Vågar man handla online på fc-moto.de?

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Två ställ 7arbetsdagar.
Ett Aplinestars GP pro 7300 kr i SWE 10990
ett annat Alpinestars för 4500 totti ca 11800 någonting...
Allt till belåtenhet.....
Man funderar ju på vem som tar så hutlöst betalt i Sverige....
Garage24 era riktpriser????
.... Hmmm inte rimliga...

Så i princip två för ett :yoparty
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Mina prylar skickades på Tisdag eftermiddag efter 17. Hur långt tid brukar det ta med leveransen? Jag har nämligen inte hört ett knyst och det brukar väl gå på mindre än 3 dagar?

Jag bor på en c/o-adress så det är därför jag är småorolig...
 

Rydan

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
Kalmar
Hoj
Suzuki GSR - 09
Så less man blir....
Beställde Scala rider G4 PAR packet. Hämtade ut paketet idag för o upptäcka att de bara skickat Single packet. Tyskar är väl inte så bra på engelska men de borde kunna utläsa 2x i min beställning.
 

Asurat

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6N ´09
Hur gör ni med storlekar när man beställer från nätet osv? Saknar bara skinnställ och stövlar nu, så jag tänkte kanske åka till butik i helgen och prova, beställer ni sen via fc-moto? Leveranstiderna verkar helt ok, som Dirtbikexpress t.e.x. För exempel, Alpinestars, kör dom samma "storlek" på alla ställ, eller är ett strl 48-50 herrstorlek ganska olika mellan modellerna, blir ett A* ställ om man nu köper ett. Tack på förhand! :tummenupp
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tja, ja lite svårt det där med storlekar. Eftersom en 52a kan va mindre/större beror på vilken fabrik dem är gjorda i. Men jag testade en 52 och beställde en 52... Det var lite tightare än 52 i Sverige men sen så kommer det ju töja sig lite så det kommer nog passa perfekt.
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Tja, ja lite svårt det där med storlekar. Eftersom en 52a kan va mindre/större beror på vilken fabrik dem är gjorda i. Men jag testade en 52 och beställde en 52... Det var lite tightare än 52 i Sverige men sen så kommer det ju töja sig lite så det kommer nog passa perfekt.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
så efter 63 sidor, har vi kommit fram till om man Vågar man handla online på fc-moto.de?
:D

skrev det även i "idag är jag förbannad" tråden.

Fc-moto kan ju dra åt helvete! tänker då aldrig handla från den skitsidan igen!

Lägger en beställning på 2 handskar,1 par alpinestars smx plus och ett par fox brallor.
Notera beställningsdatum Order date: 06/03/2011.

2011-03-14 skickar jag mail o frågar bara hur det går med min order, inge brådska vid tillfället.

2 dagar senare 2011-03-16 får jag svar att stövlarna finns inte o handla från dom längre och Fox brallorna kommer in den 4/4-2011 och dom skickar allt så fort brallorna kommer in i lager.

2011-04-04 mailar jag och frågar om fox brallorna har kommit och hur det går.

inge svar.....

2011-04-07 skriver ett till mail och säger att jag inte fått svar efter 3 dagar, nu har jag tröttnat och anländer inte paketet inom nästa vecka så vill jag avbryta köpet.

2011-04-08 fortf inge svar. HUR fan kan dom va så sega ? jag har fått grejor beställt från japan inom 2dagar och dom här äckliga tyskarna kan inte ens svara på mail!!!!!
Råder er att inte handla från dessa.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Som nämnts tidigare, har de grejerna på lager eller väldigt snart inkommande så är det inga problem. Jag har beställt tre gånger, allt från stövlar och handskar till ett helt skinnställ, fått allting levererat inom 1,5 vecka.

Gemensamma nämnaren för problem som folk verkar råka ut för är just restade grejer och hur deras rutiner kring hanterandet av det fungerar...
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Nu har ju inte jag väntat länge på mina saker men det verkar inte så jävla seriöst från deras sida. Har mejlat ett 5e mejl om att jag fått 2 olika svar på samma mejl. Inte så oväntat har jag inte fått något svar...



Vart ännu ett mejl till dom nu. :huvet
 
Last edited:

D-PaX

COMEDIANS MC Stockholm
Gick med
14 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 Supermoto
Beställde hjälm från dom på 50%. Passa perfekt å grejerna kom på ett par dagar med UPS. Grymt smidiga att ha å göra med, jag kommer beställa från dom igen.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Även om man inte har grejor på hyllan ska man ha bra kundservice, det är nått dom tydligen skiter i.kasst o jag tänker aldrig mer beställa därifrån.
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Även om man inte har grejor på hyllan ska man ha bra kundservice, det är nått dom tydligen skiter i.kasst o jag tänker aldrig mer beställa därifrån.

Nej exakt! Man ska väl låta sina kunder få veta hur läget ligger till. Jag mejlade en 6e gång nu och hoppas på svar av dom. Får jag inget svar kommer jag med 99% sannolikhet att avboka skiten.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
Nej exakt! Man ska väl låta sina kunder få veta hur läget ligger till. Jag mejlade en 6e gång nu och hoppas på svar av dom. Får jag inget svar kommer jag med 99% sannolikhet att avboka skiten.

ja jag vågar inte gå o köpa grejorna som jag vill ha i butik heller, man vet ju aldrig om dom för för sig o aldrig läsa mailen o skickar iaf.
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Så jag tänker med. Har varit med om att dom läst avbokningar efter att dom skickat varor. Får hoppas jag får svar på sista mejlet nu bara..
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Mina prylar har kommit. Det tog 10 dagar från beställning. Det är fullt godkänt enligt mig!
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
ÄNTLIGEN har jag fått ett vettigt svar, efter 6 mejl! Dom hade inte den modellen av stövlar jag beställt, men jag får byta till ett par andra som finns inne. :D
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
ÄNTLIGEN har jag fått ett vettigt svar, efter 6 mejl! Dom hade inte den modellen av stövlar jag beställt, men jag får byta till ett par andra som finns inne. :D

grattis. Idag fick jag svar efter typ 3dagar där han skriver att helt plötsligt så är det fler varor som inte finns inne och det är omöjligt att grejorna kommer nästa vecka, få se nu, beställde den 6e mars och dom kan inte leverera till nästa vecka, grymt jobbat :va
Jag bad han avbryta min beställning och att jag är grymt missnöjd.
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
vad händer om varorna skickas även om jag skickat ett mail där jag skrivit att dom ska avbryta min beställning? Om jag inte tar ut grejorna från posten, vad brukar det bli för straffavgift etc ?
 

Daaniiel

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Gävle
Hoj
Ja.
Tråkigt att dom inte riktigt kan hålla en bra service åt alla!

Jag förstår inte riktigt de svar jag fått av dem. Verkar inte vara någon ordning hos dom alls.
Igår fick jag ett mejl som det stod såhär i: "sorry for the trouble, so the case is that we have the suit and the helmet here and we are only waiting for the boots.
Sadly we have at the moment only this models here.

Alpinestars S-MX Plus perforated SIZE 44
Alpinestars S-MX 5 Boot white black SIZE 44"

Jag frågade om jag kunde få byta och tydligen gick det bra för då skulle min order kunna skickas. Men idag har jag fått ett nytt mejl av dom där det står:
"Dear Costumer ,

we get the boots yesterday and send you already the stuff you had order and wish.

Thanks " Har dom alltså skickat de skor jag beställde från början? Återstår att se. Verkar vara dåligt med kommunikation hos dom. :va
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top