Vad göra när man bara vill spy på allt?

Om du nu vet allt hur vet du att det måste vara personens hjärna som då har en rubbning? Det kan vara en så enkel sak som att hormon-nivåerna är helt fel, men hur löser han detta? Går han och gnäller får han bara anti-dep och ingen tänker längre. Men detta räknar jag med att du visste hur det hormonella systemet påverkar välmående o.s.v med tanke på ditt uttalande.

Har någon fått diabetes till följd av dåliga matvanor får dem skylla sig själva, är det en medfödd skada på bukspottskörteln snackar vi om något helt annat.

Dina gämförelser är bara meningslösa. En person som sitter och mest tycker att livet suger, vill inte ta tag i det och vända sin negativa spiral till något kul gämför du med diabetes eller reumatism :tummenupp förjävla genomtänkt. Och ja, jag har läst psykologi och pluggat flera kurser av det också. Det har inte ändrat min inställning.
Ett par vänner har varit jävligt långt nere varav en försökt ta sitt liv, guess what... personerna vaknade upp och gjorde något åt det själva!

Jag kommer inte få diabetes då jag äter korrekt, inte heller högt blodtryck då jag mäter det ofta. Dessutom går jag och tar full-spektra blodtest ett par gånger om året. Huvudvärk maskerar jag inte med t.ex panodil.
Thomas B Du bekräftar åter igen min bild tränningsfreaks..

Men du e inte ensam ni e likadana allihop..

Vill du tro att vår vän prulle har en allvarlig depression, så visst, gärna för mig.

Jag är övertygad om motsatsen.

Prulle har ingen djup depression. Hade han haft det hade han inte skrivit något här.

Kanske har Prulle bara inte gjort sig hemmastadd i vuxenvärlden ännu.
Han kanske bara behöver lära sig att hyckla och prata krystat så att han kan skaffa sig
en flickvän och se fram mot det nya vuxenlivets höjdpunkter, parmiddagen,

[YOUTUBE-ID]hDGDCNUOaCk[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]vtCH77-vMi0[/YOUTUBE-ID]

hälsa på svärföräldrar och skaffa egna små Prullar och Prollor som han kan inblilla sig
ska uppfylla alla hans egna brustna drömmar.

Fan, nu blev jag också deprimerad!

Nej... Eller ja just då va jag jävligt glad, innan jag insåg att det inte ändra ett skit, plus att tom det har börjat falla ihop.. Jag har inte råd att åka om inte "fin" bilen blir såld och där går säkringen till blinkersen hela tiden och service lampan tändes just. Och slit bilen fick punktering idag så jag kommer inte till jobbet om jag inte fixar det..

Plus att vi dumt nog åker på fredagen innan några slutat och visa har jour..

VAFAN KAN JAG INTE ENS FÅ EN HELG LEDIGT FRÅN SKITEN FÖR!!!!
Ironimode off / i all välmening så inga moralens väktare vaknar:

1. Gör en lista över alla saker som jävlas. Stryk sedan sådant som du inte kan påverka. Oftast försvinner en jävla massa, som bara stjäl energi, då.

2. Gör en prioriteringlista över det som är kvar, och tänk ut lösningar. Beta av en punkt i taget.

3. Träna fysiskt varje dag, vad spelar ingen roll.

4. Gå och lägg dig och gå upp vid samma tid varje dag.

Ta det lite lugnt. Försök, i harmoni att lösa ETT problem i taget. Skaffa ett nytt däck till slit bilen. Sänk priset på fin bilen lite grann. Sälj hojen och köp en som fungerar när du känner att det går.

Stressa inte fram allting, det blir aldrig bra.

"krya" på dig.
Tack, mjo har jagat rätt på ett däck nu, slitet men grattis perfekt just nu.

Fin bilen har jag inte lagt ut annons på då den är sjukt fint skick i övrigt men det faller ju som ett korthus om inte blinkers funkar och den verkar dåligt servad (vilket den verkligen inte är, den service den larmar för är redan gjord)

Hoj har jag ingen den såldes förra sommaren för att köpa ny i våras, hade haft som motivation att jag skulle köpa en 690 till våren och levt på lök och nudlar för att ha råd, sen blev jag av med jobbet i april...

Jo får göra det men för varje problem jag löser skapas 7 nya..

Vill du tro att vår vän prulle har en allvarlig depression, så visst, gärna för mig.

Jag är övertygad om motsatsen.
Har jag aldrig påstått att jag har heller, att mitt liv suger har inget med en sjukdom att göra.

Ironimode off / i all välmening så inga moralens väktare vaknar:

1. Gör en lista över alla saker som jävlas. Stryk sedan sådant som du inte kan påverka. Oftast försvinner en jävla massa, som bara stjäl energi, då.

2. Gör en prioriteringlista över det som är kvar, och tänk ut lösningar. Beta av en punkt i taget.

3. Träna fysiskt varje dag, vad spelar ingen roll.

4. Gå och lägg dig och gå upp vid samma tid varje dag.
Tack för ett serilst inlägg även från dig uppskattas.

1-2 bra ide!

3 Säger till mig själv att jag ska men blir aldrig av,

4 Försöker men somnar aldrig, och det är när jag ligger vaken i sängen ångesten kommer på allvar så länge jag gör något och inte tänker på vilken skit jag sitter i går det bra. Sen har jag ett extrajobb som kan börja 04-08 eller inte alls så de e rätt kört tyvärr.

Last edited:
Nej... Eller ja just då va jag jävligt glad, innan jag insåg att det inte ändra ett skit, plus att tom det har börjat falla ihop.. Jag har inte råd att åka om inte "fin" bilen blir såld och där går säkringen till blinkersen hela tiden och service lampan tändes just. Och slit bilen fick punktering idag så jag kommer inte till jobbet om jag inte fixar det..

Plus att vi dumt nog åker på fredagen innan några slutat och visa har jour..

VAFAN KAN JAG INTE ENS FÅ EN HELG LEDIGT FRÅN SKITEN FÖR!!!!
Du klöddar för mycket. Sluta kladda runt med massa olika bilar/motorcyklar och andra saker. Sälj allt, sen köp bara det du måste.. Och något som funkar.

Det är det enda du gnäller över alltid ju, bilar och motorcyklar..

Du klöddar för mycket. Sluta kladda runt med massa olika bilar/motorcyklar och andra saker. Sälj allt, sen köp bara det du måste.. Och något som funkar.

Det är det enda du gnäller över alltid ju, bilar och motorcyklar..
Det är det som är lite av planen nu faktiskt då jag insett att jag haft det som flykt från att ta tag i mitt liv, mkt enklare att relatera till något materialistiskt än levande.

Sen måste jag försvara mig och säga att jag väll knapast gnält om det nu? Eller jo jag gnällde om att skiten tar pengar från att kunna vara social men är väll inte riktigt samma sak?

Sen försökte jag med där redan i våras då jag sket i att köpa mc och köpte en svensonbil (nästan iaf) Men sen inträffa det jag brukar gnälla om, den pajade, som alla saker jag tar i gör..

Fast nu e jag där igen, skitsamma.. du har rätt iaf.

Thomas B Du bekräftar åter igen min bild tränningsfreaks..

Men du e inte ensam ni e likadana allihop..

Vi är likadan hur? Att vi bryr oss om våra kroppar? Att vi genom träning antagligen kommit till insikt om väldigt mycket och att vi alltid har en plats där vi kan rensa våra tankar?

Jag var helt seriös när jag skrev att du kan ha en hormonell rubbning, du kanske har låg egenproduktion utav testosteron, till följd blir man orkeslös, ingen sex-drift, känner sig "sämre" o.s.v vilket är precis det du går runt och säger.

Men vad vet jag, jag kan inget om kroppens system då jag är bara ett simpelt "tränningsfreak" utan någon som helst utbildning..... så måste det vara!:yoparty

För övrigt, lyser servicelampan på bilen så släck skiten! Är det en bmw kan du köpa en nollställare eller brygga det själv, audi/VW nollar du genom instrumenteringen. Blinkersen är det bara att googla dig till lite info alt. testa dig fram.

Vi är likadan hur? Att vi bryr oss om våra kroppar? Att vi genom träning antagligen kommit till insikt om väldigt mycket och att vi alltid har en plats där vi kan rensa våra tankar?

Jag var helt seriös när jag skrev att du kan ha en hormonell rubbning, du kanske har låg egenproduktion utav testosteron, till följd blir man orkeslös, ingen sex-drift, känner sig "sämre" o.s.v vilket är precis det du går runt och säger.

Men vad vet jag, jag kan inget om kroppens system då jag är bara ett simpelt "tränningsfreak" utan någon som helst utbildning..... så måste det vara!:yoparty

För övrigt, lyser servicelampan på bilen så släck skiten! Är det en bmw kan du köpa en nollställare eller brygga det själv, audi/VW nollar du genom instrumenteringen. Blinkersen är det bara att googla dig till lite info alt. testa dig fram.
Nej va inte så jag menade alls,såklart ingen aning om vad du kan. Och det är onekligen nyttigt att träna.

Menade bara sättet att tänka i svart och vitt och hur allt är en handling och en följd och att slump inte exicterar. Om det är bra eller dåligt får man själv bestämma.

Sen fick du bära hatet jag har mot en föredetta arbetskollega, helt fel av mig förlåt.

Det om testosteron va lustigt att du sa för det har jag tänkt nån gång, Antar att man kan testa det på vårdcentralen? Diagnosen va ju onekligen delvis spot on, utom att när jag väl engagerar mig i nått jag tycker är kul har jag hur mycket energi som helst, ett tag tills jag blir uttråkad...

Angående servicelampan hade jag faktiskt hört av verkstan att det va så, så det är egentligen inget problem.

Blinkersen hittar jag inget på när jag googlar och i egenskap av elektriker fattar jag noll.. Vet iaf att felet är mellan lampsockeln i vänster framblinkers och relät eftersom det funkar när jag tar ut den lampan.

Det värsta med det här inlägget är att det kommer få dig att tycka att du hade rätt och bli ännu mer självgod;), och ja som sagt är jag lat osv dock finns det folk som inte är det.

Anledningen till att jag skrev om psykdiagnos är att jag får ångest attacker eller va man ska kalla det som den i fredags där enda anledningen att jag inte tar livet av mig är att jag vet att det skulle sabba andras liv.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...