Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag var ute med hunden såg jag att någon hade spelat skoterspårs-roulette med en cross.

Följer man rätt spår så bär det bra, men väljer man ett spår som bara är kört en gång i kallsnö så gör man en ofrivillig "Superman" över styret och åker hem och eventuellt byter gaffelben sen....

Det finns några spår att välja på över sjön...
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
När jag var ute med hunden såg jag att någon hade spelat skoterspårs-roulette med en cross.

Följer man rätt spår så bär det bra, men väljer man ett spår som bara är kört en gång i kallsnö så gör man en ofrivillig "Superman" över styret och åker hem och eventuellt byter gaffelben sen....

Det finns några spår att välja på över sjön...
Enda gången jag provat den sporten körde jag Suzuki K50. Det gjorde att jag fick nöja mig med att andas ut väldigt hastigt när jag vek mig över styret och sen hade jag en stunds återhämtning innan jag kunde baxa tillbaka fordonet till fastare spår.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Enda gången jag provat den sporten körde jag Suzuki K50. Det gjorde att jag fick nöja mig med att andas ut väldigt hastigt när jag vek mig över styret och sen hade jag en stunds återhämtning innan jag kunde baxa tillbaka fordonet till fastare spår.

Jag provade också det på mopedtiden, kompisen sa att han bara såg skosulorna sticka upp ur snön. (djup och mjuk snö, vi körde på ett plogat spår, men jag bommade i en kurva)

Samma resa i dag hade slutat med att man hade gjort illa sig ordentligt.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag provade också det på mopedtiden, kompisen sa att han bara såg skosulorna sticka upp ur snön. (djup och mjuk snö, vi körde på ett plogat spår, men jag bommade i en kurva)

Samma resa i dag hade slutat med att man hade gjort illa sig ordentligt.
Samma resa hade inte hänt idag beroende på att jag gjorde den då.
 
  • Gilla
Reaktioner: GuW

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Lätt igenkänningsfaktor på den bilden, det var roligare förr. :squid även om det var bilåka!
FB_IMG_1675714301639.jpg
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att influensa febern gett med sig i natt efter 3 dygn, första influensan på många år o coviden märktes ju inte alls på något sätt.

Min normal temp ligger på strax över 35° o när man då har 37,5° så anses man vara feberfri enligt sjukvård. Fantastiskt..
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En kollega pratade om mig med HR i ett ärende viss oenighet uppkommit. Sa nåt i stil med.
-Vill ni behålla kompetensen inom företaget kanske ni ska vara mer tillmötesgående.

Tänk vad vinden kan vända fort till ens fördel när äldre kollegor med fler tjänsteår ställer sig i ens ringhörna. ?

Visst, ärendet hade juridiska förtecken och juridik är en bedömningssport. Men jag är inte livegen och är enligt andra riktigt bra på det jag livnär mig som. Det underlättar bedömning till min fördel.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Hämtade idag två snöskotrar på Hed’s Yamahacenter.

Det är fanimig magiskt hur bra service de har, från kundmottagarna till verkstadsgänget.

Stor eloge till Fredrik och alla som jobbar där, samtliga motorföretag borde åka på studiebesök dit och lära sig hur man gör.

Om någon av er som jobbar där läser detta: Bra gjort!
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Tog en lång lunch. Sol, blå himmel, 6+ grader.
Katten spann och morrade och Milla log.
20230213_133030.jpg

Och stort tack till Sportbike, världens kanske bästa moderator som gav perfekta instruktioner för upp och nerfart i det läskiga garaget. Det gick, med bara lite ångest då handbromsen är jäkligt skarp och höll på att ge ett motorstopp på nerfarten. Han säger han kan backa nerför utan problem... dit når jag troligen aldrig men om jag kan köra utan att välta så är jag så nöjd.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog en lång lunch. Sol, blå himmel, 6+ grader.
Katten spann och morrade och Milla log.
View attachment 480922

Och stort tack till Sportbike, världens kanske bästa moderator som gav perfekta instruktioner för upp och nerfart i det läskiga garaget. Det gick, med bara lite ångest då handbromsen är jäkligt skarp och höll på att ge ett motorstopp på nerfarten. Han säger han kan backa nerför utan problem... dit når jag troligen aldrig men om jag kan köra utan att välta så är jag så nöjd.
Och fotbromsen då ? Räcker väl för hålla lagom fart i garage nedförsbacke ? Eller ?
 

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Och fotbromsen då ? Räcker väl för hålla lagom fart i garage nedförsbacke ? Eller ?
Försökt tidigare men brant och vänstersväng mitt i backen och bankat rejält. Precis i slutet av nerfarten står två rader med hojar så man får inte ha för hög fart.

Hållit på att välta flera ggr. Provat både med motor av och på, med o utan växel, hand o fotbroms, allt i olika kombinationer. Behöver båda fötterna för att ta emot om det skiter sig. Fått motorstopp några ggr, både upp och ner så det har gett hjärnspöken.

Uppför fick jag en gång motorstopp två ggr och lyckades passera cellen så porten åkte ner på mig, fick rulla bak 50 cm, parkera (i fel lutning i den branta backen. Kasta mig av hojen o springa ner för att slå av larmet då det går på tid när man väl är påväg upp. Hann på sekunden. Garageägaren tittade på övervakningsfilmen efter och var lite imponerad av min räddning.

Nu går upp ganska bra. Jag slår inte på larmet utan kör upp först och går ner och slår på det efter. Ner är svårare.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Försökt tidigare men brant och vänstersväng mitt i backen och bankat rejält. Precis i slutet av nerfarten står två rader med hojar så man får inte ha för hög fart.

Hållit på att välta flera ggr. Provat både med motor av och på, med o utan växel, hand o fotbroms, allt i olika kombinationer. Behöver båda fötterna för att ta emot om det skiter sig. Fått motorstopp några ggr, både upp och ner så det har gett hjärnspöken.

Uppför fick jag en gång motorstopp två ggr och lyckades passera cellen så porten åkte ner på mig, fick rulla bak 50 cm, parkera (i fel lutning i den branta backen. Kasta mig av hojen o springa ner för att slå av larmet då det går på tid när man väl är påväg upp. Hann på sekunden. Garageägaren tittade på övervakningsfilmen efter och var lite imponerad av min räddning.

Nu går upp ganska bra. Jag slår inte på larmet utan kör upp först och går ner och slår på det efter. Ner är svårare.
Fy f-n, jämfört med det verkar släpa upp min ur garaget hur lätt som helst ! Bra jobbat av dig !
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Hittade och snodde från fejjan!
Rumour has it that Kawasaki and Yamaha are closing many of their plants due to declining bike sales.
?
?

Apparently, the Baby-Boomers all have motorcycles, and Generation X is only buying a very few, and the next generation, the Millennials, aren’t buying any at all.
?

A recent study was conducted to find out why, and here are the reasons why Millennials don't ride motorcycles and why sales are down:
1. Pants won't pull up far enough for them to straddle the seat.
2. Can't get their phone to their ear with a helmet on.
3. Can't use 2 hands to eat while riding.
4. They don't get a trophy and a recognition plaque just for buying one.
5. Don't have enough muscle to hold the bike up when stopped.
6 Might have a bug hit them in the face and then they would need emergency care.
7. Motorcycles don't have air conditioning.
8. They can't afford one because they spent 12 years in college trying to get a degree in Humanities, Social Studies or Gender Studies for which no jobs are available.
9. They are allergic to fresh air.
10. Their pyjamas get caught on the exhaust pipes.
11. They might get their hands dirty checking the oil.
12. The handle bars have buttons and levers and cannot be controlled by touch-screen.
13. You have to shift manually and use something called a clutch.
14. It's too hard to take selfies while riding.
15. They don't come with training wheels like their bicycles did.
16. Motorcycles don't have power steering or power brakes.
17. Their nose ring interferes with the visor.
18. They would have to use leg muscle to reverse park.
19. When they stop, a light breeze might blow exhaust in their face.
20 It could rain on them and expose them to non-soft water.
21. It might scare their therapy dog, and then the dog would need therapy.
22. Their man bun wont fit under a helmet.
23. A motorcycle can't be controlled or balanced from a phone App...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hittade och snodde från fejjan!

Några av dom där ligger skrämmande nära sanningen är jag rädd...

Jag har sett flera videos (från USA förvisso, men vi kommer dit) med den fantastiska generationen som säger saker som "I can only drive cars with "Prände-gears" I oly have two feets", först fattade jag inte, men P R N D lät bekant..
En annan sa "i cant use round time, I need numbers time" när hon stod framför en klocka som inte var digital...

Ja, jag vet att jag låter som en bakåtsträvande gammal gubbdj*vel (jag är ju en) men när blev det hel OK att vara totalt aningslös om allt?
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Hej och välkommen till Polisen. Om du vill anmäla ett brott tryck 1. Om du är brottsling och vill beställa pizza tryck 2 eller dröj kvar så får du hjälp.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Några av dom där ligger skrämmande nära sanningen är jag rädd...

Jag har sett flera videos (från USA förvisso, men vi kommer dit) med den fantastiska generationen som säger saker som "I can only drive cars with "Prände-gears" I oly have two feets", först fattade jag inte, men P R N D lät bekant..
En annan sa "i cant use round time, I need numbers time" när hon stod framför en klocka som inte var digital...

Ja, jag vet att jag låter som en bakåtsträvande gammal gubbdj*vel (jag är ju en) men när blev det hel OK att vara totalt aningslös om allt?
Lugn i stormen, idioter är ingenting nytt.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top