Vad fick dig att le idag?

Why?
Ger ju absolut inget mer än en massa oljud.
Jag upplever faktiskt inte att det blev särskilt mycket högre, bara ´fylligare och djupare. En annan karaktär på ljudet som jag uppskattar mer helt enkelt :)
 
Det är något med Harley-ägare och deras önskan om att bli hörda.
Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... :rolleyes: Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod :tummenupp Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höra :tummenupp
 
Ja jo, för sporthojar med decimeterlånga slipon utan dämparull är ju så jävla tysta och diskreta... :rolleyes: Jag anpassar min hoj till att låta som jag vill för att jag själv ska uppskatta det medan jag är ute och kör. Om du också uppskattar det, kul för dig och varsågod :tummenupp Om det stör dig, kunde inte bry mig mindre, håll för öronen så slipper du höra :tummenupp
Stäng av, jag försöker faktiskt sova!
 
Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Oavsett vad dom kör för märke.
 
:tummenuppFolk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Oavsett vad dom kör för märke.
Jag har en liten V&H-dämpare för att den ska vara tyst, liten dämp låter mindre än en stor. Och efter typ 200 så är det bara vindbrus i hjälmen. :squid :tummenupp:fyllisar
 
Ja det är konstigt det där, vindbrust i hjälmen blir alltid outhärdligt efter att man har bytt avgassystem till ett bullrigare, för då behöver man helt plötsligt proppar...

Det är lustigt hur aerodynamik fungerar
 
Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Oavsett vad dom kör för märke.
Därom är vi eniga. Varför gör man så? :va Om du inte ens vill lyssna på din hoj själv, vad får dig att tro att någon annan vill det? :va :dummer
 
Folk som sätter på bullriga avgassystem och sedan kör omkring med proppar i öronen ska man slå i ansiktet med baseballträ tills dom slutar vara dumma i hela huvudet.

Oavsett vad dom kör för märke.
Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe. :fatta!
 
Jag har öronproppar för att slippa vindbruset, vet inte om det finns andra sätt att dämpa det. Slå dig trött, gubbe. :fatta!
Vindbruset som magiskt uppstod när du satte på ett bullrigare avgassystem?

Sätt på orginalet och kör så mycket du vill med proppar sen
 
Var på regbesiktning med hojen idag efter att ha monterat dragkrok. Har köpt ett komplett kit av ROC Sweden inklusive intyg på att draget är typat och godkänt, trodde det skulle innehålla allt som krävs för en regbesiktning och att saken skulle vara biff. Besiktningsingenjören tyckte dock annorlunda och anmärkte på att det saknade släpvagnskoppling. Vi diskuterade lite fram och tillbaka, han gick iväg och hämtade något regelverk med en lämplig paragraf som anger att drag ska ha elkontakt. "Jamen enhjuliga släp då?" Tyckte jag. "De har ju inte ens krav på vare sig belysning eller besiktning eller några som helst andra regler över huvud taget. Således finns det ju minst en situation där man lagligen kan köra hoj med drag som saknar elkontakt?"
- ... Det får bli ditt ansvar att tillse att du kan lösa belysning ifall du framför ett släp som kräver det.

Sen fick jag godkänt av den snälle besiktningsingenjören och hojen får lagligen dra släp :banana :tummenupp

20220428_143835.JPG
 
Var på regbesiktning med hojen idag efter att ha monterat dragkrok. Har köpt ett komplett kit av ROC Sweden inklusive intyg på att draget är typat och godkänt, trodde det skulle innehålla allt som krävs för en regbesiktning och att saken skulle vara biff. Besiktningsingenjören tyckte dock annorlunda och anmärkte på att det saknade släpvagnskoppling. Vi diskuterade lite fram och tillbaka, han gick iväg och hämtade något regelverk med en lämplig paragraf som anger att drag ska ha elkontakt. "Jamen enhjuliga släp då?" Tyckte jag. "De har ju inte ens krav på vare sig belysning eller besiktning eller några som helst andra regler över huvud taget. Således finns det ju minst en situation där man lagligen kan köra hoj med drag som saknar elkontakt?"
- ... Det får bli ditt ansvar att tillse att du kan lösa belysning ifall du framför ett släp som kräver det.

Sen fick jag godkänt av den snälle besiktningsingenjören och hojen får lagligen dra släp :banana :tummenupp

View attachment 471343
Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...
 
Enhjuliga släp dras inte med kula, dom skulle dras liggandes på sidan då...
Enhjuliga släp är väl inte juridiskt fullvärdiga släp heller? Har jag för mig att jag läst nånstans.

OT: Om jag sätter en enhjulig sidovagn på hojen, måste regbes till då? Har ju utökat med en passagerare. Om jag sen skruvar av vagnen måste jag regbes en gång till sen?
 
Nyheter
Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Back
Top