Vad fick dig att le idag?

Jag vill nog ha lite kultryck, inget kul om bilen lättar baktill.
Jag har sett när dom drog upp en havererad SAAB baklänges upp på ett släp.
Dom fick göra om och dra upp SAABen med motorn närmast kulan.
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Jag har tyvärr testat med negativt kultryck.................... Inget att rekomendera, kultryck på 20-40kg är väl vad som rekomenderas.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.

Ja, det brukar ju vara tvärtom, jag har en släkting som bytte till fast drag för att få högre dragvikt (och för att det löstagbara ändå hade rostat ihop för tredje gången, och inte gick att smörja upp längre)
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
Enkelt sätt för biltillverkaren att göra sig en extra hacka - bättre avans på fällbara drag
 
Rullade ut ur garaget efter att ställt ventilerna. Två tynnre shims.
Som nybörjare hände det att jag klämde ventilkåpspackningen då det är ganska trångt. Så jag brukar varmköra utan kåpor för att vara säker. Behövs ändå då kylvätskan måste fyllas upp femtielva gånger men expansionskärlet får inte fyllas över minstrecket. Silikonslangar behöver dessutom dras hårdare än original har jag också lärt mig. Men nu gick allt utan problem. :)

1748805350898.png
1748805398427.png
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top