Vad fick dig att le idag?

Som 5-åringar som inte fått veta vad som gäller: Det gäller passa in i laget.​

1763813989832.png

Det är ju tyvärr inget skämt

Jag får alltså inte inte hålla en telefon mot örat, eller än mindre knappa på den, men jag får scrolla på 19" skärmen framför mig för att på något sätt lyckas öppna handskfacket och ta fram snusdosan, eller för att konstant hålla mig uppdaterad om battericellernas temperatur, routa om laddningsplats eller slå på bakrutevärmen...
Ja den var kul för att den till så stor del är sann. Min bil till exempel har någon fånig funktion som ska kolla att jag är uppmärksam om jag har slagit på filhållaren genom att med kamera försöka hålla koll på om mina ögon tittar åt rätt håll. Men OM den tycker att jag inte är tillräckligt bra på att titta åt rätt håll så meddelar den mig det genom att börja blinka en text på skärmen. Vilket riskerar att få mig att titta på skärmen varpå den blir än mer sur på mig för att jag tittar åt fel håll och i värsta fall stänger av filhållaren för resten av resan.

Det slipper man om man styr själv, då är det tydligen inte lika viktigt att man tittar på vägen.

Hur är det att drifta med ledstyrning? Måste vara lite udda ändå?
Det var ingen liten pjäs du kör! :skrämd

Inte ledad eller speciellt stor. Inte heller anpassat för snöföre.

Inte ledad eller speciellt stor. Inte heller anpassat för snöföre.
Oh, en sån där har jag driftat med också. :hihi Vatten på betonggolv med slicks då...

Jag sladdade med pallyftar och någon truck i tonåren där jag hade jobb när det var skollov.
Jag tror dock att det sammanfattningsvis blev ganska få minuter drifting och desto fler minuter för att ta sig lös där man fastnat på små ojämnheter i snön och isen med stenhårda blanka däck. Eller om det var plasthjul, mycket grepp var det i alla fall inte.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...