Vad göra när man bara vill spy på allt?

har aldrig haft ngn depression , men tanken av att stoppa in ett piller o tro att livet blir så mkt bättre är enligt mig rent crap

måste man ta piller för o lindra sina besvär är det väl bättre o hitta orsaken
till varför man dåligt

Last edited:
har aldrig haft ngn depression , men tanken av att stoppa in ett piller o tro att livet blir så mkt bättre är enligt mig rent crap

till varför man dåligt

nähä...är det så? varför har inte psykologerna tänkt på det? Och vilket slöseri med tid, att bedöva före akuta blindtarmsoperationer. Alla vet ju att bedövningsmedel inte botar (men det kan faktiskt göra en brutalt lycklig för ett kort tag).

till varför man dåligt

Exakt..:)

""livet e jobbigt...jag krökar ner mig å sen knarkar jag mig hög igen...ja det blev ju bra..Få se, dags igen ,jag mår lite dåligt.."2

tror inte heller på sånt...hitta orsaken, sen behandla...

till varför man dåligt
Eftersom du inte upplevt en depression kan jag ju passa på att förklara hur det ligger till: Piller gör ingen lycklig som du säger, men de kan hjälpa till att skänka tillräckligt med sinnesro att man orkar ta tag i sin situation. När man är inne i en depression så har man inte kraft eller förmåga att agera, pillerna kan doch lätta på trycket så att man kan sätta igång. Så piller som akutåtgärd är inte bara verksamt utan ofta även nödvändigt.

Sen så är det här med att "hitta orsaken till varför man dåligt" enormt överskattat. Oftast så leder sökandet efter den gyllene orsaken bara till att depressionen fördjupas. Betydligt mer effektivt att jobba med de symptom som i nuläget förlamar en. Om man tex har sömnproblem, ätstörningar, sociala störningar etc så kan man fokusera på att åtgärda detta, med eller utan piller, så löser sig resten av bara farten.

Efter regn kommer solsken, men man får kämpa lite själv också, lyckan knackar inte alltid själv på dörren ( har jag fått lära mig)

Nu tittar o lyssnar vi på detta & rycker upp oss!:tummenupp
[YOUTUBE-ID]pDwlGbEcJ6Y[/YOUTUBE-ID]

""livet e jobbigt...jag krökar ner mig å sen knarkar jag mig hög igen...ja det blev ju bra..Få se, dags igen ,jag mår lite dåligt.."2

jamen nu fick du till det :tummenupp kröka och knark, de va en bra liknelse. :arsele

till varför man dåligt

Efexor: Hjälpte mig vid en depression som jag hamnade i av orsak jag hade.

Metformin: hjälper mig mot min diabetes.

Men det orkar man hitta orsaken till en depression så är det bästa lösningen självklart, men tro mig det kan vara djävelusiskt svårt..............

Om du aldrig varit deprimerad så vet du ju inte hur det är ?????????

"Hitta orsaken, sen behandla" sa han. En psykolog gör en utvärdering och fixar så att någon skriver ut ett antidepressivt medel. Han har hittat en orsak och sen behandlat den.
Då vi är människor som är gjorda av kött och ben och inte av någon kosmisk ande som vissa verkar tro så går det faktiskt att mer eller mindre bota allt som kroppen råkar ut för, och då allt som oftast av en kemisk substans sammansatt av ett gäng forskare som vet vad de talar om. Du vet inte vad du talar om tydligen, men jag förstår din åsikt och delar den till viss del.
Men att stoppa huvudet i sanden som du gör och påstå att det inte fungerar är ju som att vara kristen och vägra tro på evolutionsteorierna.

Mår du bra så fine, men kom inte och sätt dig över nån som har det jobbigt. Och ska du nu påstå att du själv haft det jobbigare nån period så borde du ha mer vett än den skiten du nyss skrev.

Jag vet inte... alla människor har sina problem och alla går igenom saker i livet vare sig dom vill eller inte. Men jag hade nog skämts över att i din "mogna" ålder inte kommit längre.

Att inte "orka" eller "vilja" ta tag i sina bekymmer och problem är ju bara en sån sjuk jävla lathet. Lyckan letar inte upp dig, utan det är något du själv får skapa.

jag har insett att man inte ska tänka så mycket...en person frågar "hur mår du?" bra, svara du innan du ens tänkt eller kännt efter..jag bara kör....keep going!

och ja..jag har vart där nere i mörket jag oxå..

Att inte "orka" eller "vilja" ta tag i sina bekymmer och problem är ju bara en sån sjuk jävla lathet. Lyckan letar inte upp dig, utan det är något du själv får skapa.

Dumheten fortsätter att frodas. vad är det som är svårt att förstå med att även människans mest komplexa organ kan drabbas av rubbningar och sjukdomar?!

Ingen ifrågasätter väl det faktum att bilar kan drabbas av mer svårlösta problem sedan elektroniken blivit 100ggr mer avancerad de senaste åren.

Varför är det svårt att inse att hjärnans signalsystem kan rubbas?

Ifrågasätter du någon med diabetes, som alltså har rubbning i insulinproduktionen?
- "Ät rätt istället din frossande fläskis!"

Ifrågasätter du någon med reumatism?
- "Rör på dig lite mer slipper du bli stel din lata fan!"

Ifrågasätter du någon som drabbats av magsår?

till varför man dåligt

Du kommer alltså resonera likadant när du får diabetes, magsår, högt blodtryck, huvudvärk?!

- "Äh, varför ska jag bota symtomen? jag ska ta itu med orsaken!"

Ja, visst låter det jättebra men ibland krävs det att man först tar itu med symptomen för att KUNNA ta itu med orsaken.

Släck branden först och jaga pyromanen sedan!

Last edited:
Dumheten fortsätter att frodas. vad är det som är svårt att förstå med att även människans mest komplexa organ kan drabbas av rubbningar och sjukdomar?!

Ingen ifrågasätter väl det faktum att bilar kan drabbas av mer svårlösta problem sedan elektroniken blivit 100ggr mer avancerad de senaste åren.

Ifrågasätter du någon med diabetes, som alltså har rubbning i insulinproduktionen?

Du kommer alltså resonera likadant när du får diabetes, magsår, högt blodtryck, huvudvärk?!

Ja, visst låter det jättebra men ibland krävs det att man först tar itu med symptomen för att KUNNA ta itu med orsaken.

Väl talat Korvis :tummenupp

Absolut, fast i det aktuella fallet räckte det tydligen med att en kompis ringde för att "depressionen" skulle vändas i glädje.

Absolut, fast i det aktuella fallet räckte det tydligen med att en kompis ringde för att "depressionen" skulle vändas i glädje.

Ajdå, jag missade detaljen med att han som efter ett trollslag numera är lycklig och harmonisk för tid och evighet som en Di Leva på uppåttjack bara för att han fick en stunds "lycka" när polaren ringde. Problemet är ju inte att killen aldrig upplevt glada stunder utan att huvuddelen av tillvaron består av ett rätt kompakt mörker.

F.ö. så var mitt svar en replik på alla de som avfärdar depressioner som tecken på svaghet/lathet och mediciner som humbug.

Jag har rätt svårt att se att man kan ställa någon som helst diagnos på TS via ett inlägg på SH.

Jag vet att den här typen av diskussioner gör ont i hela kroppen på en så sann den egna lyckans smed som dig själv men efter att ha sett depressioner på nära håll hos tidigare "framgångsrika och driftiga" personer så stör det mig att lyssna på folks okunskap och hur de avfärdar allt som tecken på lathet...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti