Vaccinera sig eller inte ? svin(nya)influensan.

Ska jag vaccinera mig ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Nu har det gått snart 7 timmar sen jag fick sprutan och nu kunde jag inte jobba mer idag :( Armen är som en jävla klubba, känns som om någon har saftat på med världens knogmacka över axeln så den är helt bortdomnad. Går inte fort att skriva dessa rader direkt.
Ok, fick oxå ont som satan...men 1 dygn senare var det helt ok....
tills jag fick smäll på axlen under träning...grinade lite grann, fast ingen såg de....

Då var man nystucken då....återstår att se om det blir några biverkningar...:näsblod

Nu har det gått snart 7 timmar sen jag fick sprutan och nu kunde jag inte jobba mer idag :( Armen är som en jävla klubba, känns som om någon har saftat på med världens knogmacka över axeln så den är helt bortdomnad. Går inte fort att skriva dessa rader direkt.

Samma sak här, men inte lika illa...småvärker lite.:brinnerup

Tog sprutan i måndags och har inte fått några som helst biverkningar alls. :tummenupp

Tog sprutan i måndags och har inte fått några som helst biverkningar alls. :tummenupp

Verkar slå jävligt olika med biverkningarna, svärfarsan blev också stucken i morse och han märker ingenting alls. Han är iofs gammal nog att ha haft nån liknande influensa i sin ungdom, så det kanske är därför?

Är det värt att ta sprutan om man redan har haft influensan?

Om man tänker på det där med smittspridning så är det väl bra om många tar sprutan men vi som redan har varit sjuka då, är vi immuna nu eller?

Verkar slå jävligt olika med biverkningarna, svärfarsan blev också stucken i morse och han märker ingenting alls. Han är iofs gammal nog att ha haft nån liknande influensa i sin ungdom, så det kanske är därför?

Nu kan jag faktiskt inte påstå att jag är särskilt gammal.... ;)
Så jag tror inte att det har med åldern att göra..... kanske har mer att göra med hur tålig man är?? ;) ju vekare man är desto mer biverkningar?? ;)

Nu kan jag faktiskt inte påstå att jag är särskilt gammal.... ;)
Så jag tror inte att det har med åldern att göra..... kanske har mer att göra med hur tålig man är?? ;) ju vekare man är desto mer biverkningar?? ;)

:FU
Ledsen att göra dig besviken, men jag blir jävligt sällan sjuk, och dom gångerna jag blir det brukar jag jobba mig igenom det iaf. (vilket inte var så smart med en lunginflammation iofs.)

:FU
Ledsen att göra dig besviken, men jag blir jävligt sällan sjuk, och dom gångerna jag blir det brukar jag jobba mig igenom det iaf. (vilket inte var så smart med en lunginflammation iofs.)

Jaaa hur är det man brukar säga.... "är huvudet dumt så får kroppen lida..." ;)

Nej antar att det ligger någon annan "vekhet" bakom att vissa får biverkningar... ;) Vissa människor är ju som bekant mer känsliga... Men jag tror inte att det är så mycket större risk att få biverkningar av den här sprutan än att få det av andra vaccinationssprutor.

Varför tveka? Man blir sjukt bra på breakdance

[YOUTUBE-ID]mScGC7nFDxM[/YOUTUBE-ID]

Jaaa hur är det man brukar säga.... "är huvudet dumt så får kroppen lida..." ;)

Nej antar att det ligger någon annan "vekhet" bakom att vissa får biverkningar... ;) Vissa människor är ju som bekant mer känsliga... Men jag tror inte att det är så mycket större risk att få biverkningar av den här sprutan än att få det av andra vaccinationssprutor.

Japp, där kan jag inte säga emot...;)

Sen var det typ 20 år sen jag vaccinerades sist, så jag har inget minne av om jag fick nån reaktion den gången (också).

Jaha, då var man vaccinerad då! Återstår att se om det är några biverkningar värda namnet så att man kan få en sjukdag eller två som landstinget får betala åt mig :banana
Anledningen till vaccineringen var för att tjejen är i en riskgrupp och barnmorskan tyckte att jag också skulle göra det för att vara på den säkra sidan.
Det bränner lite under huden nu i efterhand, men det tar jag som ett gott tecken...

Jag förstår inte.

Om din tjej är i riskgruppen och vaccinerar sig så att hon inte ska smittas.
Vad hjälper det då henne om du vaccinerar dig?
Om du blir smittat och hon är vaccinerad så ska ju inte hon bli smittad av dig i alla fall.
Men om vaccinet inte funkar och hon kan bli smittat även om hon vaccinerat sig så hjälper det väll inte om ni båda tagit ett vaccin som inte fungerar.

Jag går nog och bygger en foliehatt jag med.

Myndigheterna i Schweiz godkänner inte att det vaccin mot den nya influensan som används i Sverige ges till gravida och barn.

när influensavaccinet Pandemrix som används här i Sverige skulle godkännas i Schweiz ansåg inte den schweiziska myndigheten Swissmedic att det fanns tillräckliga data för hur vissa grupper reagerar på vaccinet. De har därför beslutat att vänta med ett godkännande av Pandemrix till gravida kvinnor, barn under 18 år och personer över 60 år.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3729971.svd

hur är läget.. frågar alla personer i min omgivning om dom känner nån el hört nån.... ingen,, varken vänner, bekanta, släkt el arbetskamrater känner en enda själ som haft el har det??? alla säger men ja dom där skolbarnen har ju det. (några miniepedimier i närheten) men ingen i första hand.. det är ett djäkla nät som man frågat... :rolleyes: har inte utbrotten dykt upp än el överdrivs de fortfarande?

Jag killen och mormor vaccinerade oss i fredags, det ända är att man är smått öm i muskeln där dom stack in nålen, inga andra biverkningar på nån av oss.

Vaccinera er!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...