Vad fick dig att skaka på huvudet idag?

Jag gillar inte HD.
Jag gillar inte att se HD, jag gillar inte att höra en HD, jag gillar inte att skruva HD, jag gillar inte att köra HD.
Det går inte att åka sporthoj när någon i sällskapet kör HD, det går inte att svänga, det går inte att bromsa (förutom att låsa bakhjulet, det verkar vara en genomgående trend)

Men det finns dom som gillar att plåga sig själva (hej Jörgen) och det är helt okey men jag ska aldrig ha en.

Tack för ordet..........
När jag tänker på en Jörgen så är väl det bara bensintanken original HD på hans "HD".
Ramen förstärkt.
Fjädring bytt till fram Öhlins gaffel och bak Öhlins dämpare.
ISR bromsar fram.
Motor bytt till S&S
och så vidare
så ni har nog mycket gemensamt ;)

Last edited:
Min sambo har tvärt emot - omorganiseringssjukan.
Varje gång någonting ska städas undan så skall det utvecklas en ny rutin för att hantera besticken, mjölken, barnkläder, eller vad det nu må vara. Ibland är det bättre och ibland inte, men jag är helt klart pantad som tycker att det inte spelar så stor roll bara det är samma ställe varje gång så att man hittar något någon gång....

Sen är hon putt för att hur kan jag inte hitta grytlapparna?! Jo, för att de bytt plats 3ggr sedan jag använde dem senast. "Men om vi sätter dem här ist-" OK, fyra.... :gnissla
Min får för sig dylika ryck ibland, vilket får till följd att ingen av oss hittar nånting eftersom jag inte vet var hon lagt grejerna och hon har antingen glömt och/eller ser dem inte fastän de ligger rakt framför ögonen på henne... :gnissla :hihi :huvet

När jag tänker på en Jörgen så är väl det bara bensintanken original HD på hans "HD".
Ramen förstärkt.
Fjädring bytt till fram Öhlins gaffel och bak Öhlins dämpare.
ISR bromsar fram.
Motor bytt till S&S
och så vidare
så ni har nog mycket gemensamt ;)
Tror inte tanken är original, volymmässigt.

Min får för sig dylika ryck ibland, vilket får till följd att ingen av oss hittar nånting eftersom jag inte vet var hon lagt grejerna och hon har antingen glömt och/eller ser dem inte fastän de ligger rakt framför ögonen på henne... :gnissla :hihi :huvet
Dålig syn sätter sig först på ögonen....hahaha

Jag kunde ju hellre tro att Bernie Sanders skulle ta NordKorea som partner men DJT verkar ju tycka om "kommunistledare" förutom de på Kuba.
Han tycker om diktatorer oavsett vilken ideologi de baserar sitt styre på. Så länge de skiter i allmänhetens vilja är de någon han vill vara med.
Kaka söker maka!

+1 där! 👍

Jag:-"Var är kaffekokaren?"
Hon:-"Samma ställe som vanligt!"
-"Det är där jag tittar."
-"Va? Få se. Ja, jag ställde den i xxxxx istället."

Jag har liksom gett upp efter alla år. 🙄
Det enda jag sagt till på skarpen att hon inte får flytta är korkskruven. 😅
Mycket riktigt, medan jag hade nosen i telefonen och skrev det meddelandet hade tre nya plastlådor materialiserats och en laptopsladdare, en hörlurssladd, och en par tre andra obskyra saker jag aldrig sett förut hittat nya hem på matsalsbordet.

Dålig syn sätter sig först på ögonen....hahaha
Hon har recept på glasögon/linser, men tyvärr så verkar de ju inte behjälpliga i att lösa just detta specifika problem... :gnissla :hihi :död

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!