Vågar man handla online på fc-moto.de?

Fortis

Spaca mullo off.
Gick med
9 Oct 2010
Ort
Skåneland
Hoj
Kawasaki
beställde aav dem förra året. Det tog sin tid.. och otroligt långsamma på att svara på mail. Ledsnade och ringde dem istället. Tyskarna är inte superbra på engelska.. fick mina grejer efter 3v.
Kastade iväg en beställning på ett Daineseställ förra veckan, var dock slut och det meddelade de snabbt. Sen när jag mailade tillbaka och frågade om ett annat ställ så har de inte svarat. Så jag drog iväg ett mail och sa att jag ville avbeställa. Det gjorde jag i onsdags och har inte fått svar sen dess.
Beställde istället via bimoto.be. Efter lite mailande fram och tillbaka (fick svar på några timmar) så beställde jag därifrån i torsdags. På fredagen skickade de paketet. Återstår och se när, och vad jag får. Men hittills mycket bra service :)

Kommunikation är inte Tyskarnas starka sida. Väntar svar från Fc.moto på min senaste mail. Nåja får se hur det hela artar sig. Bröderna Nilssons mc har rätt schyssta outlet priser på vissa grejer, går inte jämföra med nätbutikerna dock. Men fan så mkt trevligare och säkrare köp. Ska fortsättningsvis kolla med dem först innan jag beställer nåt i Tyskland.
 

el hefe

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Sörmland
Hoj
2019 Triumph street triple rs
Beställde ett par Daytonastövlar den 19:e mars. Efter en vecka mailade jag och undrade hur det gick med ordern. Fick som svar efter 2 dagar att dem hade leveransproblem och att stövlarna beräknades anlända den 14:e april. Till mig eller dem vet jag inte men jag har inte hört nåt än så länge. Men lutar nog mot att fråga hur det går igen. Vill ju ha mina stövlar nyyy! Nästa gång ringer jag och frågar om varan finns hemma innan jag beställer. Betalade vid beställning. Är lite orolig för att få betala tull på grejerna om de skickats från ett icke EU-land.
 

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet
Fick just mitt paket från fc-moto! precis som en tidigare medlem skrev fick jag ett par Alpinestars supertech R när jag beställt o betalat för ett par billigare supertech Racing! Tackar Tackar!!

köpte nys racingstövlar av dom, fick nyare modell som koster över 500 kr mer än dom jag beställde, kanon o dom kom på 4 dagar. har handlat flera hjälmar där oxå helt utan problem, bra service snabba leveranser

Ni också! :tummenupp

Vad köpte ni för färg på bootsen?

Jag köpte vita boots. Racing har mycket mer svart i sina boot än vad R har och funderade därför på om förväxling skedde pga färgvalet.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Ni också! :tummenupp

Vad köpte ni för färg på bootsen?

Jag köpte vita boots. Racing har mycket mer svart i sina boot än vad R har och funderade därför på om förväxling skedde pga färgvalet.
Jag köpte camo, R-stövlarna är lite för vita för min smak men de är riktigt välgjorda o suverän passform!
 

Rimo

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet
Jag köpte camo, R-stövlarna är lite för vita för min smak men de är riktigt välgjorda o suverän passform!

Även jag ansåg att R var för vita men jag nöjde mig med det ändå eftersom de va värda ett par hundringar mer.

De vita Racing-stövlarna innehöll nästan 50% svart och tyckte därför att det var lagom vitt på dessa. Men R funkar de med... :)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Följetången fortsätter. I lördags fick OK på avbruten order. Idag fick jag UPS Tracking ID?
Det står att jag betalat trots att pengarna kom tillbaka förra veckan. Ska bli intressant!
 

BrodinS

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Ort
GÄVLE
Hoj
Suzuki Bandit 600 -96 *Såld NU : Yamaha R1 2005
Ska nog köpa en sån jacka med. Har du fått sakerna från getgeard?

Jackan skickades från UK idag. Snabba mail svar oxå. Mindre än 30 minuter efter fråga fick jag svar.. Kanon. FC-moto känns som en hobby firma jämfört med getgeared.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Jag beställde ett Spyke 2delat ställ i söndags, nu står det på måndagen att det är skickat och leveransen är beräknat till onsdag.. Helt sjukt om det kommer blir så! :yoparty
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Kan inte någon admin vara vänlig att ändra rubriken till "Erfarenheter från att handla av FC-Moto" eller något liknande? Tror det är en mer passande beskrivning nu när tråden levt ett tag.
 

JonathanD

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2011
Ort
Svedala
Hoj
2009, Kawasaki Z750
Tjena!

Någon som vet om FC-Moto har en butik något lättillgängligt i Tyskland så man kan åka dit? Det är nämligen flickvännen som ska köpa och det är fan helt omöjligt att gissa storlekar och det finns knappt några butiker i Sverige som säljer många damställ.

Tack på förhand!

/Jonathan
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Fick mitt Dainese-ställ igår som jag beställde från bimoto.be i torsdags. Rätt snabb leverans, och mycket bra mailkontakt. Får se hur det blir nu då när jag måste byta det, var lite för stort.
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Någon som vet om FC-Moto har en butik något lättillgängligt i Tyskland

De har en liten butik i Aachen, deras lager låg inte långt bort, så de kom med varor från lagret till butiken. Du bör kunna tyska om du skall ha bra hjälp från expediten, om det är samma som när jag var där i somras, för hon kunde inte många ord engelska.

Fc-moto
Jülicher Straße 13
52070 Aachen, Deutschland
0241 9108784
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Har en fråga. Om man vill byta ett ställ man har fått hem, kan man då göra det mot ett annat ställ med med ett annat märke ifrån fc-moto? eller är dom griniga för sånt och "kräver" att man byter mot samma sorts ställ men med en annan storlek etc? jag frågar eftersom jag inte har erfarenhet av att byta produkter köpta via nätet. Frågan för dom som vet svaret är säkert otroligt dum men vill man ha svar så får man ibland "vika ut sig" :hihi

Tack på förhand.
 
Last edited:

Ryd

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Enköping
Hoj
GSX-R 750 -97
La en beställning på skinnställ och stövlar torsdag 7/4.
Statusen va fortfarande "in process" torsdag 14/4, så jag mailade och frågade hur de gick med min beställning och fick till svar på lördagen att stövlarna va slut pga leveransproblem. Frågade då om dom kunde skicka bara stället, fick inget svar då. Men på måndag morgon fick ja ett mail att stället va skickat, och idag fick jag det :D
De ända jag kan klaga på är dom inte meddelade mig när ja la beställningen att stövlarna va slut, men annars är ja sjukt nöjd, leveranstiden är imponerande:tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Fick mina Sidi Vortice och Knox Handroid idag, allt är betalt, enligt kvitto... Men inga pengar har lämnat mitt konto, än... Får se om de kommer försöka dra pengarna. Jag är beredd att pröjsa, det hade jag ju ändå räknat med när jag beställde, men gratis är ju gott oxå! Sjukt dock!

Hemskt nöjd med prylarna iaf!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Pengarna dragna, som tur är va valutakursen bättre, så det blev bara 4300:- för SIDI Vortice och Knox Handroid från FC-Moto.
Nu är jag fullt nöjd, kommer inte beställa därifrån när det är bråttom iaf! :)
 

firefly76

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Street triple R -13
Har en fråga. Om man vill byta ett ställ man har fått hem, kan man då göra det mot ett annat ställ med med ett annat märke ifrån fc-moto? eller är dom griniga för sånt och "kräver" att man byter mot samma sorts ställ men med en annan storlek etc? jag frågar eftersom jag inte har erfarenhet av att byta produkter köpta via nätet. Frågan för dom som vet svaret är säkert otroligt dum men vill man ha svar så får man ibland "vika ut sig" :hihi

Tack på förhand.

"Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us."

Det ska inte vara några problem att skicka tillbaka grejerna, men du bör kontakta dem innan du skickar nåt :)
Sen om du vill byta eller få pengarna tillbaka, tror inte det spelar någon roll för dem.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top