Vad presenterades i Karlskoga idag?

I lokalen var det tre Polacker som startade alltihop,dom gick och slickade en tjej i örat och gick runt och taffsade på en del andra tjejer samt satt inne på våran privata fest och sa corva eller hur det nu stavas till tjejerna som satt där!För er som inte vet vad corva betyder så är det hora,Det resulterade att vi som var där sa till dom att lägga av och då började en av dom och veva på.Det slutade med att polisen kom och plockade in polackerna till cellen och vi kunde fortsätta festen.Vad som hände på rummen vet jag inte men jag kan säga att det va himla kul och träffa allihop och dra några pilsner ihop med sina vänner :banana!Man är lite seg idag bara men det är ju självklart ens eget fel:tummenupp

http://karlskoga-kuriren.se/nyheter...otfull-duo-greps-pa-stadshotellet-i-karlskoga.
Gå in o läs själva.

När kommer kalendern presenteras för oss som inte var på plats? Var kommer den läggas upp? Karlskogamotorstadium, Svemo, Highsider, Sporthoj?

Chansen är väl minimal med tanke på hur det blev i år...

Sant. Såg att ERF kommer heller inte köra där och Actionpics har inte lyckats boka någon bandag på knudan. Det känns som MC sporten är ett minne blott på Knutstorp, endast? Pro kvar och det är väl tack vare STCC. Sorgligt

Mr Highsider kommer nog med info här och på sin hemsida snart! Inte idag va Rashid :D

Påtal om fylleslag jorå!
Slagsmål både i lokalen och på rummen, och rent svineri, lampor och blomkrukor rök all världens väg, flera personer fördes till Polisstationen!
Eller till läkarstationen först troligen!
Kommer det bli någon SO bankett nästa år?
Vill inte namnge någon, men vart är det på väg :va

Liger uppe.

På tal om slagsmålet, såg du verkligen hur det gick till? Känns lite som att du bara försöker sätta fyr på något som du inte har någon aning om.

Jag kan intyga att de icke inbjudna gick på tok för långt. Väldigt tråkigt att det skulle bli så här, men man tar sig inte in på en privatfest och uppträder på det ogentlemanna viset. De sökte spänning och fick det. Nävarna ska man ta till som en absolut sista utväg.

Ska tilläggas att slagsmålet inte ägde rum i puben, där de flesta satt. Utan där maten serverades, vid scenen på nattklubben. Hade det vart fler rr-folk på plats så kanske man hade fått ut de icke inbjudna utan något större bråk. Men nu gick allt så jäkla snabbt.

Kändes olustigt att bli hotad av en av polackerna då man bara försökte avstyra slagsmålet. Han stirrade på mig, pekade på sitt huvud och "avslossade ett skott" med en sin hand gapandes mot mig. Man fick ju uppfattningen av att de skulle komma tillbaka och hämnas. Då var det skönt när poliserna kom.

Jag vet att folk älskar att sprida rykten och det de hört om slagsmålet. De personer som var inblandade ställde upp för varandra då de var i nöd. Hoppas att folk visar lite förståelse och att vi nu lämnar detta bakom oss. Fokusera istället på allt bra som sas på mötet och hur bra 2011 års säsong kommer att bli!

Ser fram emot en SO bankett 2011, utan icke inbjudna.

Sa inte vilka det var som gjorde fel, alltså jag skrev bara att jag inte ville namnge vilka som var med! Eller det var det jag menade:krama

Liger uppe.

På tal om slagsmålet, såg du verkligen hur det gick till? Känns lite som att du bara försöker sätta fyr på något som du inte har någon aning om.

Jag kan intyga att de icke inbjudna gick på tok för långt. Väldigt tråkigt att det skulle bli så här, men man tar sig inte in på en privatfest och uppträder på det ogentlemanna viset. De sökte spänning och fick det. Nävarna ska man ta till som en absolut sista utväg.

Ska tilläggas att slagsmålet inte ägde rum i puben, där de flesta satt. Utan där maten serverades, vid scenen på nattklubben. Hade det vart fler rr-folk på plats så kanske man hade fått ut de icke inbjudna utan något större bråk. Men nu gick allt så jäkla snabbt.

Kändes olustigt att bli hotad av en av polackerna då man bara försökte avstyra slagsmålet. Han stirrade på mig, pekade på sitt huvud och "avslossade ett skott" med en sin hand gapandes mot mig. Man fick ju uppfattningen av att de skulle komma tillbaka och hämnas. Då var det skönt när poliserna kom.

Jag vet att folk älskar att sprida rykten och det de hört om slagsmålet. De personer som var inblandade ställde upp för varandra då de var i nöd. Hoppas att folk visar lite förståelse och att vi nu lämnar detta bakom oss. Fokusera istället på allt bra som sas på mötet och hur bra 2011 års säsong kommer att bli!

Ser fram emot en SO bankett 2011, utan icke inbjudna.

någon som begrep vad värdet skulle vara 2 meter bakom,är det 95 så blir det spännande med tanke på att r6 har 2 db högre vid 5500 varv orginal.

Danmark ville ha 115db vid 2meter max. Sve ville ha 108db. Det är det jag minns, minns inte vad de sa om Norge och Finland. De diskuterade fortfarande detta och då går det tyvärr inte att komma med klara besked.

Och allt detta med ljudet är ändå underkastat den lokala kommunens bestämmelser ang buller?

/J

Och allt detta med ljudet är ändå underkastat den lokala kommunens bestämmelser ang buller?
Banägarna och förbunden kan hitta på vilka mätmetoder de vill, det är fortfarande värdena hos närmsta granne (eller där aktuell mätare sitter) som gäller.

Att mäta en hoj i efterhand är som att torka sig först och skita sen om man ska se på det krasst.

Jag hoppas Svemo har gutts nog att inte sätta en fast gräns innan säsongen börjat utan låta det vara lite flytande så man kan hitta en nivå som är genomförbar men ändå inom de maxvärden anläggningarna har i sina bullermattor.

/HW

Danmark ville ha 115db vid 2meter max. Sve ville ha 108db. Det är det jag minns, minns inte vad de sa om Norge och Finland. De diskuterade fortfarande detta och då går det tyvärr inte att komma med klara besked.

om du är nykter nästa möte kanske du minns bättre?:rolleyes:

------------------------------------------------
115 är fims krav och att försöka bjuda in utlänska förare med andra krav och reglementen än fim bevisar hur dumma i huvet en del beslutande människor är.
att förbjuda manuellt varvstopp innebär i klartext förbud mot pitlimiter,mer eller mindre standard på alla utlänska hojar,hur fan tänkte de där?
jag ser hellre att de kommer med 108 db nu än 112 db helgen efter premiären men när folk säger det är inte klart ännu betyder för mig,jag har inte en aning och ingen ide heller.sånt tar lång tid.
,men de har ju bara haft ett par års exprimenterande så varför skulle de veta något nu helt plötsligt?

om de nu sätter ett 2 meter bakom värde så har man helt plötsligt möjlighet att testa hemma för utalandet:det är bara skitsnack att det skiljer sig från bana till bana upphäver ju alla akustiklagar och då behöver man inte ens ta ut den från garaget.....

i de flesta länder praktiserar de 80 procent av maxvarv då torrvarvade motorer havererar hellre än gärna men gissar att de kan lika mycket om det som de är klippska i i sitt handlande i övrigt:)

i övrigt gör de ett väldigt bra jobb men att komma med beslut i tid,det är man inte bortskämd med

Last edited:
115 är fims krav och att försöka bjuda in utlänska förare med andra krav och reglementen än fim bevisar hur dumma i huvet en del beslutande människor är.
att förbjuda manuellt varvstopp innebär i klartext förbud mot pitlimiter,mer eller mindre standard på alla utlänska hojar,hur fan tänkte de där?
jag ser hellre att de kommer med 108 db nu än 112 db helgen efter premiären men när folk säger det är inte klart ännu betyder för mig,jag har inte en aning och ingen ide heller.sånt tar lång tid.
,men de har ju bara haft ett par års exprimenterande så varför skulle de veta något nu helt plötsligt?

om de nu sätter ett 2 meter bakom värde så har man helt plötsligt möjlighet att testa hemma för utalandet:det är bara skitsnack att det skiljer sig från bana till bana upphäver ju alla akustiklagar och då behöver man inte ens ta ut den från garaget.....

i de flesta länder praktiserar de 80 procent av maxvarv då torrvarvade motorer havererar hellre än gärna men gissar att de kan lika mycket om det som de är klippska i i sitt handlande i övrigt:)

i övrigt gör de ett väldigt bra jobb men att komma med beslut i tid,det är man inte bortskämd med

Nästan rätt men...

1. Fim har inget reglemente för "våra klasser", det finns dock regler för VM och där stämmer det att klassen MOTO2 har 115db, vid 50cm/45grader. Stora klassen har där 130db. 115db vid 2m mätning gäller hittils bara cross och enduro och dom har ingen bjudit in till SM eller SO i roadracing vad jag vet.
2. Ingen har haft flera år på sig att ta fram underlag för detta så du kanske kan ta det lite lugnt med idiotförklarandet. Vi har försökt få lite referensvärden under sensäsongen men det har inte funnits tillräckligt resurser för att slutföra insamlingen och sammanställningen, därför hoppas jag att man kan göra det under försäsongen istället.
3. det där med 80% i de flesta länder, finns det fakta som styrker det påståendet? Det finns vad jag vet i alla fall inga föreskrifter eller regler som nämner detta
4. Att motorn skulle gå sönder av en uppvarvning till varvstoppet känns inte troligt, här finns det lika många spekulationer som det finns motorer. Det handlar inte om att hålla stumt på full gas i 10 sekunder utan en snabb uppvarvning så nålen toppar varvräknaren utan att motorn skjuter pga. varvstoppsbegränsningen
5. Pitlimiter är nog inte vad man haft i åtanke när det gäller varvtalsbegränsningen utan möjliga nya påfund. Om det inte vore förbjudet skulle det snart dyka upp en "sound-rev"-knapp på var och varannan hoj, som helt enkelt begränsar varvtalet just vid ljudmätningen.

Din ställning i bullerfrågan framgår med all önskvärd tydlighet, du gillar det inte. Vad skall pryda dina alltid lika fina bilder när vi tvingats sluta köra hoj i sverige? Hästsport? Drakflyg? :krama

Kom igen nu! Var konstruktiv eller bli politiker, det är dom enda 2 sätten att påverka frågan i någon positiv riktning!:tummenupp

Edit: När man är arg på ljudmätarkillen och skall visa sig lite tuff så håller bevisligen motorn för att köras på varvstoppet flera sekunder i taget medan man siktar på att köra över både mikrofonen och favvokillen! Eller hur axxexxs, svensken.. och någon mer som jag glömt bort..:arsele

===(välj en valfri ironi-smiley(==>:tummenupp:näsblod:confused::mad: :arsele:va:tuttar:rolleyes::krama:tungan:):D:):tungan:huvet:gnissla:yoparty:Bugar:brinnerup:glömdet:död:banana

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...