Vad fick dig att le idag?

Föratt räta ut lite frågetecken så skulle det tydligen vara två olika infravärmare och belysningsstolpen på gården och så var det en sak till jag inte kom ihåg.... Så nu blev väl allt mycket mer logiskt :tummenupp :rofl

Inte idag utan på morgonen midsommarafton träffade jag denna tysk 10km från Överkalix, han hade kört den här bilen i ca 30km/h från Tyskland.
Jag tog mig friheten att bjuda in honom till den årliga bilträffen som råkar vara i Överkalix varje midsommarafton. Trots att jag inte hör till klubben.
Tyvärr han jag inte prata med honom om själva fordonet men jag tror den gick på gas om jag inte hörde fel.

1000019354.jpg

Inte idag utan på morgonen midsommarafton träffade jag denna tysk 10km från Överkalix, han hade kört den här bilen i ca 30km/h från Tyskland.
Jag tog mig friheten att bjuda in honom till den årliga bilträffen som råkar vara i Överkalix varje midsommarafton. Trots att jag inte hör till klubben.
Tyvärr han jag inte prata med honom om själva fordonet men jag tror den gick på gas om jag inte hörde fel.

View attachment 500152
Aha, har sett såna tidigare och alltid trott att det var en glorifierad cykel, dvs att man trampar för brinnande livet därinne. Formen skulle i såna fall förklaras av lågt luftmotstånd samtidigt som man kan få med sig mer packning.

Aha, har sett såna tidigare och alltid trott att det var en glorifierad cykel, dvs att man trampar för brinnande livet därinne. Formen skulle i såna fall förklaras av lågt luftmotstånd samtidigt som man kan få med sig mer packning.
Finns sådana cyklar med. Jobbade med en snubbe som körde en sån till jobbet i några år. Han kunde komma upp ganska respektabla hastigheter.

Man tackarrr, kan man inte ha för många av.
20240628-120829.jpg

20240628-120838.jpg

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back