Vad fick dig att le idag?

I ena fallet skydda barnen, i det andra fallet svenskarna från barnen !​

1763558174448.png
1763558293810.png

Egentligen kanske det istället borde vara hårdare straff för de som använder barn som verktyg bara för att de vet att barnen inte blir straffade.

Straffet för mord är 10år och upp till livstid. De eller de som är inblandade uppdragsgivare när ett barn utför ett mordförsök borde egentligen dömas hårdare än om de själva begår mordet. Säg 20 år och upp till livstid för de som ens försöker få ett barn till att begå mord.

Då kommer nog få yrkeskriminella våga försöka delegera ut brottet till ett barn som kanske golar före eller efter mordet begåtts.

Egentligen kanske det istället borde vara hårdare straff för de som använder barn som verktyg bara för att de vet att barnen inte blir straffade.

Straffet för mord är 10år och upp till livstid. De eller de som är inblandade uppdragsgivare när ett barn utför ett mordförsök borde egentligen dömas hårdare än om de själva begår mordet. Säg 20 år och upp till livstid för de som ens försöker få ett barn till att begå mord.

Då kommer nog få yrkeskriminella våga försöka delegera ut brottet till ett barn som kanske golar före eller efter mordet begåtts.
Borde bara vara att ha gänglagstiftning som säger att alla aktiva i ett kriminellt gäng är ansvariga för den kriminella verksamheten som föregår i gänget egentligen.

Det är ju tyvärr inget skämt

Jag får alltså inte inte hålla en telefon mot örat, eller än mindre knappa på den, men jag får scrolla på 19" skärmen framför mig för att på något sätt lyckas öppna handskfacket och ta fram snusdosan, eller för att konstant hålla mig uppdaterad om battericellernas temperatur, routa om laddningsplats eller slå på bakrutevärmen...

Det är ju tyvärr inget skämt

Jag får alltså inte inte hålla en telefon mot örat, eller än mindre knappa på den, men jag får scrolla på 19" skärmen framför mig för att på något sätt lyckas öppna handskfacket och ta fram snusdosan, eller för att konstant hålla mig uppdaterad om battericellernas temperatur, routa om laddningsplats eller slå på bakrutevärmen...
Rent tekniskt sett så får du inte det heller.

Var faktiskt mer orolig för fallhöjd på dryga metern från lastkajen ifall driften med ekipaget skulle bli vidare än tänkt...

Ingen minns en fegis eller en fegis ingen minns?
Hur är det att drifta med ledstyrning? Måste vara lite udda ändå?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...