Vaccinera sig eller inte ? svin(nya)influensan.

Ska jag vaccinera mig ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

- Han var svårt hjärtsjuk och hade svikt även i andra vitala organ, uppger Hans Boman, smittskyddsläkare i Västernorrland, för Expressen.se.
Bör man vaccinera sig då?
- Ja, för då tillhör man en riskgrupp och det var därför han gick och vaccinerade sig.

Gillar helgarderingen.

haha jävlar! Träffade en polare för 15 minuter sen. Hon hade tagit det här vaccinet idag! Satan, hade spytt som en gris (haha..) hela dan!

Måste ju fått någon allergisk chock eller något :va

NT

Stockholm

Läkemedelsverket utreder ytterligare ett dödsfall som kan ha koppling till vaccinet mot svininfluensa. Verket fick på fredagen en rapport om en 90-årig kvinna som avlidit några dagar efter det att hon vaccinerats, skriver Expressen.
Det är det fjärde dödsfallet i landet som kan ha koppling till vaccinet.

I fredags kom också besked om att en 74-årig kvinna avlidit i Sollefteå fyra dagar efter det att hon hade vaccinerat sig. Kvinnan tillhörde riskgrupperna, hon led av bland annat hjärtsjukdom och KOL.

Läkemedelsverket utreder även ett fall där en man i 50-årsåldern avled cirka tolv timmar efter vaccinationen. Mannen var svårt hjärtsjuk och hade haft flera hjärtinfarkter.

Ett fjärde fall rör en kvinna med en allvarlig muskelsjukdom som hittades död två dagar efter det att hon vaccinerats.

Nu leder vaccinet i kills jämfört influensan va? :va

Det verkar uppenbarligen som att det är farligt att ta vaccinet om man tillhör riskgrupperna, de som blivit uppmanade att ta vaccinet. :gnissla

Hade de låtit bli att ta det hade de kanske aldrig ens fått in viruset i kroppen och överlevt en stund till... :(

Tänkte ta avsked nu...blev stucken i armen igår, så nu är det klippt.:huvet

Jag trodde jag skulle kunna stå emot men den illasinnade propagandan sög
in mig och jag åkte dit. Hon var iaf snygg och varsam...kände inte ett dugg.:)

Nu återstår väl bara att som en gammal elefant gå ut i djupa skogen och
invänta det oundvikliga slutet...

Roligt när dom säger att sprutan är gratis, den är ju betald via skattesedeln, dom har med andra ord beställt något i mitt namn som jag inte tänker använda, likt 40-50% av övriga befolkningen inte heller tänker göra

500 miljoner kr i sjön snackar dom om, hur vore det om dom frågade först:dummer

Last edited:
Jaha, då var man vaccinerad då! Återstår att se om det är några biverkningar värda namnet så att man kan få en sjukdag eller två som landstinget får betala åt mig :banana
Anledningen till vaccineringen var för att tjejen är i en riskgrupp och barnmorskan tyckte att jag också skulle göra det för att vara på den säkra sidan.
Det bränner lite under huden nu i efterhand, men det tar jag som ett gott tecken...

Jag tror att jag klarat den värsta krisen...

Tre dagar och jag lever forfarande.

En intressant bieffekt...jag e nåt sanslöst sur i skrinet. Värre tältrensare
har jag inte producerat på bra länge. Blir rent svimfärdig när en råkar slita sig..:arsele:eek:

Jag tror att jag klarat den värsta krisen...

Tre dagar och jag lever forfarande.

En intressant bieffekt...jag e nåt sanslöst sur i skrinet. Värre tältrensare
har jag inte producerat på bra länge. Blir rent svimfärdig när en råkar slita sig..:arsele:eek:

Nu har det gått snart 7 timmar sen jag fick sprutan och nu kunde jag inte jobba mer idag :( Armen är som en jävla klubba, känns som om någon har saftat på med världens knogmacka över axeln så den är helt bortdomnad. Går inte fort att skriva dessa rader direkt.

Armen är som en jävla klubba, känns som om någon har saftat på med världens knogmacka över axeln så den är helt bortdomnad.

Det är väl bara ett tecken på att hajgiftet biter :gnissla

Skönhetsindustrin har slutat använda hajleverolja – för att rädda utrotningshotade arter.

Men i svenskarnas vaccin mot svininfluensa används det.

– Det innebär ännu ett hot mot hajbeståndet, säger Therese Kihlberg på Svenska hajföreningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5996447.ab

Det är väl bara ett tecken på att hajgiftet biter :gnissla

Skönhetsindustrin har slutat använda hajleverolja – för att rädda utrotningshotade arter.

Men i svenskarnas vaccin mot svininfluensa används det.

– Det innebär ännu ett hot mot hajbeståndet, säger Therese Kihlberg på Svenska hajföreningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5996447.ab

Fyfan vad bra, jag har ALLTID ogillat hajar :mad: Vattenskräck som jag har så gör inte hajarna saken bättre, lika bra att de utrotar fanskapen!

Fyfan vad bra, jag har ALLTID ogillat hajar :mad: Vattenskräck som jag har så gör inte hajarna saken bättre, lika bra att de utrotar fanskapen!

Dom är inte så farliga, jag har klappat på en :D

:domlärjuintebitaenlandkrabbasomdig

här är en film som du kan se medans du har ont

http://www.sharkwater.com/

Last edited:
jag tänker inte vaccinera mig om inte dem kommer till mig med sprutan, men jag kommer nog få den pga praktik inom vården senare i vinter..jag har ju inte ens tagit den vanliga så..varför skulle jag frivilligt...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!