jag måste acceptera de bådas existens och håller inte på att käbbla i forum att dom ska bort för att jag inte gillar dom. Och om du tror att det är en ny grej att utseende påverkar mängden/typ av uppmärksamhet har du nog storfel. Det är snarare en naturlag = slöseri med tid att kämpa mot dom. Och att frivilligt lättklädda damer skulle vara till skada för samhället tror jag inte heller, ..definitivt inte om man jämför med alternativet (inskränkt frihet).

stavgren skrev:
Sabrina? Samantha Fox? Lili & Susie? Kylie Minouge? Sandra? Mandy Smith? Eller är du född på 60-talet?

Jösses! Kommer du ihåg deras videos? Är de över huvud taget i samma världsdel som det vi ser i videos i dag? De var snarare undantag än regel, vilket är STOR skillnad mot hur det ser ut i musikbranschen nu.

Zoidberg skrev:
Priset för att leva i en fri värld är att tolerera & acceptera även vissa saker som man inte tycker om (...som kanske andra tycker om).
Jag är inte ett dugg imponerad/intresserad av silikonbrudstuket, ...jag mår jättedåligt när jag ser en Volvo 343. Men jag ser det som självklart att jag måste acceptera de bådas existens och håller inte på att käbbla i forum att dom ska bort för att jag inte gillar dom. Och om du tror att det är en ny grej att utseende påverkar mängden/typ av uppmärksamhet har du nog storfel. Det är snarare en naturlag = slöseri med tid att kämpa mot dom. Och att frivilligt lättklädda damer skulle vara till skada för samhället tror jag inte heller, ..definitivt inte om man jämför med alternativet (inskränkt frihet).

Jag har inte någonstans skrivit att lättklädda tjejer ska förbjudas. Var har du fått det ifrån? Varför skulle det enda alternativet vara inskränkt frihet? Handlar det inte om att förändra folks attityder? Varför skulle något som alltid ha varit så automatiskt vara bra? Är alla våra naturliga impulser sunda? Alla har drifter som är självdestruktiva t.ex. Är det då inte bättre att kämpa emot dem än att vika ner sig eftersom det är naturligt?

Macho Woman skrev:
Jösses! Kommer du ihåg deras videos? Är de över huvud taget i samma världsdel som det vi ser i videos i dag? De var snarare undantag än regel, vilket är STOR skillnad mot hur det ser ut i musikbranschen nu.
Lättkläda brudar fanns det väl gott om i en massa videos på 80-talet också.
Allt i från Prince till Alice Cooper hade med dem för att de sålde.

Samantha var fin :D

Zoidberg skrev:
Vilka samhällen här på jorden har jämställdheten/friheten för kvinnor kommit längst i ? Dom som begränsar kvinnornas sätt att klä sig eller dom som inte gör det ?
Menar du att halvnakna kvinnor är en symbol för kvinnlig självständighet och frigörelse från manliga/patriarkala normer?

:3freak

Macho Woman skrev:
Ja. Ja.

Hur ser det ut i musikbranchen idag? Har ex Tracy Chapman, Alanis Morisette, Lisa Miskowsky mfl mfl slagit igenom tack vare sin talang eller sitt utseende? Är dom också undantag?

stavgren skrev:
Ja. Ja.

Hur ser det ut i musikbranchen idag? Har ex Tracy Chapman, Alanis Morisette, Lisa Miskowsky mfl mfl slagit igenom tack vare sin talang eller sitt utseende? Är dom också undantag?

Tracy Chapman har varit med sedan 80-talet. Visst finns det undantag (som tur är, annars hade man ju kunnat ta livet av sig direkt), men om du kollar in vilka artister det är som spelas på radio- eller tv-kanalerna så nog fan är 9 av 10 lättklädda. För 20 år sedan var det förhållandet 1 av 10. Högst. Musikindustrin låter ju inte ens de som verkligen har talang komma fram. All PR satsas på de som har ett utseende som kan tänkas sälja. Musikindustrin är SJUK! (Vilket koRn förklarar utmärkt i sin låt Ya'll Want a Single. Ett tips.)

stavgren skrev:
Ja. Ja.

Kan vi inte skippa det fullständigt uppenbara? Alla vet att artister (speciellt kvinnliga) har stor fördel av att vara vackra. Fenomenet är svårt att använda som ett argument för den som hävdar att kvinnor som tvingas klä av sig för att komma någon vart i sina karriärer har fattat självständiga beslut.

Macho Woman skrev:
Tracy Chapman har varit med sedan 80-talet. Visst finns det undantag (som tur är, annars hade man ju kunnat ta livet av sig direkt), men om du kollar in vilka artister det är som spelas på radio- eller tv-kanalerna så nog fan är 9 av 10 lättklädda. För 20 år sedan var det förhållandet 1 av 10. Högst. Musikindustrin låter ju inte ens de som verkligen har talang komma fram. All PR satsas på de som har ett utseende som kan tänkas sälja. Musikindustrin är SJUK! (Vilket koRn förklarar utmärkt i sin låt Ya'll Want a Single. Ett tips.)

Kanske för att män är bättre på att göra musik? :va

Macho Woman skrev:
Jag har inte någonstans skrivit att lättklädda tjejer ska förbjudas. Var har du fått det ifrån? Varför skulle det enda alternativet vara inskränkt frihet? Handlar det inte om att förändra folks attityder? Varför skulle något som alltid ha varit så automatiskt vara bra? Är alla våra naturliga impulser sunda? Alla har drifter som är självdestruktiva t.ex. Är det då inte bättre att kämpa emot dem än att vika ner sig eftersom det är naturligt?
Du verkar onekligen vilja slå fast att nakenhet i viss form är något negativt fast det är uppenbart att det är en smaksak. Och vem är du att bestämma vilka attityder man ska ha, ...allt har bra och dåliga sidor med sig, men majoriteten (...är jag övertygad om) är beredd att ta det negativa som följer med personlig frihet att göra vad man vill så länge det inte DIREKT (visst finns gråzoner) är negativt för 3:e person. Detta med tanke på alternativet (läs Burka).
Ny Teknik skrev:
Menar du att halvnakna kvinnor är en symbol för kvinnlig självständighet och frigörelse från manliga/patriarkala normer?
Inte en symbol men ett symptom (så länge det är frivilligt !)...

Goodstuff skrev:
Accpet - Balls to the Wall. Grym platta. Kalkonvideo.
Watch the damned - (God bless ya!)
They´re gonna break their chaines - (Hey!)
No, you can´t stop them - (God bless ya!)
They´re coming to get you
And then you´ll get your

Balls to the wall, man

etc.

:rock :lol

Störtskönt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer