Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Får du väl sitta i köerna på vegen hem istället, missar bollibompa o allt såntdär...
Näpp. Tar mitt 50%-iga producentansvar med råge.

Arbetsgivaren nöjd? Kanske inte, men det får denne räkna med när man anställer en småbarnsfarsa. Det är 2023, varför ska bara mamman vabba/gå ner i tid/vara föräldraledig?

Min förra arbetsgivare ifrågasatte varför jag skulle vara ledig med barn under ett år tills det fyllt två.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu har jag tilluftskanal till kaminen.
Funkar kalas!
2 enkla förändringar, ventilation och tilluft. Hela inomhusklimatet förvandlat!
Vadå klimatkris?

Enkla o enkla. Även rätta verktyg kan vara brutala. Inte jag som borrade vid taklinjen med vattenkyld monsterhilti.Respekt för den som gjorde!
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Näpp. Tar mitt 50%-iga producentansvar med råge.

Arbetsgivaren nöjd? Kanske inte, men det får denne räkna med när man anställer en småbarnsfarsa. Det är 2023, varför ska bara mamman vabba/gå ner i tid/vara föräldraledig?

Min förra arbetsgivare ifrågasatte varför jag skulle vara ledig med barn under ett år tills det fyllt två.

Jo känner igen det där :) Närmsta kollegan har två knodds och en tredje på G med en frau utan körkort så han har att göra.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Beslut om elstödet kom äntligen. Boom, 683kr rakt in på kontot. Vilken skillnad detta gör för mig(not!).

Jag varken behöver eller har bett om dessa allmosor.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Beslut om elstödet kom äntligen. Boom, 683kr rakt in på kontot. Vilken skillnad detta gör för mig(not!).

Jag varken behöver eller har bett om dessa allmosor.
Precis, och de som behöver det blir utan, om det ser ut något liknande som det finska systemet?
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Precis, och de som behöver det blir utan, om det ser ut något liknande som det finska systemet?
Ingen aning om det finska systemet. Känns bara segt att få elstöd och barnbidrag när man inte behöver det. Samtidigt betalar jag mycket skatt så jag vill ju ha min del av kakan. Tycker bara att om staten prompt ska betala folk med deras egna pengar så kan man satsa på de som verkligen har det svårt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Beslut om elstödet kom äntligen. Boom, 683kr rakt in på kontot. Vilken skillnad detta gör för mig(not!).

Jag varken behöver eller har bett om dessa allmosor.
Och för någon annan gör det skillnad att få tillbaka en del av övervinsterna. Det är inte de fattiga som haft råd att effektivisera och smälla upp solpaneler. Slår fel, det gör det, men inte lika illa som sossarnas där man belönade slöseri. I o m olika typer av avtal blir det ingen ordning förrän man går på skatt och den seglivade tillfälliga momsen. Då kan heller inte de med låga, bundna avtal tjäna på stödet men får en proportionerlig sänkning.

Sänk dessa pålagor, då får alla reduktion efter konsumtion och bra eller dåliga val.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Visar återigen att den enda sanna och bestående drivkraften bakom dessa rörelser är viljan att göra revolution.

Jag hade en lärare som hade både "Atomkraft Nej Tack" och "Rädda våra älvar" klistermärken på sin bil, i dag skulle han vara emot vindkraft också....

Det är lätt att vara emot allt om man slipper hitta alternativ.

Men Greta sa ju att kärnkraft var nödvändig också, så hon har ju i alla fall förstått att någonstans måste elen produceras
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top