Vad göra när man bara vill spy på allt?

lyckas ni få tag på denna bok, så läs den:

http://www.bokus.com/b/9146173676.html?pt=search_result

den beskriver för oss vanliga dödliga, som har en partner/vän/familjemedlem med depression.

det räcker inte med att du 'tror' hur depression fungerar, du måste veta. och när du tror att du 'vet', så är du ändå långt ifrån, eftersom du aldrig kan veta om du aldrig själv haft en depression, så djävulsk är depression. boken ger dock en bra inblick i en människas liv fylld med depression.

i dare you.

och vad gäller dina tidigare inlägg valmers; antingen är du bara en patetisk nolla som inte har en aning om vad du pratar om, eller så vill du bara ha uppmärksamhet till vilket pris som helst. jag hoppas att du aldrig kommer lida av en depression.

Dumheten fortsätter att frodas. vad är det som är svårt att förstå med att även människans mest komplexa organ kan drabbas av rubbningar och sjukdomar?!

Ingen ifrågasätter väl det faktum att bilar kan drabbas av mer svårlösta problem sedan elektroniken blivit 100ggr mer avancerad de senaste åren.

Varför är det svårt att inse att hjärnans signalsystem kan rubbas?

Ifrågasätter du någon med diabetes, som alltså har rubbning i insulinproduktionen?
- "Ät rätt istället din frossande fläskis!"

Ifrågasätter du någon med reumatism?
- "Rör på dig lite mer slipper du bli stel din lata fan!"

Ifrågasätter du någon som drabbats av magsår?

Du kommer alltså resonera likadant när du får diabetes, magsår, högt blodtryck, huvudvärk?!

- "Äh, varför ska jag bota symtomen? jag ska ta itu med orsaken!"

Ja, visst låter det jättebra men ibland krävs det att man först tar itu med symptomen för att KUNNA ta itu med orsaken.

Släck branden först och jaga pyromanen sedan!

det är ändå hästlängder från depression till en livshotande sjukdom , många depressioner skapas nog i onödan genom sitt sätt o handla i olika situationer

måste vara befriande, att medvetet inte vilja förstå ett dugg.

lyllo dig.

:) beror nog på hur man är som person sj väljer jag o inte krångla till saker , samt lever efter ... sköt dig sj o skit i andra

men den här diskussionen kommer inte leda till ngt vettigt iaf eftersom jag har mitt synsätt på saker o ting . Och ni andra har oändliga empatiska förmågor som sträcker sig långt över mitt förnuft .:tummenupp.

:) beror nog på hur man är som person sj väljer jag o inte krångla till saker , samt lever efter ... sköt dig sj o skit i andra

men den här diskussionen kommer inte leda till ngt vettigt iaf eftersom jag har mitt synsätt på saker o ting . Och ni andra har oändliga empatiska förmågor som sträcker sig långt över mitt förnuft .:tummenupp.

ridå.

:död

Om du nu vet allt hur vet du att det måste vara personens hjärna som då har en rubbning? Det kan vara en så enkel sak som att hormon-nivåerna är helt fel, men hur löser han detta? Går han och gnäller får han bara anti-dep och ingen tänker längre. Men detta räknar jag med att du visste hur det hormonella systemet påverkar välmående o.s.v med tanke på ditt uttalande.

Har någon fått diabetes till följd av dåliga matvanor får dem skylla sig själva, är det en medfödd skada på bukspottskörteln snackar vi om något helt annat.

Dina gämförelser är bara meningslösa. En person som sitter och mest tycker att livet suger, vill inte ta tag i det och vända sin negativa spiral till något kul gämför du med diabetes eller reumatism :tummenupp förjävla genomtänkt. Och ja, jag har läst psykologi och pluggat flera kurser av det också. Det har inte ändrat min inställning.
Ett par vänner har varit jävligt långt nere varav en försökt ta sitt liv, guess what... personerna vaknade upp och gjorde något åt det själva!

Jag kommer inte få diabetes då jag äter korrekt, inte heller högt blodtryck då jag mäter det ofta. Dessutom går jag och tar full-spektra blodtest ett par gånger om året. Huvudvärk maskerar jag inte med t.ex panodil.

Dumheten fortsätter att frodas. vad är det som är svårt att förstå med att även människans mest komplexa organ kan drabbas av rubbningar och sjukdomar?!

Ingen ifrågasätter väl det faktum att bilar kan drabbas av mer svårlösta problem sedan elektroniken blivit 100ggr mer avancerad de senaste åren.

Varför är det svårt att inse att hjärnans signalsystem kan rubbas?

Ifrågasätter du någon med diabetes, som alltså har rubbning i insulinproduktionen?
- "Ät rätt istället din frossande fläskis!"

Ifrågasätter du någon med reumatism?
- "Rör på dig lite mer slipper du bli stel din lata fan!"

Ifrågasätter du någon som drabbats av magsår?

Du kommer alltså resonera likadant när du får diabetes, magsår, högt blodtryck, huvudvärk?!

- "Äh, varför ska jag bota symtomen? jag ska ta itu med orsaken!"

Ja, visst låter det jättebra men ibland krävs det att man först tar itu med symptomen för att KUNNA ta itu med orsaken.

Släck branden först och jaga pyromanen sedan!

Last edited:
Jag kommer inte få diabetes då jag äter korrekt, inte heller högt blodtryck då jag mäter det ofta. Dessutom går jag och tar full-spektra blodtest ett par gånger om året. Huvudvärk maskerar jag inte med t.ex panodil.
Högt blodtryck får jag av detta inlägg, hur menar du att du inte kan få högt blodtryck bara för att du mäter det ofta, mätningen kurerar väl ingenting.

:confused:

Högt blodtryck får jag av detta inlägg, hur menar du att du inte kan få högt blodtryck bara för att du mäter det ofta, mätningen kurerar väl ingenting.

:confused:

Självklart inte, men en sund kost hjälper massvis. Sen att ha koll på blodtrycket ser man snabbt om man nu skulle komma åt det högre eller lägre hållet och kan på så vis göra någonting åt det.

Freddy: Jo såklart ditt nöt. Massvis med stöd och uppmuntran men det var väl lite för långsökt för dig att förstå.

Freddy: Jo såklart ditt nöt. Massvis med stöd och uppmuntran men det var väl lite för långsökt för dig att förstå.

Jaså? Stöd och uppmuntran? nej, nog är dom bara sjukt jävla slöa.. dom där.. det tror jag! och är man sjukt jävla slö, så är det bara att rycka upp sig, lyckan kommer ju inte till dom i form av stöd och uppmuntran liksom.

:rolleyes:

Jag önskar inte depression och sjukskrivning på folk men du borde fan få en så du får veta vad det handlar om.

Personligen har jag aldrig hamnat så djupt att jag varit sjukskriven mer än två månader men personer i min närhet har varit sjukskrivna i fyra år, vissa dagar vaknade de inte, andra dagar var allting som 'vanligt' - såvida det inte hände nåt som inte var planerat.
De flesta dagar var dock fyllda av mellan fyra och sex timmars vakentid, ångest över allt och ingenting och en otrolig orkeslöshet när det kommer till att göra saker som inte har med absolut överlevnad att göra. Sköt dig själv och skit i andra är bra, då slipper man folk som försöker hjälpa en iaf.

... det är ändå hästlängder från depression till en livshotande sjukdom ...

Självmord till följd av depression är den vanligaste dödsorsaken i Sverige bland människor 15–44 år.

Och ja, jag har läst psykologi och pluggat flera kurser av det också. Det har inte ändrat min inställning.
Ett par vänner har varit jävligt långt nere varav en försökt ta sitt liv, guess what... personerna vaknade upp och gjorde något åt det själva!

Om du har läst en massa psykologi så kanske du också vet att så gott som alla
depressioner går över av sig själva (om man inte hinner ta sitt liv först), oavsett hur man
behandlar dem (en lyckad behandling påskyndar bara återhämtningen), och att de
drabbade "vaknar upp" och börjar göra en massa saker igen när depressionen släpper.

Last edited:
och vad gäller dina tidigare inlägg valmers; antingen är du bara en patetisk nolla som inte har en aning om vad du pratar om, eller så vill du bara ha uppmärksamhet till vilket pris som helst. jag hoppas att du aldrig kommer lida av en depression.
Det var snällt sagt, tack för komplimangerna.

Om du läser en handfull av prulles oändliga antal trådar om vardagens tristess och utmaningar kanske du förstår min ironiska framtoning mot hans "depression". Om inte, tja, då ger jag upp.

Det var snällt sagt, tack för komplimangerna.

Om du läser en handfull av prulles oändliga antal trådar om vardagens tristess och utmaningar kanske du förstår min ironiska framtoning mot hans "depression". Om inte, tja, då ger jag upp.

så jag måste ha läst hans andra trådar, för att förstå att dina inlägg egentligen är bra och nyttiga kommentarer?

gäller det andra trådar också, av andra sh-medlemmar?

baseras alla dina inlägg f.ö på att jag/vi ska ha läst andra trådar av ts innan jag/vi bedömmer ditt inlägg?

tydligen har du dessutom läst alla hans trådar om vardagens tristess och utmaningar, är det inte bara enklare att skita i hans trådar och skippa kommentera dem, eller går du omkring och stör dig på trådarna egentligen? verkar som att du har ett allvarligt problem du inte borde ignorera och sålunda borde uppsöka professionell hjälp i form av tex en terapeut som kan ge dig en diagnos till att börja med.

Last edited:
så jag måste ha läst hans andra trådar, för att förstå att dina inlägg egentligen är bra och nyttiga kommentarer?

gäller det andra trådar också, av andra sh-medlemmar?

baseras alla dina inlägg f.ö på att jag/vi ska ha läst andra trådar av ts innan jag/vi bedömmer ditt inlägg?

tydligen har du dessutom läst alla hans trådar om vardagens tristess och utmaningar, är det inte bara enklare att skita i hans trådar och skippa kommentera dem, eller går du omkring och stör dig på trådarna egentligen? verkar som att du har ett allvarligt problem du inte borde ignorera och sålunda borde uppsöka professionell hjälp i form av tex en terapeut som kan ge dig en diagnos till att börja med.
Vill du tro att vår vän prulle har en allvarlig depression, så visst, gärna för mig.

Jag är övertygad om motsatsen.

Absolut, fast i det aktuella fallet räckte det tydligen med att en kompis ringde för att "depressionen" skulle vändas i glädje.
Nej... Eller ja just då va jag jävligt glad, innan jag insåg att det inte ändra ett skit, plus att tom det har börjat falla ihop.. Jag har inte råd att åka om inte "fin" bilen blir såld och där går säkringen till blinkersen hela tiden och service lampan tändes just. Och slit bilen fick punktering idag så jag kommer inte till jobbet om jag inte fixar det..

Plus att vi dumt nog åker på fredagen innan några slutat och visa har jour..

VAFAN KAN JAG INTE ENS FÅ EN HELG LEDIGT FRÅN SKITEN FÖR!!!!

Nej... Eller ja just då va jag jävligt glad, innan jag insåg att det inte ändra ett skit, plus att tom det har börjat falla ihop.. Jag har inte råd att åka om inte "fin" bilen blir såld och där går säkringen till blinkersen hela tiden och service lampan tändes just. Och slit bilen fick punktering idag så jag kommer inte till jobbet om jag inte fixar det..

Plus att vi dumt nog åker på fredagen innan några slutat och visa har jour..

VAFAN KAN JAG INTE ENS FÅ EN HELG LEDIGT FRÅN SKITEN FÖR!!!!

Ta det lite lugnt. Försök, i harmoni att lösa ETT problem i taget. Skaffa ett nytt däck till slit bilen. Sänk priset på fin bilen lite grann. Sälj hojen och köp en som fungerar när du känner att det går.

Stressa inte fram allting, det blir aldrig bra.

"krya" på dig.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...