Vågar man handla online på fc-moto.de?

Varför ska man handla från fc-moto överhuvudtaget? Finns ju hur många andra handlare på ebay.de/.co.uk/.com med samma grejer, letar man bara lite så kan man hitta billigare också.

För att spy lite mer galla över fc-moto så frågade jag för ett tag sen om dom hade en viss arai hjälm hemma på lager, fick till svar:

Dear Customer,m

this Color is not available.

Kan poängtera att den bara finns i 1 (en) (one) färg. :hihi

Behöver man oroa sig över att en hjälm köpt på nätet, budad/postad till Sverige, blir skadad i transporten hit? Har hört att packeten får en rätt omild behandling...

Behöver man oroa sig över att en hjälm köpt på nätet, budad/postad till Sverige, blir skadad i transporten hit? Har hört att packeten får en rätt omild behandling...

Hur tror du de svenska generalagenterna får hit sina hjälmar? En hjälm per container fylld med bomull?

Ska du vara säker får du nog flyga till tillverkaren i Asien och ha hjälmen på dig hela vägen hem. :)

Jag beställde en hjälm (AGV S-4 SV) den 7' augusti, fick den levererad den 16'e. Eftersom den var ungefär 1000:- billigare än här hemma så tycker jag det var värt det. Priset får högt betyg, leveransen får också bra betyg. Däremot så mailade jag två gånger för frågor på ordern som jag fortfarande inte fått något svar på, så kommunikationen får absolut underkänt.

Skulle aldrig betala online från fc-moto, men cash on delivery så tycker jag det är värt det. Vill absolut inte ligga ute med pengar när det kommer till dom.

Beställt från fc-moto vid tre tillfällen. Alltid fått grejerna inom någon vecka. Har valt kortbetalning på nätet varje gång då UPS åtminstone tidigare inte erbjudit kortbetalning vid leverans utan velat ha kontant betalning på exakta beloppet. Har inte haft några som helst problem i alla fall. Vid något tillfälle mailade jag dem innan och kollade så varan fanns i lager.

Well, har äntligen fått mina Alpinestars GP-Pro handskar. Beställda 15 Mars och levererade 5 Augusti. Den som väntar på något gott får som bekant allt som oftast vänta för länge!:)

Beställde Alpinestars jacka och byxor onsdagen 17/8 och loggar jag in och kollar så står det bara viewed på min order, det står även att den är betald men loggar jag in på banken så har inga pengar dragits någon som varit med om liknande??

Beställde Alpinestars jacka och byxor onsdagen 17/8 och loggar jag in och kollar så står det bara viewed på min order, det står även att den är betald men loggar jag in på banken så har inga pengar dragits någon som varit med om liknande??

Japp hände mig. Tog ett bra tag sedan stod det "in progress" Först då drogs pengarna. Tar lite olika lång tid men grejerna har alltid kommit. Fast hade jag varit du hade jag avbeställt ordern och beställt samma grejer igen fast valt alternativet "pay cash" Då betalar du budet när grejerna kommer. Känns tryggare inte kul att ligga ute med pengar. "in progress" Kan det stå ett tag. En vecka sist. Men har aldrig haft problem med att grejer inte kommit. Kommunikationen är dock usel så blir nåt fel så blir det jobbigt. Senaste beställningen jag gjorde är på väg nu efter 3veckor. En del grejer saknas pga att de inte hade det på lager. Någon info om det fick jag inte förens ordern skickats. Lite dumt kan man tycka. Hur som helst lycka till:)

Trodde dom skulle va snabba om man pyntade direkt men så verkar inte va fallet :huvet

När ni kontaktar fc-moto använder ni formuläret på hemsidan eller mailar vanligt? För i formuläret ska man ange invoice nr och det har jag inte fått något, har skickat 2ggr och inte fått nåt svar.

Jag har handlat där 3 gånger, har alltid betalat direkt på nätet och efter några dagar har det kommit med budet till jobbet och lämnat paket till mig! perfekt service.

Jag köpte hel utrustning från FC-moto, Jacka, byxor, hjälm osv osv, kostade 9000:- hade kostat 16.000:- i stockholms butikerna.

Problemet med FC är när dom inte har sakerna på lager då kan det ta väldigt lång tid innan dom uppdaterar din order på deras hemsida det tog ca: 7 dagar för mig,. För mig var jackan slut på lager då mailade jag dom fort som fan och gav dom en annan modell som jag kan ta istället och sa även att det var brottom pga MC semester :D (lögn såklart). Då hade jag prylarna hemma på 3 dagar med RÄTT jacka som dom sa var slut ?!

Jag håller på att plocka ihop en till order hos dom nu med lite extra grejjer så jag kan rekomendera dom helt klart. Men OM du är orolig för dina pengar beställ då med "Cash on Delivery" inte VISA.

Nä pengarna har jag inget emot att ligga ute med det är bara att jag skulle vilja ha lite respons från fc när jag kan förvänta mig mina grejer. Ordern är 1 vecka gammal (igår onsdag)

Mitt paket kom med ups idag, beställde 17/8 så dom är inte blixtsnabba. Fick dock bara jackan, byxorna skulle komma senare :huvet

Last edited:
Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back