Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och när man väl landar på sadeln, igen, kommer man på att man är pissnödig...
Någonstans mitt i alltihopa ringer telefonen som man har i en innerficka också, och när man väl har fiskat fram den är det en telefonförsäljare som hinner lägga på så man inte ens får skälla på dom.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Och när man väl landar på sadeln, igen, kommer man på att man är pissnödig...
Och när man har hojen i ett garage där det inte finns några möjligheter att tömma blåsan i närheten utan att bli bötfälld för förargelseväckande beteende…

Just det, sen visar det sig att hojnyckeln i själva verket låg kvar hemma i lägenheten, så man måste ta bilen tillbaka och hämta den.

Innan proceduren är avklarad inser man att det börjar bli för mörkt och kallt för att köra.

Numera bor jag i hus med eget garage istället.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Jag log när jag hittade mobilplånboken med två kontokort och mitt saknade körkort i en låda nyss.
Har undrat lääänge var fan de där tagit vägen.
Man klarar sig ju visserligen bra med bara telefonen, men när man kommer till en jädrans mack som inte har blipp blir man ju bra trött alltså.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Någonstans mitt i alltihopa ringer telefonen som man har i en innerficka också, och när man väl har fiskat fram den är det en telefonförsäljare som hinner lägga på så man inte ens får skälla på dom.
En skicklig kollega (flykting från Irak, ansvarig när kriget bröt ut 2003 för AC på en flygbas och han kan verkligen kylteknik) ställde in min Ericsson mobil för många år sedan så när en annan kollega ringde var ringsignalen: "Släpp ut mig, släpp ut mig, släpp ut mig ......" extra kul med mobilen i portföljen.
Går det inte ställa in moderna mobiler (Android, iFån) så man har olika ringsignaler ?
Tex en ringsignal för alla i telefonboken, en annan ringsignal för de som inte är i telefonboken (tex tyst, ingen vibration)
Själv har mina Nokia N9, nu över 10 år gamla, still going strong. Och har inte kommit på någon lösning. (Jag accepterar inte Googles användarvillkor för Android Punkt)

Men på Android / iFån går det kanske ordna olika ringsignaler beroende på vem som ringer ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En skicklig kollega (flykting från Irak, ansvarig när kriget bröt ut 2003 för AC på en flygbas och han kan verkligen kylteknik) ställde in min Ericsson mobil för många år sedan så när en annan kollega ringde var ringsignalen: "Släpp ut mig, släpp ut mig, släpp ut mig ......" extra kul med mobilen i portföljen.
Går det inte ställa in moderna mobiler (Android, iFån) så man har olika ringsignaler ?
Tex en ringsignal för alla i telefonboken, en annan ringsignal för de som inte är i telefonboken (tex tyst, ingen vibration)
Själv har mina Nokia N9, nu över 10 år gamla, still going strong. Och har inte kommit på någon lösning. (Jag accepterar inte Googles användarvillkor för Android Punkt)

Men på Android / iFån går det kanske ordna olika ringsignaler beroende på vem som ringer ?

Oja, det går givetvis alldelens utmärkt.
Men ska sanningen fram så har jag inte bytt ringsignal på mina telefoner sedan jag skaffade min första android*, man gjorde det när det var det enda kul man kunde göra med telefonen.

*Med undantag för när vi ett litet tag hade ledmotivet till barnprogrammet "Snoppen och Snippan" som ringsignal, då svarade man helst innan dom började sjunga....

Jag får ibland samtal från som jag behöver svara på från ett företag som har en slumgenerator-växel som tilldelar dom ett utgående nummer, jag tror jag har lagt till 10st i telefonboken men likförbannat är det ett nytt okänt nummer nästa gång dom ringer.
Det är inte ens samma riktnummer...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Oja, det går givetvis alldelens utmärkt.
Jag får ibland samtal från som jag behöver svara på från ett företag som har en slumgenerator-växel som tilldelar dom ett utgående nummer, jag tror jag har lagt till 10st i telefonboken men likförbannat är det ett nytt okänt nummer nästa gång dom ringer.
Det är inte ens samma riktnummer...
Vad ska det vara bra för ?
Vad för branch är företaget i ? Call center ?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Ventilation i kåken. Vilket obeskrivligt lyft!!
Sen levererar kaminen avsevärt bättre och man slipper få huvudvärk efter ett par timmars eldning.
Mest prisvärda åtgärden jag gjort på rucklet.
Varför har jag dragit på det i 5 år?
Jag omyndigförklarar härmed mig själv.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ventilation i kåken. Vilket obeskrivligt lyft!!
Sen levererar kaminen avsevärt bättre och man slipper få huvudvärk efter ett par timmars eldning.
Mest prisvärda åtgärden jag gjort på rucklet.
Varför har jag dragit på det i 5 år?
Jag omyndigförklarar härmed mig själv.
Gjorde detsamma för ett par år sedan. De tidigare ägarna hade bytt ut fönstren till nya som var betydligt tätare än de gamla så plötsligt fanns det inget som hette ”självdrag” längre. När man duschade blev luften fuktig i hela huset i ett par timmar så jag fattar inte hur de stod ut. Vi hade bara bott i huset några månader innan vi fixade till det och det var en enorm lättnad att plötsligt kunna andas inomhus.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Gjorde detsamma för ett par år sedan. De tidigare ägarna hade bytt ut fönstren till nya som var betydligt tätare än de gamla så plötsligt fanns det inget som hette ”självdrag” längre. När man duschade blev luften fuktig i hela huset i ett par timmar så jag fattar inte hur de stod ut. Vi hade bara bott i huset några månader innan vi fixade till det och det var en enorm lättnad att plötsligt kunna andas inomhus.
Noterar att det är ett helt annat sug i fläktarna i såväl kök som badrum. Blir intressant med imsituationen när jag tar min månatliga dusch. Äh, jag bara skryter lite såhär på nätet. Jag menar, vem har råd att duscha 12 ggr/år. Man har väl annat att göra!
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Universum är av storleken X.
Galaxerna som upptäckts i Universum är av storleken X+Y...
*kneeepit* som någon sa i Macken.

"Sex väldigt massiva galaxer har observerats i vårt tidiga universum.
Galaxerna innehåller mer massa än vad hela universum tros ha gjort vid den tidpunkten enligt rådande teorier. Om observationerna bekräftas ställer det alltså till det för dagens kosmologi."
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett av våra Riksdagspartier siktar mot framtiden och nästa val i sin valanalys med:
"Det kräver att vi satsar ännu mer på vårt reformarbete och att vi lyckas knyta samman politikutveckling, kommunikation och organisation på ett bättre sätt. Så kan vi utveckla en mer slagkraftig reformagenda som utgår från en sammanhållen berättelse för Sverige.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top