Two stroke man
Gudomlig sporthojare
- Som sagt...ett målmedvetet knä (eller häl) upp i livscentrum så är saken biff.
Du såg uppenbarligen inte länken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
- Som sagt...ett målmedvetet knä (eller häl) upp i livscentrum så är saken biff.
- Jag såg en fingerad spark mot skrevet, men får kika en gång till om jag missat något annat.Du såg uppenbarligen inte länken.
- Jag såg en fingerad spark mot skrevet, men får kika en gång till om jag missat något annat.
Man står inte bredbent, så sparkar mot skrevet kommer inte upp till pungen. Funkar utmärkt och har personligen verifierats i skarpt läge.- På vilket sätt är kampvana mindre känsliga i skrevet?
-
- Nä, jag vet inte vad jag ska titta efter där? (har den barklädde suspensoir eller halvstånd?)
- Okey..om man står så beredd och tätt ihop funkar det nog, men ett oväntat knä direkt mot ballarna kommer inte farande mellan knäna och upp, utan direkt mot målet.Den är inte fungerad, den når helt enkelt inte upp utan hindras av benen på vägen upp. Även ett knä stannar på vägen upp före skrevet.
Visa ståndet så drar inkräktaren av bara lukten! #hemförsvarGujuryu-utövare har traditionellt sett inte suspensoar men det kan ju inte uteslutas i just drt här specifika fallet och jag har svårt tänka mig att du stoppar en spark med ditt stånd.
- En man som attackerar en kvinna står inte med benen ihop, så mycket kan jag lova dig.Man står inte bredbent, så sparkar mot skrevet kommer inte upp till pungen. Funkar utmärkt och har personligen verifierats i skarpt läge.
Nej, du har fel.- En man som attackerar en kvinna står inte med benen ihop, så mycket kan jag lova dig.
Och som tidigare sagt - ett oväntat knä i skrevet kommer snett framifrån, inte nedifrån och upp. Det funkar även om offret är en man, kan jag lova.
- Okey..om man står så beredd och tätt ihop funkar det nog, men ett oväntat knä direkt mot ballarna kommer inte farande mellan knäna och upp, utan direkt mot målet.
- Vi säger så, som min son brukar säga : )Nej, du har fel.
Sedan tillkommer problemet att om det inte är en klockren träff eller om personen har kemiskt mod så kommer det vara göra anfallaren argare. Det är isf mycket bättre att sparka så jävla hårt man kan i sidan på knäet. Mycket lättare att träffa, mycket mindre reflexer som skyddar och bra verkan så spelar det ingen roll hur hög personen är, knäet går sönder.
- En man som attackerar en kvinna står inte med benen ihop, så mycket kan jag lova dig.
Och som tidigare sagt - ett oväntat knä i skrevet kommer snett framifrån, inte nedifrån och upp. Det funkar även om offret är en man, kan jag lova.
- En man som attackerar en kvinna står inte med benen ihop, så mycket kan jag lova dig.
- Okey, men det inlägg jag ursprungligen besvarade gällde en kvinna ensam hemma med pepparspray typ, inte en kampsportare som är beredd på strid.Nu skrev Ulvhamne "en tränad" och syftade alltså inte på hur den stora allmänheten använder sin kropp i strid.
- Okey, men det inlägg jag ursprungligen besvarade gällde en kvinna ensam hemma med pepparspray typ, inte en kampsportare som är beredd på strid.
Ursäktar mig om jag besvarat fel inlägg med fel erfarenhet.
- Nu halkade vi ju specifikt in på teorier om självförsvarsteknikers förmåga o oförmåga att hantera ett angrepp, men om man vill tro på knä/skrev-effekten så går det träna in det så man kan hantera även en vältränad och beredd motståndare.Nej, du har fel.
- Nu halkade vi ju specifikt in på teorier om självförsvarsteknikers förmåga o oförmåga att hantera ett angrepp, men om man vill tro på knä/skrev-effekten så går det träna in det så man kan hantera även en vältränad och beredd motståndare.
Inom Krav Maga är det iallafall ett grundkoncept som lärs ut från direkt från början o anses vara ett av de mest effektiva teknikerna inom självförsvar.
+1..det bästa man kan göra är att avlägsna sig så snabbt det går.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |