Vad fick dig att le idag?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Dagens middag blev så förbannat god att jag inte kunde göra annat än le av välbehag..

Grillade(ja, utomhus över kol) oxfile i tjocka skivor. Blev perfekt grillad..
Till det gjorde jag en god rödvinsreduktion och till detta serverade jag baconslungade haricot vertes och en grymt god rösti som jag gjorde genom att riva ner lök i den rivna potatisen och därefter steka tillsammans med finhackad, rostad vitlök..

Som pricken över i:et korkade jag upp en flaska Amarone...

Dra ballen i gruset hur förbannat jäkla gott det var alltsammans...

bara vinet är så gott att man nästan blir tårögd.. Och i kombination med oxfilén och den mustiga rödvinsreduktionen så är man plötsligt en lycklig människa..
vv0707_02.jpg
 

Dark_Messenger

Guest
Oxfilé är fantastiskt överskattat. Äter mycket hellre en välmarinerad fläskfilé riktigt well done. Vinet kan jag ta dock.

EDIT: Sorry for neggot.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Oxfilé är fantastiskt överskattat. Äter mycket hellre en välmarinerad fläskfilé riktigt well done. Vinet kan jag ta dock.

EDIT: Sorry for neggot.

Gillar man inte rött blodigt kött så förstår jag dig. Jag äter iofs i huvudsak fläskkött från grillen men en god oxfilé är grymt god när den blir bra.. Fläskkött är dock säkrare kort men idag slog oxen grisen med råge..
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Gillar man inte rött blodigt kött så förstår jag dig. Jag äter iofs i huvudsak fläskkött från grillen men en god oxfilé är grymt god när den blir bra.. Fläskkött är dock säkrare kort men idag slog oxen grisen med råge..

Själv åt jag en färdig sallad från Hemköp med en kall Anderssons på glasflaska. Men det är ju bara en hårfin skillnad mot det du åt.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
När klassens besserwisser lyckades få ett vattenfall av rinningar i klarlacken:såjaponken

Såg precis din profil, överkewlt med en tjej som går billackeringsutbildning! :tummenupp

I framtiden, när inte besserwissern ser, så späd ut hans spruta med typ 80% thinner så blir det vackert sen. :gnissla
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Såg precis din profil, överkewlt med en tjej som går billackeringsutbildning! :tummenupp

I framtiden, när inte besserwissern ser, så späd ut hans spruta med typ 80% thinner så blir det vackert sen. :gnissla

Eller ännu roligare, ta bort koppen samt filtret och häll ner några blästerkorn och sen tillbaka med skiten igen. Förhoppningsvis hinner han inte skjuta ut alla när han luftar sprutan innan lack.
 

Bambi

En liten ängel med glorian på sned ....
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös
Att jag äntligen hittat och köpt en hoj :D
Nu är det bara en lååååååååååång väntan till jag kan börja övningsköra ......
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3 mil på hojjen gjorde mig jäkligt glad idag! Sen att den gick som fan är ett extra plus :banana
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:D Det faktum att vissa personer aldrig lär sig av sina misstag :rolleyes:
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Att jag idag på min första arbetslösa dag blev erbjuden ett nytt jobb. Ska provjobba i några dagar över de två närmaste veckorna och funkar det bra så får jag tjänsten. Enköping, here I come! :)

Känner mig iof trött på "mitt" företag, men va fan pengar är pengar och lånen måste betalas. Missar även festen på HRC, men vad är väl en bal på slottet..Hehe
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Att jag idag på min första arbetslösa dag blev erbjuden ett nytt jobb. Ska provjobba i några dagar över de två närmaste veckorna och funkar det bra så får jag tjänsten. Enköping, here I come! :)

Känner mig iof trött på "mitt" företag, men va fan pengar är pengar och lånen måste betalas. Missar även festen på HRC, men vad är väl en bal på slottet..Hehe

Enköping, jasså vad för företag?
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
En artikel i dagens metro:D Någon kör förbi en fartkamera o den blixtrar till. Han helt övertygad om att han inte körde för fort "höll prick 70 blås" vänder och kör förbi kameran igen, o den blixtrar återigen vilket resulterade i dubbla böter. Han hade missat att det va 50 blås på den sträckan:D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top