Vad har ni för Racebuss?

jag har en maxi sprinter .. kanon bra buss med mycket plats å 3 sängplatser kyl,micro mm
och den är till salu :tummenupp

Det lät tråkigt har sj en vito 120cdi (v6) har nog aldrig varit mer nöjd 25 000 mil på 2 år utan ett enda fel på bilen....

Sen kan ju tilläggas att 05-or och äldre rostar som fan, men är det en nyare så behöver man inte mekymra som om rosten.

ja det är väl jag som fått ett måndags X. den funkar nu igen iaf. De fick byta någon styr historia till växellådan samt flasha om den och byta någon elektronisk grej i växelspaken. Men nu kom jag hem med den igen och nu gnisslar skiten när jag stänger av plus att de hade saboterat slangen i från högtryckspumpen till soppa filtret så jag körde slut på en tank diesel på 8 mil. Det blir bara bättre och bättre. Kanske skall vi byta bil?

Min förra Transporter (2.5l bensin) så bytte jag och farsan Kamrem, vattenpump (som drivs av kamremmen) rullar och remspännare.
Delarna kostade runt 3.000-3.500kr Det var trångt, men inga svårigheter. Jag lånade dock ett specialverktyg som höll kvar vevaxeln i rätt läge när man lossade på bulten till drivremsskivorna. (vilket krävdes för att få bort en skyddskåpa)

Idag har jag en Transporter 2.5 TDI med ett par tusen mil kvar till nästa kamremsbyte.
Som någon skrev tidigare så ska man byta remmen till bränslepumpen samtidigt och det är tydligen ett projekt i sig, men det undersöker jag när det närmar sig.. :)

Så liten som möjligt, personbilskomfort, fullservad, ECC, larm och bra framkomlighet i trafiken :tummenupp :cool:

s-amb-gixxer.jpg

Nä, nu blev man avundsjuk... sån har ju jag oxå spanat in ;p Coooolt :tummenupp

Appropå alternativa transportbilar:

Nissan Serena
Renault Kangoo lång

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!