Vad fick dig att le idag?

Att jag överlevde gymmet och hela tiden maxar det jag gjorde gången innan

Duktig du är!!
Själv så borde jag skriva i förbannad tråden då jag tycker att jag tränar väldigt ofta och det händer absolut ingenting.

Förutom att jag har grym träningsvärk i magen efter en timmas corepass igår kväll.

Duktig du är!!
Själv så borde jag skriva i förbannad tråden då jag tycker att jag tränar väldigt ofta och det händer absolut ingenting.

Förutom att jag har grym träningsvärk i magen efter en timmas corepass igår kväll.

Men hallå..jag dallrar fortfarande:tungan ..så det tar tid innan jag SER förbättring. Jag känner förbättring i prestanda dock :) (men jag har konstant ont/ träningsvärk och är darrig :P) It's a long way to the top :)

Duktig du är!!

Du kanske vilar för lite? (Det är en inte ovanlig orsak...) :)

Eller ännu roligare, ta bort koppen samt filtret och häll ner några blästerkorn och sen tillbaka med skiten igen. Förhoppningsvis hinner han inte skjuta ut alla när han luftar sprutan innan lack.
jag behöver inte vara taskig, han gör bort sig iaf:D
Vilket filter menar du nu?

En artikel i dagens metro:D Någon kör förbi en fartkamera o den blixtrar till. Han helt övertygad om att han inte körde för fort "höll prick 70 blås" vänder och kör förbi kameran igen, o den blixtrar återigen vilket resulterade i dubbla böter. Han hade missat att det va 50 blås på den sträckan:D

Ditt inlägg :lol

Det här:
Min son som tittar ut i början på Maj 2008 om allt går som det ska :tummenupp

(Ok då jag erkänner väl, bevisligen har jag fått ligga :tuttar )

Bifogat

• harry.jpg
    harry.jpg
    118 KB · Visningar: 67
Ja det lär ju snart ändra sig, med tanke på vilken trasig DNA-stege han måste ha med mig som farsa :D

:gnissla

6jxtfgh.jpg

Fast om man ser till att aldrig köra samma muskelgrupper två dagar på raken så kan man väl inte vila för lite?

Jo det kan man nog, iallafall med mig som exempel.

Jag har lagt om träningsupplägget med lätta, medeltunga och tunga veckor/pass i löpande cykel, förutom minst 48 h vila för tränad muskelgrupp. Jag funkar bäst om musklerna får vila 72 h efter tyngre styrketräning.

Jmf med tidigare upplägg har jag mer vila nu och jag funkar mycket bättre. Jag har ändrat konditionsträningen också och ökat mängden lågintensiv träning på bekostnad av medelintensiva pass och varvar den med intensiva intervallträningspass var 7-10e dag istället.
Vila mer och se om det funkar på träningsresultaten! Enligt en kompis till mig, sjukgymnast m. fördjupning i idrottsmedicin, så är överträning vanligaste orsaken till uteblivet resultat/framsteg och väldigt mycket vanligare än vad man kan tro...

Gissa om det fick mig att le brett när han tyckte jag skulle träna mindre! :D

Last edited:
Fast om man ser till att aldrig köra samma muskelgrupper två dagar på raken så kan man väl inte vila för lite?
Det kan du absolut. Tränar man konsekvent under 4-5 veckors tid bör man ta ett uppehåll den 6e veckan för att låta kroppen återhämta sig. Om din kropp inte får vila får du motsatt effekt med högre skaderisk som följd.

Träna sön-tors, vila under fre-lör.. Variera konditionsträning med styrketräning och ta en paus från styrketräningen var sjätte vecka då du kanske bara går ut och går en timme per dag istället.

Last edited:
"Uteblivet resultat".
Det gäller väl bara muskelbyggnaden, eller?
Inte behöver man väl vila för att bränna fett eller öka konditionen?

Jag håller mig nog till min beprövade vinterträning:
Enduro, jakt över stående fågelhund.
Till detta kör jag en diet bestående av isterband, panbiff, stekt potatis och annat näringsrikt.
Jag blir nte smal, men glad!
Stark som en björn är jag redan.
Någon liten trädlevande...

"Uteblivet resultat".
Det gäller väl bara muskelbyggnaden, eller?
Inte behöver man väl vila för att bränna fett eller öka konditionen?

Jag håller mig nog till min beprövade vinterträning:
Enduro, jakt över stående fågelhund.
Till detta kör jag en diet bestående av isterband, panbiff, stekt potatis och annat näringsrikt.
Jag blir nte smal, men glad!
Stark som en björn är jag redan.
Någon liten trädlevande...
Hjärtat är också en muskel, därför behöver även det ta det lite lugnare ibland.

Back