Det hade jag tyckt varit fruktansvärt obehagligt så här tre år efter begravningen.
Ursäkta, men jag skrattade högt!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det hade jag tyckt varit fruktansvärt obehagligt så här tre år efter begravningen.
Grymt, men landningen känns lite för nära disaster…Det krävs udda saker för att ge rubriker numera.
![]()
We can’t even begin to explain how this stunt actually worked
German FMX star Luc Ackermann has leapt from one moving truck to another moving truck, clearing a motorway barrier all while travelling 45mph.www.visordown.com
Grymt, men landningen känns lite för nära disaster…
Blev en ok reservskärm![]()
MSI G274F 27" IPS bildskärm för gaming
MSI G274F 27" IPS-bildskärm för gaming, ger dig en extra snabb 180Hz uppdateringsfrekvens, 1 ms svarstid och detaljerad FullHD-upplösning. Nvidia G-Sync-kompatibiliteten erbjuder en fantastisk spelupplevelse.www.elgiganten.se
1080p 27" IPS 180hz mm. för 890 :-
Samma härBlev en ok reservskärm
Jag tror faktiskt att det här hoppet är det dummaste och mest riskabla stunthopp jag någonsin sett.
Men inte pga landningen. Ja, han var långt åt sidan men jag tror att skulle han hamnat ännu längre åt sidan så kunde han ha sparkat sig ifrån hojen och själv hamnat på rätt sida.
Och skulle han ändå ha hamnat utanför så skulle det blivit en extremt hård landning men inte dödlig.
Jag tycker snarare att marginalerna för att komma över bron är extremare. Tajmingen lämnar inte mycket marginaler där. Nu kom han ju ganska rätt där men lite senare eller lite tidigare skulle varit förödande, särskilt med tanke på att han dessutom gör backflip och har hela kroppen utsträckt nedåt. Där ser jag inga möjligheter för en plan B.
45 mph är 72 km/h
Det är ungefär 20 m/s eller 2 meter varje 0.1 sekund. Tittar man på bilden så kanske det handlar om uppskattningsvis 8 meter innan bron som han fått tillräcklig höjd, skulle han varit 0.4 sekunder senare skulle han alltså ha fått dra in fötterna för att inte slå dom i räcket.
På baksidan är det ju större marginal, kanske dubbelt, 16 meter, alltså 0.8 sekunder.
Han hade alltså ett tidsfönster på ungefär 1.2 sekunder enligt min uppskattning. Och inget får gå fel.
Tex råkade jag en gång ut för att statorn gick sönder precis i ett platåhopp, med följden att jag landade mitt på hoppet istället för i landningsrampen. Inget problem för mig utöver att jag nästan blev påkörd av bakomvarande förare.
Men här skulle en sån sak ha slutat med ett dödsfall.
Det var åtminstone bredare ramp på nervägen.Jag vet inte vilket som är värst, men för mig känns det här hoppet läskigare. Uppåt går väl an (även om jag själv aldrig någonsin skulle våga testa) men det där droppet nerför skulle jag nog ha ännu svårare att göra. Det knyter sig i magen bara av att se videon och 30 meter är rätt högt upp.
Jo, det ligger nog rätt mycket mer vetenskap bakom stunten idag. Evel Knievel bröt väl ben och armar vid i stort sett varenda stunt.Det var åtminstone bredare ramp på nervägen.
Jag skulle aldrig göra något av hoppen, men tycker det är inspirerande med folk som vågar.
Stunthoppande känns mer koreograferade nu än när jag var barn. Då var Hell Drivers det häftigaste man kunde se...
Jag vet inte vilket som är värst, men för mig känns det här hoppet läskigare. Uppåt går väl an (även om jag själv aldrig någonsin skulle våga testa) men det där droppet nerför skulle jag nog ha ännu svårare att göra. Det knyter sig i magen bara av att se videon och 30 meter är rätt högt upp.
Jo, det ligger nog rätt mycket mer vetenskap bakom stunten idag. Evel Knievel bröt väl ben och armar vid i stort sett varenda stunt.
Finns en tråd...Du som rockade en Sporthoj tröja ovanpå ett Dainese skinnställ framförandes en grön Kawasaki ZX-9R vid St. Bernstorp idag
Det var länge sen man såg det plagget ute i trafiken.
Mera sånt![]()
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna