Vågar man handla online på fc-moto.de?

Följetången fortsätter. I lördags fick OK på avbruten order. Idag fick jag UPS Tracking ID?
Det står att jag betalat trots att pengarna kom tillbaka förra veckan. Ska bli intressant!

Ska nog köpa en sån jacka med. Har du fått sakerna från getgeard?

Jackan skickades från UK idag. Snabba mail svar oxå. Mindre än 30 minuter efter fråga fick jag svar.. Kanon. FC-moto känns som en hobby firma jämfört med getgeared.

Jag beställde ett Spyke 2delat ställ i söndags, nu står det på måndagen att det är skickat och leveransen är beräknat till onsdag.. Helt sjukt om det kommer blir så! :yoparty

Kan inte någon admin vara vänlig att ändra rubriken till "Erfarenheter från att handla av FC-Moto" eller något liknande? Tror det är en mer passande beskrivning nu när tråden levt ett tag.

Tjena!

Någon som vet om FC-Moto har en butik något lättillgängligt i Tyskland så man kan åka dit? Det är nämligen flickvännen som ska köpa och det är fan helt omöjligt att gissa storlekar och det finns knappt några butiker i Sverige som säljer många damställ.

Tack på förhand!

/Jonathan

Fick mitt Dainese-ställ igår som jag beställde från bimoto.be i torsdags. Rätt snabb leverans, och mycket bra mailkontakt. Får se hur det blir nu då när jag måste byta det, var lite för stort.

Någon som vet om FC-Moto har en butik något lättillgängligt i Tyskland

De har en liten butik i Aachen, deras lager låg inte långt bort, så de kom med varor från lagret till butiken. Du bör kunna tyska om du skall ha bra hjälp från expediten, om det är samma som när jag var där i somras, för hon kunde inte många ord engelska.

Fc-moto
Jülicher Straße 13
52070 Aachen, Deutschland
0241 9108784

Har en fråga. Om man vill byta ett ställ man har fått hem, kan man då göra det mot ett annat ställ med med ett annat märke ifrån fc-moto? eller är dom griniga för sånt och "kräver" att man byter mot samma sorts ställ men med en annan storlek etc? jag frågar eftersom jag inte har erfarenhet av att byta produkter köpta via nätet. Frågan för dom som vet svaret är säkert otroligt dum men vill man ha svar så får man ibland "vika ut sig" :hihi

Tack på förhand.

Last edited:
La en beställning på skinnställ och stövlar torsdag 7/4.
Statusen va fortfarande "in process" torsdag 14/4, så jag mailade och frågade hur de gick med min beställning och fick till svar på lördagen att stövlarna va slut pga leveransproblem. Frågade då om dom kunde skicka bara stället, fick inget svar då. Men på måndag morgon fick ja ett mail att stället va skickat, och idag fick jag det :D
De ända jag kan klaga på är dom inte meddelade mig när ja la beställningen att stövlarna va slut, men annars är ja sjukt nöjd, leveranstiden är imponerande:tummenupp

Fick mina Sidi Vortice och Knox Handroid idag, allt är betalt, enligt kvitto... Men inga pengar har lämnat mitt konto, än... Får se om de kommer försöka dra pengarna. Jag är beredd att pröjsa, det hade jag ju ändå räknat med när jag beställde, men gratis är ju gott oxå! Sjukt dock!

Hemskt nöjd med prylarna iaf!

Pengarna dragna, som tur är va valutakursen bättre, så det blev bara 4300:- för SIDI Vortice och Knox Handroid från FC-Moto.
Nu är jag fullt nöjd, kommer inte beställa därifrån när det är bråttom iaf! :)

Har en fråga. Om man vill byta ett ställ man har fått hem, kan man då göra det mot ett annat ställ med med ett annat märke ifrån fc-moto? eller är dom griniga för sånt och "kräver" att man byter mot samma sorts ställ men med en annan storlek etc? jag frågar eftersom jag inte har erfarenhet av att byta produkter köpta via nätet. Frågan för dom som vet svaret är säkert otroligt dum men vill man ha svar så får man ibland "vika ut sig" :hihi

Tack på förhand.

"Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us."

Det ska inte vara några problem att skicka tillbaka grejerna, men du bör kontakta dem innan du skickar nåt :)
Sen om du vill byta eller få pengarna tillbaka, tror inte det spelar någon roll för dem.

"Once you receive the goods you have 14 days in which you can return them without having to give a reason. You must send notice of your intention to return goods within this period; you can send notice to us by post or e-mail. After this you should send the goods back to us."

Det ska inte vara några problem att skicka tillbaka grejerna, men du bör kontakta dem innan du skickar nåt :)
Sen om du vill byta eller få pengarna tillbaka, tror inte det spelar någon roll för dem.

Tack så mkt! :tummenupp

Jag beställde som bekant ett ställ från bimoto.be tidigare. Storleken var inte riktigt bra och färgen skiljde sig från bilden så jag skickade tillbaka det. De skulle höra av sig när det hade anlänt och jag skulle få pengarna tillbaka. Efter ett par dagar såg jag via trackingen att de fått paketet och väntade på deras mail. Inget kom. Väntade ett par dagar extra, inget mail. Till slut mailade jag dem och frågade. Javisst, de hade fått det, MEN hade av nån anledning tömt sitt paypal-konto på pengar så de kunde inte betala mig direkt. Väntade ytterligare ett par dagar innan jag mailade dem igen. Samma svar.. de hade inga pengar. Vid det här laget antog jag att jag blivit lurad. Så jag skickade ännu ett mail, lite mera upprörd. Samma svar tillbaka, vi har inga pengar just nu, men om en vecka skulle de fått in pengar från någon stor order..
Nåväl, efter ca 4v fick jag iaf tillbaka det jag lagt ut. Kommer inte beställa därifrån igen. Trots att de var väldigt välvilliga och snabba på att svara på mail innan jag returnerade grejerna! Nåt som gått väldigt fel ifall man inte kan betala tillbaka pengar till sina kunder.

Om de inte har grejerna hemma så startar cirkusen direkt.
Avbeställde precis efter à saknad av livstecken i två veckor.

Jag beställde en hjälm från dem den 20/4 som jag ännu inte fått. Efter cirka en vecka när inget hänt med ordern förutom att de hade behandlat den kontaktade jag dem och fick till svar att hjälmen var slut hos leverantör och fick den 10/5 som leveransdatum. När det hade blivit den 13/5 och inget hänt tog jag kontakt med dem igen och fick veta att det var tillverkningsproblem med just den hjälmen och att de skulle få hjälmen den 27/5. Den 24/5 fick jag information av dem att min order var skickad, trackingcode för ups, yes tänkte jag äntligen är min jävla hjälm på väg. Men när man kollar med trackingcoden hos ups så har de bara registrerat frakten hos ups och det är inte alls något som är på väg. Sedan den 26/5 fram till idag har jag försökt få kontakt med dem utan framgång.

Visst att det är bra priser men deras service är usel och jag tycker inte priserna väger upp den usla servicen. Som jag skrev ovan så var det alltid jag, kunden som var tvungen att fråga när inget hände med min order. Jag tycker det är en självklarhet att man ska meddela sin kunder om det uppstår problem med en produkt och inte låta dem sväva i ovisshet.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026