Vad göra när man bara vill spy på allt?

Kosttillskott fr hälsokostaffären kan vara på sin plats om energin tryter. Multivitamin/mineral , Rosenrot, Ryskt rot (Gingseng), eventuellt Johannesört som lindrar milda depressioner och är milt sömngivande fungerar för en del människor.

Ta inte till spriten, det är det dummaste man kan göra om man är deprimerad. Som någon nämnde - börja träna. Ut och spring eller styrketräna, sätt upp delmål. Alternativt börja med nån hobby där du träffar folk.

Sen verkar ju väldigt många bli av med sin deppighet av tabletter. Har du testat det? Prozac eller nåt då alltså, inte Ryppar. :tungan

Tror inte det behövs särskilt mycket för att bryta din onda cirkel faktiskt. Sen ska du se att det blir en god cirkel istället. Men jag hade nog börjat med nån form av tablett. Det verkar ju som om de delar ut piller till höger och vänster så det kan nog inte vara så svårt att få recept på.

Lycka till! :tummenupp

han ska väl inte bli missbrukare :huvet

försök o ge fan i o stoppa i dig en massa skit , inget som hjälper för det

han ska väl inte bli missbrukare :huvet

försök o ge fan i o stoppa i dig en massa skit , inget som hjälper för det

Nej det är bättre att han går och mår pissdåligt...:rolleyes:

Är man missbrukare för att man äter lyckopiller? Har aldrig testat och hoppas jag slipper men vad jag har förstått så hjälper det väldigt många. Säkert inte alla dock. Är du en sån där som vägrar ens trycka i dig en treo när huvudet känns som det ska bulta sönder?

Fan har aldrig blivigt gladare av att ett fyllo har ringt mig 4h innan jag ska upp :D

En gammal polare ringde och ville prata lite och hälsade från alla mina gamla väner, va en jävla go stämning i bakgrunden med flogging molly och massa skratt dom satt hemma honom och fästa och hade komit att prata om mig.

Fyfan vilken timing! Så jävla gött att veta att nån minns en och tänker på en ibland. :) Fan va glad jag blir!

Gissa om man hellre skulle vilja va med dom en försöka sova för att jobba om några timmar! Men det är jag nästa helg, en polare ska köpa bil i närheten så jag kör hem hans gamla sen åker vi med massa vänner till hans landställe över helgen. :yoparty Ledsen menzias airways men nästa helg får ni ringa nån annan!:rock

Jag är inte ensam jag är bara långt ifrån mina vänner :)
Och om dom uppskattar mig finns det inga anledningar att andra inte ska göra det!

Ledsen för en för andra helt onödig tråd men den fungerade som ventil/självhjälp för mig.

Som ni sagt att sitta och oja sig hjälper inte, vill man ha vänner får man göra saker där man träffar folk!

Den här gången ska jag verkligen göra nått innan jag går ner mig igen, inte fortsätta på samma spår bara för jag fick en sipp luft, inte heller glömma varför jag flytta och flytta tillbaka.(men kanske närmare)

Nej söka till teknisktbas år och ta chansen att bli något och samtidigt få en färsk start på allt. Och under tiden hitta nånstans att göra dom sista månaderna lärlingstid så jag blir behörig elektriker och kan jobba i norge på sommaren.

Låter det som en plan? Det låter som en grym plan tycker jag iaf!

Ta inte till spriten, det är det dummaste man kan göra om man är deprimerad. Som någon nämnde - börja träna. Ut och spring eller styrketräna, sätt upp delmål. Alternativt börja med nån hobby där du träffar folk.

Sen verkar ju väldigt många bli av med sin deppighet av tabletter. Har du testat det? Prozac eller nåt då alltså, inte Ryppar. :tungan

Tror inte det behövs särskilt mycket för att bryta din onda cirkel faktiskt. Sen ska du se att det blir en god cirkel istället. Men jag hade nog börjat med nån form av tablett. Det verkar ju som om de delar ut piller till höger och vänster så det kan nog inte vara så svårt att få recept på.

Lycka till! :tummenupp
Tabletter och sprit kan inte ersätta vänner och intressen.

Fan blir nästan religiös tajmingen på det där samtalet kunde inte va bättre, exakt vad jag behövde! Precis som du sa behövs inte mkt för att bryta en ond cirkel!

Last edited:
Låter det som en plan? Det låter som en grym plan tycker jag iaf!
GHött att du hittat en tråd, et tips e att skriva ner planen eller inviga nån som dustår riktigt nära. Då bli de svärare att tappa fokus när du mår bättre.

Shit va ja skriver som em kratta när ja e packad.. :död

Nej det är bättre att han går och mår pissdåligt...:rolleyes:

Är man missbrukare för att man äter lyckopiller? Har aldrig testat och hoppas jag slipper men vad jag har förstått så hjälper det väldigt många. Säkert inte alla dock. Är du en sån där som vägrar ens trycka i dig en treo när huvudet känns som det ska bulta sönder?

enligt mig så ja..

måste du stoppa i dig ett piller så kommer ett behov som aldrig funnits skapas

en ond spiral där du måste fylla upp tillvaron med piller

nej jag vet, har av nån anledning blivigt lite av en tradition att göra en tråd här när jag mår skit, vet inte varför egentligen, vafan hoppas jag på lixom? Är väll mest ett sätt att bearbeta skiten eller jag vet inte. Det värsta är att jag alltid kommer på nån "plan" men så fort jag mår en smula bättre så går jag ifrån den, och vips är vi tillbaka på ruta ett..

Men men ska försöka vara konstruktiv och tvinga mig själv. försökte skriva ett cv och söka leta jobb jag faktiskt skulle trivas med men entusiasmen rann iväg fort..

Mmm det blir sådär ibland.

Tänk så här: vad gör du när det regnar och blåser?

Ingenting, man sitter lugnt och väntar tills det blir bättre. Det är samma med humöret du kan inte tvinga fram ett bra humör omgående.

Fast för mig brukar det funka att åka hoj, fokuserad snabb körning då blir hjärnan rensad och man tänker endast på det man gör för tillfället.

enligt mig så ja..

måste du stoppa i dig ett piller så kommer ett behov som aldrig funnits skapas

en ond spiral där du måste fylla upp tillvaron med piller

S.k. lyckopiller ersätter ämnen i kroppen som friska personer normalt producerar och hjälper kroppen att börja producera dessa igen. Så, behovet finns redan och har alltid funnits, ända sen innan du föddes. Depression är inte en 'state of mind', det är en fysisk sjukdom, precis som diabetes. Skulle du skita i att ta ditt insulin om du hade diabetes?

S.k. lyckopiller ersätter ämnen i kroppen som friska personer normalt producerar och hjälper kroppen att börja producera dessa igen. Så, behovet finns redan och har alltid funnits, ända sen innan du föddes. Depression är inte en 'state of mind', det är en fysisk sjukdom, precis som diabetes. Skulle du skita i att ta ditt insulin om du hade diabetes?

lite skillnad på diabetes och en depression

folk skapar sig beroenden istället för o ändra sin situation
tror inte någonsin på att ett piller kan få folk o må bättre , rent humbug

Vari ligger skillnaden? Kroppen producerar för lite av ett ämne, piller eller sprutor tas för att väga upp.

Läs på lite om depression innan du säger nåt mer.

Har inte läst allas svar.

Men du bor inte så långt ifrån Malmö ju, varför inte komma när vi ses och hittar på skit? Lära känna lite nytt folk och kanske hitta nya bra vänner. Vi va och bowla i lördes, 45 pers. NÅGON måste du väl gilla!?

Väldigt tråkigt att läsa att du mår så.

Håll ett öga i The Pink Ladies MCs forum, vi gör massa skoj. :tummenupp

Har inte så mycket till hjälp mer än att erbjuda min vänskap. :)

Tar fram gitarren, lirar och sätter ett "soundtrack" på hur jag känner mig...
Sen tar kreativiteten över och man får lust satt spela mer eller nått annat. Då har man tappat tanken som man hade när man började spela...

1. Man blir inte beroende av antidepressiva.
2. Antidepressiva är inte humbug utan väldigt effektiva läkemedel.
3. Depressioner har samband med kemisk obalans i hjärnan - transmittorsubstanser som gått bananas.
4. Antidepressiva kan laga obalansen och lindrar inte bara symtomen tillskillnad från lugnande som är beroendeframkallande.
5. Depression är en dödlig sjukdom.

Så, om det nu finns farmakologisk ickeberoendeframkallande livräddande och botande hjälp att få, varför ska man då gå omkring och må ruttet? Det går liksom inte så bra att försöka "ändra sin situation" när allt är nattsvart.

Har jag inte berättat att jag är kommunalråd?

ha ha nej det har du nog lyckats o gömma

1. Man blir inte beroende av antidepressiva.
2. Antidepressiva är inte humbug utan väldigt effektiva läkemedel.
3. Depressioner har samband med kemisk obalans i hjärnan - transmittorsubstanser som gått bananas.
4. Antidepressiva kan laga obalansen och lindrar inte bara symtomen tillskillnad från lugnande som är beroendeframkallande.
5. Depression är en dödlig sjukdom.

Så, om det nu finns farmakologisk ickeberoendeframkallande livräddande och botande hjälp att få, varför ska man då gå omkring och må ruttet? Det går liksom inte så bra att försöka "ändra sin situation" när allt är nattsvart.

tror iaf inte på att en massa piller skapar dig glädje

Last edited:

Vem har sagt att det skapar glädje? Har du inte varit med om en depression bör du kanske undersöka lite vad som händer. Känner du nån som 'gått in i väggen'? Hur känner de sig? Jag lovar dig att de inte blir glada av att ta piller men de orkar gå upp ur sängen och faktiskt vara vid liv dagtid. Jag tror bestämt att nån behöver lite förstahandsinformation - vetenskapliga fakta tror du ju inte på.

ha ha nej det har du nog lyckats o gömma

jisses...du har nog missuppfattat endel.... huvudvärkstabletter, de botar inte orsaken till det onda, men de hjälper dig kanske slippa de värsta symtomen. ett bandage lagar inte en sträckning, men ger ett stöd, så att du kan fortsätta gå. Tänk i de banorna så kommer du rätt nr det gäller "lyckopiller" det är inte nåt

"extaclyliknande där man går och tror att världen är rosa och alla är ens vänner"

det handlar om

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...