Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det är väldigt enkelt att importera en mc från Tyskland eller annat EU land,själv har ja imp 30 tal.kostnaden att imp är resan dit o hem,Reg bes+ en vanlig bes+ ursprungs kontroll.Steg 1 först ursprungskontroll där dom checkar om cykeln har schysst id,tyvärr är dom inte snabba .Det brukar ta tid,sedan får du ett id nr från dom som du nämner vid reg bes,du kan ej bes eller reg bes före du har fått detta id nr.
kost ursprungskontroll 500kr som skall betalas i förskott
Reg bes typ 1500 kr
vanlig bes kommer ej ihåg
Väldig viktigt att mc är helt original,har den slip on monterat så måste du ha papper att detta slip on är godkänt.Räcker ej med att det går o köpa i Sverige.Ett gott råd,se till att alla original papper + delar finns med.köper du från en handlare så kan du behära ett utdrag från T U V ,deras bes o kolla om mätaren är fixad.
Lycka till![]()
nån nämde att det är krångligare att importa från england, är väl oxå eu land, nån som vet nåt mer om det är krångligare
Väldig viktigt att mc är helt original,har den slip on monterat så måste du ha papper att detta slip on är godkänt.Räcker ej med att det går o köpa i Sverige.
Är det någon som har färska siffror på vad det kostar idag.
Tänkte ev hämta hem en BMW K1200S. Dom e betydligt mycket billigare i tyskland.
Och vad bör man tänka på?
Vem kollar hur många Km fordonet har gått?
Är det tullen när man kommer till sverige eller är det på besiktningen?
om fordonet är 6år gammalt, men endast har 5000km på mätaren, kan man då hävda att mätaren är utbytt för att fordonet varit med i en olycka? Eller är det möjligt att montera av hastighetsmätaren helt?
//K