Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
August issue of Roadbike has an article about Bike vs car oils.
They discuss the difference between the two and compare Synthetic to dead dinosaurs.
They also grill some industry insiders on oils. Great reading.
Some points to consider: There is a difference between bike and car oils, mostly in additive packages. Bike oils have less friction modifiers to address the wet clutch slipping issue, and car oils are lowering some additives to help catalytic converters.
You also learn about the Japanese Automobile Standards Orginazation (JASO) rating of MB and MA ratings. MA is for higher friction applications like wet clutches and MB is for lower friction applications like dry clutch designs (Guzzi, Ducati, BMW etc)
Mobil 1 15/50 car oil is MB rated and Mobil 1 V-Twin has friction modifiers taken out making it an MA rating.
I like Mike Gillory's article 'motorcycle motor oils" at www.yft.org/tex_vfr/tech/oil.htm.
This guy has 30 years experience at Shell in analytical chemistry,quality assurance and product research support for fuels and lubricants.
He uses Mobil 1 15/50 car oil with a shot of STP oil treatment for a dose of ZDDP. (anti wear additives)
The October Sport Rider does a motor oil lab/dyno comparo.
They do extensive testing of car and bike oils, synthetic, semi synthetic and full synthetic.
Synthetics come out on top of the rest for viscosity retention at high temps. They let the reader see the results and you make up your mind.
UrbanTiger skrev:Motul 300v, funderar på om man dka prova nånn annan typ Castrol delsyntet.
Misstänker att det är därför kopplingen slirar ibland.
Regerar vet jag inte, men den funkar bra i min hoj (som brukar bli lite varm) och är så billig att jag byter ofta. Inget krångel med kopplingen heller.gthyni skrev:> Castrol GPS delsyntet regerar!
Varför då?
amullo skrev:OK-Q8´s W15-50 helsyntet olja.
Hörde från en del racing killar att den ger minst slitage i motorn och är kanon nöjd.
Motorn är inte lika känslig i köer längre. Det blir varm, men låter inte som att den går varm. om ni fattar vad jag menar.
Ugluk skrev:Regerar vet jag inte, men den funkar bra i min hoj (som brukar bli lite varm) och är så billig att jag byter ofta. Inget krångel med kopplingen heller.
Hightuned skrev:Krångel med kopplingen, har inte alla hojar en ball torrkoppling?.![]()
Snabbe_jag skrev:Foggy oil i bilen
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |