Växla

Kan du utveckla Plug And Play?
Ska man fortfarande dra en kabel till varje tändspole?
Ja, det ser iaf ut så.
PQ8%20kit.jpg


Comes with plug and play connectors for Denso and Mitsubishi coils, used on most sport bikes. For other coils the installation is not plug and play, still an easy straight fwd. installation though, hardware for splicing is included.

http://www.cordona.net/racing_shifter.htm
 
Då har det blivit lite lättare iaf, var lite bökigt förr.

PowerCommanders QS kopplar man väl bara till PowerCommandern, inga andra kablar behövs dras, eller?
 
Kan du utveckla Plug And Play?

Ska man fortfarande dra en kabel till varje tändspole?

Japp, plugga på dig på varje tändspole med medföljande kontakter, placera boxen där du vill ha den, gör inställningarna i boxen, koppla in brytaren, tuta och kör. Tar inte många minuter.
 
Japp, plugga på dig på varje tändspole med medföljande kontakter, placera boxen där du vill ha den, gör inställningarna i boxen, koppla in brytaren, tuta och kör. Tar inte många minuter.
Vette fan om jag skulle kalla det Plug and Play med tanke på att en hel del ska rivas av hojen först, men jag förstår vad du menar :)
 
Vette fan om jag skulle kalla det Plug and Play med tanke på att en hel del ska rivas av hojen först, men jag förstår vad du menar :)

Okej, jag förstår dig med :tummenupp , men jag behövde inte riva något på min RC8:a. Lyfte tanken, där jag hade ett lock som man lyfte och kom då åt främre cylindern, bakre cylindern kommer man åt ännu lättare, köp en riktig hoj så blir allt plug and play :tungan .
 
Okej, jag förstår dig med :tummenupp , men jag behövde inte riva något på min RC8:a. Lyfte tanken, där jag hade ett lock som man lyfte och kom då åt främre cylindern, bakre cylindern kommer man åt ännu lättare, köp en riktig hoj så blir allt plug and play :tungan .
En riktig hoj har minst 4 cylindrar, det vet du innerst inne ;)
 
jag har iofs kitbox och kit härva men där är det plug and play. Bara koppla på härvan med kontakten som sitter på cordona QS och klart. Sedan ställde jag in trycket och brytningen (1 75ms, 2 65ms, 3 65ms, 4 65ms, 5 65ms), detta funkade klockrent för mig då jag "missade" växlar på standard tiden som var satt i boxen, har för mig 50ms på alla 5 växlingar.
 
Men för helvete, Skriv inte nått du när inte har en jävla aning. Vare sig i denna tråd eller alla andra trådar som du jämt o ständigt ska in i o kladda i. Sluta förpesta detta trevliga forum med ditt ständiga skitsnack. Kan du inte bara banna dej själv och förvinna ut i periferin. Det vore bra...
Aha, nu vet jag vem det är som gnäller mest :D
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top