Vad fick dig att le idag?

sportbike

Guest
Mitt i solskenet på Södermalm satt det en lite tjej på 4-5 år och visslade obekymrat "Här kommer Pippi Långstrump" utan ett enda tonfel.
Fick mig att le...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Det är fredag, min hoj är snart färdig på verkstan samt att jag lyssnar på winnerbäck, sitter å chillar vid datorn. SJÄLV, är trött och smådåsig efter 1 öl. ja, vem kan inte le?

Fy faaaan va skönt med en slappfredag när man vet att lördagen kommer bli fylld av partaj, fotboll på storbilds-tv samt live rock! Idag är det lugnet före stormen, och fan va najs det är! :fyllisar
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Var på intervju igår angående sommarvikariat då inte CSN hjälper en under sommaren.. Fick jobberjudande idag! yaaay! :)
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ytterligare en arbetsintervju.
Nån gång måste det väl fastna!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Kul för oss som inte är inblandade och lagom klantigt...:hihi

http://www.dn.se/blogg/leonelsguldk...ora-borat-i-stallet-for-nationalsangen-video/

Arrangörerna av en internationell skyttetävling i Kuwait råkade i veckan blanda ihop Kazakstans nationalsång med filmkaraktären Borats kontroversiella parodiversion. Guldmedaljören Maria Dmitriyenko gjorde sitt bästa för att hålla masken i situationen, som kan utlösa en mindre diplomatisk kris mellan de båda länderna.
[...]
Söker man på ”Kazakhstan National Anthem” på Youtube och sorterar efter visningar hamnar Borats parodiversion högst upp. Det är olyckligt om man är en kuwaitisk skyttetävlingsarrangör. Enligt Kazakstans förbundskapten Anvar Yunusmetov, som pratat med tengrinews.kz på fredagen, är detta nämligen precis vad funktionärerna gjorde. Utan att inse att det var en parodi från en film som är bannlyst i båda länderna.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tittade på kontot efter lönen idag, lön 48500, synd att det var fel bara. Men man blir glad en liten stund i alla fall. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var på intervju igår angående sommarvikariat då inte CSN hjälper en under sommaren.. Fick jobberjudande idag! yaaay! :)

Om man vill ha hjälp av CSN över sommaren finns det ju alltid sommarkurser. :D Fast det är helt klart bättre att jobba.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tittade på kontot efter lönen idag, lön 48500, synd att det var fel bara. Men man blir glad en liten stund i alla fall. :)

Fast har de väl satt in pengarna på ditt konto är det väl bara att se glad ut?:va Vad jag vet kan en överföring inte tas tillbaka utan kontoinnehavarens medgivande, dvs har pengarna väl förts över så är de dina om du inte ger tillbaka dem frivilligt... Testa att blåneka: "Näe, det har inte kommit några pengar till mig...?:va" :D

Eller du kanske bara läste fel menar du?
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Vad jag vet kan en överföring inte tas tillbaka utan kontoinnehavarens medgivande, dvs har pengarna väl förts över så är de dina om du inte ger tillbaka dem frivilligt...

Arbetsgivare fixar det där lätt, med en 'justering' på nästa lön. :gnissla Kan lätt bli en 'intressant' månad :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Arbetsgivare fixar det där lätt, med en 'justering' på nästa lön. :gnissla Kan lätt bli en 'intressant' månad :huvet

Fast så kan de väl inte göra?:va HYar man jobbat ett visst antal timmar en månad ska man ju ha pröjs för dem, allt annat borde man väl kunna anmäla eller något?:va Som sagt, inte kontoinnehavarens fel att någon ger honom pengar...:)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Fast så kan de väl inte göra?:va

Jo. :( När de upptäcker att du fått fel, så justeras det på nästa lön. Ungefär motsatt till retroaktivt. Mer spännande blir det när du fått för lite, och lönekontoret påstår 'vi kan inte göra någon utbetalningen förrän den xx'. Lagom kul då om utbetalningar bara görs 2 ggr/mån.
 

tkdrille

Guest
Jag blir så glad åt så små saker. Som idag fick jag nya skjortor och tröjor till jobbet. Älskar nya skjortor. Och så fick jag en slips med dragkedja så nu slipper jag kampen mot slipsknutarna. Bara dra i ena ändan som på byxor, fantastisk uppfinning.

Och fick även korv på jobbet. :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jo. :( När de upptäcker att du fått fel, så justeras det på nästa lön. Ungefär motsatt till retroaktivt. Mer spännande blir det när du fått för lite, och lönekontoret påstår 'vi kan inte göra någon utbetalningen förrän den xx'. Lagom kul då om utbetalningar bara görs 2 ggr/mån.

När jag bodde i London fick jag 80000 för mycket en månad. Påpekade saken direkt och sen ytterligare två gånger under året jag jobbade där. Sen slutade jag där och flyttade hem. Köpte en balkong till min lya för pengarna. Det var en bra investering skulle det visa sig :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag har en bra chef o så vill jag ha det även fortsättningsvis, så jag har givetvis redan sagt till. :)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kom precis hem till en hund som skämdes massor.

-Har du sovit i sängen?

* Slokande öron och skamsen blick*


:D
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Vårens första tur som passagerare. :) Vår handlare hade lördagsöppet, så vi svängde förbi. Liten fin tur, bara 15 mil tor. Ut ur Hedemora tog vi gamla TT-banan så klart. :D Det är riktig mc-väg!

I eftermiddag ska vi se om jag får låna en ridskolekuse. Maken tar en hojtur till. :D
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nya hojen får mig att le :). Håller på och kör in den (håller mig under 8000rpm än) men den rör på sig ändå, kan tänka mig hur den går vid 11000rpm :yoparty
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top