Vad gör du när det är off-season?

Vad gör du när det är off-season?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ja, hur fördriver du tiden nu när den inte går att spendera i depån, på banorna eller i skåpbilen till och från Sviestad, Knustrorp, Gelleråsen eller vilken din hemmabana nu är?

Preparerar inför säsongen. Diverse inköp och uppgraderingar. Ny skåpbil. Reservdelar så man inte står där mitt i säsongen och saknar delar efter en krasch. Ny kropp =/

Kör minimoto på söndagar, klipper filmer (har inte gjort det på flera månader pga HD krasch men ska ta upp det snart igen) fixar lite med RR hojarna, läser gamla hojtidningar, har abstinens.

Mitt uppehåll från roadracingsäsongen består i att fullkomligt gå upp i backhoppning i stället. Vem kan inte var imponerad av Janne Ahonen (särskilt om jag påpekar att han kör sporthoj...)?

Macho Woman skrev:
Mitt uppehåll från roadracingsäsongen består i att fullkomligt gå upp i backhoppning i stället. Vem kan inte var imponerad av Janne Ahonen (särskilt om jag påpekar att han kör sporthoj...)?

Backhoppningen är död. Inget kul sedan Matti Nykänen slutade.

Försöker få ihop till nästa säsongs budget.
Förbereder hojen, just nu slipas det kåpor för fullt.
Tränar.
Mekar med bussen.
Fixar lite bättre ljus i garaget
Drömmer mig bort till någon RR-bana. (minst en gång i timmen)

För vissa är det säsong året runt :tuttar

Jobbar arslet av mig just nu känns det som. De planerade gympassen hinns inte med. Dessutom är det fortfarande hoj-jakt på gång, men det ser ut att lösa sig så sakteliga iaf.

Macho Woman skrev:
Seriöst? Backhoppning? Det är ju som enmansbob, man kan kasta iväg nån som inte ens vill, endå så vinner han.. :D :D

Jag vet faktiskt inte. Jag längtar inte egentligen till säsongen börjar men jag tänker en hel del på körningen. Mest drömmer man väl om tider/mål man tycker att man ska klara antar jag.
Och får ångest över ekonomin.

Hultan skrev:
Seriöst? Backhoppning? Det är ju som enmansbob, man kan kasta iväg nån som inte ens vill, endå så vinner han.. :D :D

Eeehh, så du menar att det inte är någon teknik involverad? Kommer du ihåg Eddie 'The Eagle'? Såg du Simon Ammans vurpa 2001 (om jag kommer ihåg rätt)? Nej, vem som helst kan inte hoppa. Just nu verkar det som om ingen annan än Janne kan hoppa. Han leder världscupen med 627 poäng. Jag tänker helt enkelt sätta punkt för resonemanget med följande bild, eftersom jag är helt säker på att ingen vill kommentera den:

Bifogat

• idolen.jpg
    idolen.jpg
    34.3 KB · Visningar: 139
Nyteknik skrev:
Ja, hur fördriver du tiden nu när den inte går att spendera i depån, på banorna eller i skåpbilen till och från Sviestad, Knustorp, Gelleråsen eller vilken din hemmabana nu är?

Allt annat som jag nerprioriterar under säsongen!

* Fru, familj (inkludert städa, tvätta och stryka :yoparty )
* Meckar (skickar bort allt mekande till thundrace = säkrast så :hihi )
* Köper delar (brukar ju avsluta med att förstöra en hoj per säsong :brinnerup )
* Jobbar med att få ihop budget (vem behöver sponsorpengar :kocko )
* Planerar säsong, Super B, Rokkie 600+1000, ERF (vill ju ha alla möjligheter :hihi )
* Tränar och bantar (vem bryr sig om vikt/effekt :dummer )
* Surfar sporthoj som aldrig förr ( :skitdator )

*Tränar
*Försöker ta igen skolarbetet
*jagar Sponsorer
*Meckar lite
*Tränar
*jagar mer spons
*o tränar lite till...
*Träffar mina systrar
*surfar (mycket mer än i vanliga fall)
*Försöker träffas o fika med mina vänner....
*Tränar...

Sparer penge sammen til næste sæson
Får abstinenser (nogen løsninger på, hvordan man håndterer dem? :gnissla )
Overvejer at flytte til Spanien
Træner
Prøver at finde nyt arbejde, hvor jeg kan tjene flere penge, så jeg kan køre endnu mere

Macho Woman skrev:
Eeehh, så du menar att det inte är någon teknik involverad? Kommer du ihåg Eddie 'The Eagle'? Såg du Simon Ammans vurpa 2001 (om jag kommer ihåg rätt)? Nej, vem som helst kan inte hoppa. Just nu verkar det som om ingen annan än Janne kan hoppa. Han leder världscupen med 627 poäng. Jag tänker helt enkelt sätta punkt för resonemanget med följande bild, eftersom jag är helt säker på att ingen vill kommentera den:

:D hehe, klart det är teknik, det var bara ett litet skämt som ändå inte är fruktansvärt långt från sanningen..Man ställer sig upp, glider, sen tar backen slut.. Lika roligt varje gång nån kvinna är SÅÅÅÅÅÅ intresserad av nån sport.. Är det sambon som berättat för dig att det är så? :hihi
EDIT/
Btw, nej jag vet inte vilka dom lirarna är, skulle kanppt kunna nämna ett namn på nån känd fotbollspelare, trots att dom är löjliga idoler som figurerar i media hela tiden och tränar målgester lika mycket som kondition...

Nej, det stämmer, jag gillar inte sport... Och absolut inte sportfans...
:tummenupp

Last edited:
Försöker sälja alla motorcyklar som står och blir gamla. Bara o köp :7peta

Opererade axeln så den inte ska hoppa urled mer och att jag ska kunna fortsätta med roadracingen över huvudtaget... så nu går man med armen bunden mot kroppen 24 timmar om dygnet.
det positiva är att man är nere på 69-68 kg '(låg på 72-73 innan operationen hehe).

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back