Vad fick dig att le idag?

Nå anabola och mycket (fel) träning med tunga vikter ger gärna "korta" muskler med dålig rörlighet, är du dessutom 150kg+ så bränner du jävligt mycket energi, och rent fysiskt så kommer dina muskler inte att jobba hårt speciellt länge. Men den mannen är också ett extremfall, och kanske inte jätte relevant.

Mer rimligt för diskussionen är om du är man, inte jättekort kanske 100kg och någorlunda i skick, nu pratar vi inte nödvändigtvis vältränad, utan bara någorlunda i skick, så är du troligtvis både snabbare och mycket mycket starkare än 99% av kvinnor, och mycket möjligt mer uthållig till på köpet.
Det är jääävligt svårt som kvinna att nå den muskelmassan utan preparat.
Det finns ju förstås också män som är 170cm/60-70kg, och även om de normalt har mer muskelmassa än en kvinna i samma vikt så kommer de att behöva mycket mycket för att rå på mina 193cm/95kg, som exempel.

Jag tycker biffen var relevant eftersom hans förhållande till mig med massor av muskler ställde mig i samma situation som nästan alla kvinnor hamnar ifall de blir attackerade av en man.
Precis som kvinnan du beskriver på 60-70kg mot dina 95 kg, det motsvarar att du möter ett muskelpaket på 140kg.

Alltså rent muskelpaket och inte en chipskropp för redan vid samma vikt har ju mannen med sitt testosteron mer muskler än en kvinna.

Jag tycker biffen var relevant eftersom hans förhållande till mig med massor av muskler ställde mig i samma situation som nästan alla kvinnor hamnar ifall de blir attackerade av en man.
Precis som kvinnan du beskriver på 60-70kg mot dina 95 kg, det motsvarar att du möter ett muskelpaket på 140kg.

Alltså rent muskelpaket och inte en chipskropp för redan vid samma vikt har ju mannen med sitt testosteron mer muskler än en kvinna.
Precis, men jag tror att snubben Micke snackar om är något annat.
Det finns ju dem som bulkar för att bli stora, och förvisso har styrka, men på bekostnad av användbar kropp. Men nu ser ju inte 99% av befolkningen ut så.

Precis, men jag tror att snubben Micke snackar om är något annat.
Det finns ju dem som bulkar för att bli stora, och förvisso har styrka, men på bekostnad av användbar kropp. Men nu ser ju inte 99% av befolkningen ut så.

Jo, kanske inte 99%, men kanske 80% av männen ser ut så bredvid en normal kvinna.
Och jag tror hela diskussionen började just med en kvinna som blir överfallen och statistiskt sett är det män som står för överfallen.

Förvisso är även offren vanligtvis män vilket sällan nämns.

Jo, kanske inte 99%, men kanske 80% av männen ser ut så bredvid en normal kvinna.
Och jag tror hela diskussionen började just med en kvinna som blir överfallen och statistiskt sett är det män som står för överfallen.

Förvisso är även offren vanligtvis män vilket sällan nämns.
Jag tror att vi pratar om varandra du. :hihi

Nå anabola och mycket (fel) träning med tunga vikter ger gärna "korta" muskler med dålig rörlighet, är du dessutom 150kg+ så bränner du jävligt mycket energi, och rent fysiskt så kommer dina muskler inte att jobba hårt speciellt länge. Men den mannen är också ett extremfall, och kanske inte jätte relevant.
- Nu ska jag inte lusa ner tråden med mer snack om självförsvarsteknik, utan exemplifiera att det där ovan inte alltid stämmer.
När jag spelade amerikansk fotboll någongång under tidig kritaperiod, fanns det en snubbe i motståndarlaget som hade platsat i sprinterlandslaget 100 m (bevisat med tidtagning) om han alls varit intresserad av det.
Han var lång som en fyr o måste ha vägt bortåt 120-130 kg. Den ville man helst inte ställa sig framför som defensive end när han kom frustande på kanten.
Vår huvudtränare dessutom, som spelade flera säsonger i Superserien vägde 120.
Han var snabb.

Tack för trådlånet och det som fick mig att le idag var att det inte var kö till kaffeautomaten när jag kom nu i morse : ))

- Det är ju prima med distansvapen, men glöm inte att lära ut det absolut säkraste sättet att sänka en man som redan kommit nära inpå , ett knä stenhårt i skrevet.
Sen har man gott om tid på sig att virka en grytlapp innan förövaren ens kommit upp i knästående.
...om det är en tjej då?

- Nu ska jag inte lusa ner tråden med mer snack om självförsvarsteknik, utan exemplifiera att det där ovan inte alltid stämmer.
När jag spelade amerikansk fotboll någongång under tidig kritaperiod, fanns det en snubbe i motståndarlaget som hade platsat i sprinterlandslaget 100 m (bevisat med tidtagning) om han alls varit intresserad av det.
Han var lång som en fyr o måste ha vägt bortåt 120-130 kg. Den ville man helst inte ställa sig framför som defensive end när han kom frustande på kanten.
Vår huvudtränare dessutom, som spelade flera säsonger i Superserien vägde 120.
Han var snabb.

Tack för trådlånet och det som fick mig att le idag var att det inte var kö till kaffeautomaten när jag kom nu i morse : ))
Ja, precis?

Det låter som att du bytt sida för att fortsätta argumentet, jag tror att vi hoppar över. :glömdet

Ja, precis?

Det låter som att du bytt sida för att fortsätta argumentet, jag tror att vi hoppar över. :glömdet
- Bytt sida..från vad?
Nä, ville bara nyansera uppfattningen om att stora muskler orsakade av (fel?) styrketräning är lika med kort och långsam muskulatur.
Inte för att argumentera mot dig, bara bidra i diskussionen med mina erfarenheter från skolning och verklighet.
Så ja, jag lämnar gärna plats nu för roligare inlägg som handlar om dagens leenden 🙂

Och sen en fuck you-burn out! 🤘🏻

Med uppfällda passagerarpinnar förbi en BMW 330.

Då får man liggah. Om man inte borrat sönder foppatoffeln i jakt på den borttappade katten.

Skönt att man då har en fisk som äter falukorv.

Dagen efter hjälper man Markus med sina spännband.

S
Min ringa erfarenhet från nära förestående eller pågående handgemäng/hot är att det bästa man kan göra är att avlägsna sig så snabbt det går.

Kan man inte göra det så slåss man och det fult. Ögon, strupe, leder och skrev. Men försök hålla sig så nödvärnsexcess kan åberopas.

Som civilist, vill säga. När jag burit uniform har jag haft andra prioriteringar.
Som flera av mina gamla sensei sagt, det bästa försvaret är SSS. Spring Som Satan.

Nu är inte jag nån kampsportare men...
Förr i tiden när man kollade K1 hände det att små MuayThai-killar gick upp i ringen mot muskelberg en bit över 2 meter.
Taktiken var små lätta attacker för att locka muskelberget till hårda rallarsvingar som sedan undveks, samt att få dem att röra sig maximalt. Efter någon minut var muskelbergen helt utmattade och kunde knappt hålla garden uppe, varpå sparkar kunde riktas mot deras huvuden.

Helt appropå diskussionen om små försvarare mot större attackerare.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back