Vågar man handla online på fc-moto.de?

får väl hoppas att dom kommer innan säsongen tagit slut, för kass är dom =)

fc-moto.de eller motoin.de? :)

Skickade mail till fc-moto, att jag ville avbryta min beställning eftersom de ändå inte hade skinnstället och 20 minuter senare kom en bekräftelse att ordern annullerats.

Nu verkar det som att motoin.de kanske kan ordna det, men sannolikheten verkade inte så stor, men de skulle i alla fall kolla upp det. Hoppas de är snabba på att skicka om de kan ordna fram det.

Last edited:
Fick hem mitt paket idag. Allt med i kartongen och rätt saker! Tråkigt att man behövde mejla 6ggr innan man fick ett vettigt svar.

Snabb leverans men dålig service. Tror inte det blir till att handla där mer varje fall.

såja, nu har jag läst tillräckligt om FC-moto. Blir aldrig nåt därifrån igen, speciellt sen www.louis.de finns på engelska nu. Har också testat deras kundtjänst och returer, funkar perfekt. Returnerar vara, och får den bytt kostnads och fraktfritt, allt inom en vecka.

Tycker motoin.de verkar schyssta lite dyrare än fc-moto.de dock. Tänkte prova dem iaf nästa gång. Någon som har erfarenhet?

Beställde schubeth s1 pro och Sidi Vortice från MotoWebShop i Holland, funkade klockrent och bra priser.

Var inne nu och kollade - tack för tipset! - men de hade inte många skinnställ där.

Däremot verkade de ju ha bromsgrepp, blinkersgrejor och en massa annat smått och gott till hojen som jag behöver, men inte en enda bild fanns på reservdelarna. :(

Tycker motoin.de verkar schyssta lite dyrare än fc-moto.de dock. Tänkte prova dem iaf nästa gång. Någon som har erfarenhet?

Jag hoppas på att få, om de lyckas få tag på skinnstället jag gärna vill ha, som verkar finnas tillgängligt på hemsidan, men som de sade var slut på lagret. :gnissla Väntar på mail från dem och håller tummarna under tiden...

Last edited:
Var inne nu och kollade - tack för tipset! - men de hade inte många skinnställ där.

Däremot verkade de ju ha bromsgrepp, blinkersgrejor och en massa annat smått och gott till hojen som jag behöver, men inte en enda bild fanns på reservdelarna. :(

Jag hoppas på att få, om de lyckas få tag på skinnstället jag gärna vill ha, som verkar finnas tillgängligt på hemsidan, men som de sade var slut på lagret. :gnissla Väntar på mail från dem och håller tummarna under tiden...

Lycka till:)
Funderade själv på att beställa Revit cr stället där, riktigt läcker retro look och tjänar 2000kr på att beställa där jämfört med butik.

Har en gammal beställning på fc-moto på hjälm och annat gott. Nu har statusen ändrats från "viewed" till in "in progress" Valde att betala vid leverans, såå förlorar inget, annat än tid då förstås.

Fick just mitt paket från fc-moto! precis som en tidigare medlem skrev fick jag ett par Alpinestars supertech R när jag beställt o betalat för ett par billigare supertech Racing! Tackar Tackar!!

Beställde Alpinestars GP-plus jacka och Alpinestars textil byxa. Jacka restad till slutat av maj. Byxa restad till slutet av juni.
Avbeställde båda och beställde ifrån http://www.getgeared.co.uk/ istället..

Beställde från dom förra året och det gick fort att få grejerna och jag hade möjlighet att skicka tillbaka utan problem.
Billigt och bra :-)

beställde aav dem förra året. Det tog sin tid.. och otroligt långsamma på att svara på mail. Ledsnade och ringde dem istället. Tyskarna är inte superbra på engelska.. fick mina grejer efter 3v.
Kastade iväg en beställning på ett Daineseställ förra veckan, var dock slut och det meddelade de snabbt. Sen när jag mailade tillbaka och frågade om ett annat ställ så har de inte svarat. Så jag drog iväg ett mail och sa att jag ville avbeställa. Det gjorde jag i onsdags och har inte fått svar sen dess.
Beställde istället via bimoto.be. Efter lite mailande fram och tillbaka (fick svar på några timmar) så beställde jag därifrån i torsdags. På fredagen skickade de paketet. Återstår och se när, och vad jag får. Men hittills mycket bra service :)

Jag har fått två mail av dem senaste veckan, och de har bett om ursäkt för att mina Sidi-stövlar inte dykt upp. Förklarat sig med att Sidi har leveransproblem. Då frågade jag om de hade mina handskar hemma, och om de kunde ta bort min order, så la jag upp en ny på handskarna. Dagen efter fick jag svar där dom sa att det var helt okej, och åter igen bad dom om ursäkt för sena mail (jag väntade i två dagar på mailsvar). Dom håller på att byta lokaler just nu oxå förklarar han.

Jag är förhållandevis nöjd!
Mitt skinnställ kom efter 8dagar, jag får alltid svar på mail efter några dagar, och de bråkar aldrig.

köpte nys racingstövlar av dom, fick nyare modell som koster över 500 kr mer än dom jag beställde, kanon o dom kom på 4 dagar. har handlat flera hjälmar där oxå helt utan problem, bra service snabba leveranser

köpte nys racingstövlar av dom, fick nyare modell som koster över 500 kr mer än dom jag beställde, kanon o dom kom på 4 dagar. har handlat flera hjälmar där oxå helt utan problem, bra service snabba leveranser

Fick du oxå supertech R istället för supertech racing?

beställde aav dem förra året. Det tog sin tid.. och otroligt långsamma på att svara på mail. Ledsnade och ringde dem istället. Tyskarna är inte superbra på engelska.. fick mina grejer efter 3v.
Kastade iväg en beställning på ett Daineseställ förra veckan, var dock slut och det meddelade de snabbt. Sen när jag mailade tillbaka och frågade om ett annat ställ så har de inte svarat. Så jag drog iväg ett mail och sa att jag ville avbeställa. Det gjorde jag i onsdags och har inte fått svar sen dess.
Beställde istället via bimoto.be. Efter lite mailande fram och tillbaka (fick svar på några timmar) så beställde jag därifrån i torsdags. På fredagen skickade de paketet. Återstår och se när, och vad jag får. Men hittills mycket bra service :)

Kommunikation är inte Tyskarnas starka sida. Väntar svar från Fc.moto på min senaste mail. Nåja får se hur det hela artar sig. Bröderna Nilssons mc har rätt schyssta outlet priser på vissa grejer, går inte jämföra med nätbutikerna dock. Men fan så mkt trevligare och säkrare köp. Ska fortsättningsvis kolla med dem först innan jag beställer nåt i Tyskland.

Beställde ett par Daytonastövlar den 19:e mars. Efter en vecka mailade jag och undrade hur det gick med ordern. Fick som svar efter 2 dagar att dem hade leveransproblem och att stövlarna beräknades anlända den 14:e april. Till mig eller dem vet jag inte men jag har inte hört nåt än så länge. Men lutar nog mot att fråga hur det går igen. Vill ju ha mina stövlar nyyy! Nästa gång ringer jag och frågar om varan finns hemma innan jag beställer. Betalade vid beställning. Är lite orolig för att få betala tull på grejerna om de skickats från ett icke EU-land.

Fick just mitt paket från fc-moto! precis som en tidigare medlem skrev fick jag ett par Alpinestars supertech R när jag beställt o betalat för ett par billigare supertech Racing! Tackar Tackar!!

Ni också! :tummenupp

Vad köpte ni för färg på bootsen?

Jag köpte vita boots. Racing har mycket mer svart i sina boot än vad R har och funderade därför på om förväxling skedde pga färgvalet.

Ni också! :tummenupp

Vad köpte ni för färg på bootsen?

Jag köpte vita boots. Racing har mycket mer svart i sina boot än vad R har och funderade därför på om förväxling skedde pga färgvalet.
Jag köpte camo, R-stövlarna är lite för vita för min smak men de är riktigt välgjorda o suverän passform!

Jag köpte camo, R-stövlarna är lite för vita för min smak men de är riktigt välgjorda o suverän passform!

Även jag ansåg att R var för vita men jag nöjde mig med det ändå eftersom de va värda ett par hundringar mer.

De vita Racing-stövlarna innehöll nästan 50% svart och tyckte därför att det var lagom vitt på dessa. Men R funkar de med... :)

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026