Vågar man handla online på fc-moto.de?

Jag har handlat där 3 gånger, har alltid betalat direkt på nätet och efter några dagar har det kommit med budet till jobbet och lämnat paket till mig! perfekt service.

Jag köpte hel utrustning från FC-moto, Jacka, byxor, hjälm osv osv, kostade 9000:- hade kostat 16.000:- i stockholms butikerna.

Problemet med FC är när dom inte har sakerna på lager då kan det ta väldigt lång tid innan dom uppdaterar din order på deras hemsida det tog ca: 7 dagar för mig,. För mig var jackan slut på lager då mailade jag dom fort som fan och gav dom en annan modell som jag kan ta istället och sa även att det var brottom pga MC semester :D (lögn såklart). Då hade jag prylarna hemma på 3 dagar med RÄTT jacka som dom sa var slut ?!

Jag håller på att plocka ihop en till order hos dom nu med lite extra grejjer så jag kan rekomendera dom helt klart. Men OM du är orolig för dina pengar beställ då med "Cash on Delivery" inte VISA.

Nä pengarna har jag inget emot att ligga ute med det är bara att jag skulle vilja ha lite respons från fc när jag kan förvänta mig mina grejer. Ordern är 1 vecka gammal (igår onsdag)

Mitt paket kom med ups idag, beställde 17/8 så dom är inte blixtsnabba. Fick dock bara jackan, byxorna skulle komma senare :huvet

Last edited:
Beställ har mottagits 19:09:11 19:25

Viewed 19:09:11 19:31

In Progress 21:09:11 18:37

Undra hur länge "In Progress" tar...

Beställde i måndags, fick paketet idag så kan verkligen inte klaga :tummenupp

Däremot skickade jag ett mail med frågor om en av deras produkter för över en vecka sedan och har ännu inte fått något svar vilket jag tycker är ganska dåligt.

Finns det någon AKTUELL "rabatt-kod" numera?

"Facebook10" gav 10% på totalsumman innan men fungerar inte lägre och det är dags att beställa lite.

Funkar utmärkt. Beställde stövlar lördagen 17 september, levererade idag. 1000 sek billigare än billgaste jag hittat hemmavid.

Fan jag beställde också på måndagen 19:e sep, men de har fan inte hänt ett skit =( Skicka ju ett mail innan jag gjorde beställningen och fråga om dem hade allt och fick svret "Ja". kan väl inte ta sån tid och skicka sakerna! =(

"Dear Customer,

we send your order in this week

Mit freundlichen Grüßen
FC-Moto Team"

Får väl se om de blir så...

Order was received 19/09/2011 (19:25)
Viewed 19/09/2011 (19:31)
In process 21/09/2011 (18:37)
Partially dispatched 10/10/2011 (15:43)
Partially invoiced 10/10/2011 (15:43)

Nu började de röra på sig!Nu får vi se hur lång tid de tar för UPS.

Edit: läste lite mer noggrant och min goggles kommer inte med,de får jag vänta lite till på..:död

Last edited:
Nu ska sakerna komma på torsdag enligt UPS. Om man vill så kan man betala iförväg via banken eller så är det cash som gäller när dem kommer till dörren.

Jag har helt gett upp fc-moto. Om man inte har grejerna inom en vecka kan man lika gärna avbeställa. Det kan ta hur lång tid som helst om de inte har grejerna på lager och de återkopplar inte alls.

FC-Moto långa leveranstider

Beställde hjälm & stövlar för två veckor sedan. Betalade med kort för "snabbare" leverans. Statusen på orden är fortfarande bara "Viewed" och inget besked ifrån FC-Moto trots mail & telefonsamtal.
Som någon skrev i ett tidigare inlägg så verkar "lagerkillen" faktiskt vara dum i huvet. Kunde inte svara på varför ordern dröjer. Sa bara "we pack later this week" och la sedan på luren och som sagt, inget har hänt. :huvet

Order was received 04/10/2011 (23:22)
Viewed 08/10/2011 (20:23)
Paid 04/10/2011 (23:22)

//Johan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT