Vad är tillåten höjd genom tunneln på falkenberg resp. knutstorp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?

flugan skrev:
2567674 D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?
Max 2,25 m står det på skylten över tunneln på Falkenberg. Men vi körde igenom med ett 2,65 m högt skåp i somras och det var ett par decimeter kvar upptill. Jag tror att det är samma höjd på Knutstorp.

Bingo skrev:
2567693 Max 2,25 m står det på skylten över tunneln på Falkenberg. Men vi körde igenom med ett 2,65 m högt skåp i somras och det var ett par decimeter kvar upptill. Jag tror att det är samma höjd på Knutstorp.

Hur brett var edert skåpet upptill?

flugan skrev:
2567731 Hur brett var edert skåpet upptill?
Tja, hur brett upptill är ett högskåp av typ Peugeot Boxer :va

Typ brett...

Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?

oscar skrev:
2567786 Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?

Inte på kvällsträningen, kommer alltid fram på kusehåret. Skulle jag behöva stå å vänta på att ett pass ska ta slut missar jag för mycket av det roliga.

oscar skrev:
2567786 Känns det inte som att det kvittar med tanke på att det finns andra vägar in i depån?
Du har aldrig blivit utkvalad på ett ERF va :gnissla

fordonshöjd

tjena på er ! om det är allmän väg så är väl bruklig fordonshöjd max 4,50

om vägport eller tunnel är lägre än 4,50 skall det finnas skyltar "vara skyltat"

hur det är i den privata sektorn ang fordonshöjder vet jag ej ?:confused:

tja kunde inte hålla mig för en kommentar " ta gärna bort detta om ni vill"

mvh bert:tummenupp

flugan skrev:
2567674 D v s hur högt får transportfordonet vara för att komma igenom tunneln in till depån i falkenberg resp. knutstorp?

Åk till en bensinmack som har hyrsläp.
Leta reda på deras största täckta släp (som har plast-/glasfiberkåpa).
Själva kåpan ska ha en sk. vindavvisare längst upp baktill.
Mät när släpet är kopplat till bilen.
Då går inte släpet genom tunneln i Falkenberg, då fattas det ca 3-5cm.
Kopplar du loss släpet från bilen och puttar för hand, går det genom.
Seså, ut och mät både höjd och bredd...

sandstream skrev:
2568069 Så går det när man inte vågar ta steget fullt ut och köra en hoj med stoooor motor ;)
Ähum, i ett team är man minst två som kör. Jag körde dåligt, det medges, men inte sååå jäkla illa ändå. Resten av teamet kör 1000-kubikare... Vill inte peka ut någon men du hajar :D

Det inträffade är inget absolut bevis för min tes om det proportionellt omvända sambandet mellan motorstorlek och körskicklighet, snarare en stark indikation på att jag kan ha rätt.

Bingo skrev:
2568107 Ähum, i ett team är man minst två som kör. Jag körde dåligt, det medges, men inte sååå jäkla illa ändå. Resten av teamet kör 1000-kubikare... Vill inte peka ut någon men du hajar :D
Det är alltid svårt att ställa om från en stooooor snabb hoj till en liten och slö :D

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...