Vad fick dig att le idag?

Jag vill nog ha lite kultryck, inget kul om bilen lättar baktill.
Jag har sett när dom drog upp en havererad SAAB baklänges upp på ett släp.
Dom fick göra om och dra upp SAABen med motorn närmast kulan.
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Jag har tyvärr testat med negativt kultryck.................... Inget att rekomendera, kultryck på 20-40kg är väl vad som rekomenderas.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.

Ja, det brukar ju vara tvärtom, jag har en släkting som bytte till fast drag för att få högre dragvikt (och för att det löstagbara ändå hade rostat ihop för tredje gången, och inte gick att smörja upp längre)
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
Enkelt sätt för biltillverkaren att göra sig en extra hacka - bättre avans på fällbara drag
 
Rullade ut ur garaget efter att ställt ventilerna. Två tynnre shims.
Som nybörjare hände det att jag klämde ventilkåpspackningen då det är ganska trångt. Så jag brukar varmköra utan kåpor för att vara säker. Behövs ändå då kylvätskan måste fyllas upp femtielva gånger men expansionskärlet får inte fyllas över minstrecket. Silikonslangar behöver dessutom dras hårdare än original har jag också lärt mig. Men nu gick allt utan problem. :)

1748805350898.png
1748805398427.png
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top