Vad fick dig att le idag?

Jag vill nog ha lite kultryck, inget kul om bilen lättar baktill.
Jag har sett när dom drog upp en havererad SAAB baklänges upp på ett släp.
Dom fick göra om och dra upp SAABen med motorn närmast kulan.
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Jag har tyvärr testat med negativt kultryck.................... Inget att rekomendera, kultryck på 20-40kg är väl vad som rekomenderas.
 
Visst vill man ha den lite viktad mot kulan, men de brukar fan inte vara byggda något stadigt dragkrokarna (konstigt nog?) så att man vill nog ligga under föreskrivna kultryck, har hänt att man krökt en dragkrok med att stiga på den.....

Sen så lyfter ju framändan med kultryck = ingen styrning.
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.

Ja, det brukar ju vara tvärtom, jag har en släkting som bytte till fast drag för att få högre dragvikt (och för att det löstagbara ändå hade rostat ihop för tredje gången, och inte gick att smörja upp längre)
 
Ett märkligt fenomen på min bil är att om man har infällbart drag får man dra 2200 kg men om man har fast drag får man bara dra 2000 kg, borde vara tvärtom i min värld.
Enkelt sätt för biltillverkaren att göra sig en extra hacka - bättre avans på fällbara drag
 
Rullade ut ur garaget efter att ställt ventilerna. Två tynnre shims.
Som nybörjare hände det att jag klämde ventilkåpspackningen då det är ganska trångt. Så jag brukar varmköra utan kåpor för att vara säker. Behövs ändå då kylvätskan måste fyllas upp femtielva gånger men expansionskärlet får inte fyllas över minstrecket. Silikonslangar behöver dessutom dras hårdare än original har jag också lärt mig. Men nu gick allt utan problem. :)

1748805350898.png
1748805398427.png
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top