Quickshifter

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Någon som vet var man kan lämna in hojen för att få en Quickshifter justerad?
Jag vågar inte fixa detta själv. Gärna i närheten av Jönköping.

Tack :tummenupp
 
Det är absolut inga problem att ställa den själv. Antingen så frågar du en konkurent vad denna kör med för bryttid eller så ställer du den själv genom att minska bryttiden tills du börjar bomma växlingar och då ställer du upp den två snäpp.
 
Last edited:
Vilken QS har du? Med killbox eller powercommander?
 
Jag blir mycket imponerad om du hittar en mc-firma som kan hjälpa dig med det där. Mitt tips är, lär dig själv. Ta gärna hjälp av folk här, folk som tävlar och har erfarenhet av quickshifters. Tyvärr bor jag lite för långt bort och har aldrig skruvat på just din modell men du kan ju få börja med att berätta varför du vill justera? Vad är problemet? Missar du växlar eller tycker du att det smäller för mycket när de går i eller vad?
 
Jag blir mycket imponerad om du hittar en mc-firma som kan hjälpa dig med det där. Mitt tips är, lär dig själv. Ta gärna hjälp av folk här, folk som tävlar och har erfarenhet av quickshifters. Tyvärr bor jag lite för långt bort och har aldrig skruvat på just din modell men du kan ju få börja med att berätta varför du vill justera? Vad är problemet? Missar du växlar eller tycker du att det smäller för mycket när de går i eller vad?

Hallå.
Den har varit påmonterad av föregående ägare men han tyckte inte att den funkade bra, så han tog bort den efter ett 20 min pass.
Den är alltså inte monterad just nu men har varit.
Jag är lite rädd att göra fel eftersom jag hört om 2 motorer som har gått sönder på just K5 pga att QS inte funkat 100 %.
 
Hallå.
Den har varit påmonterad av föregående ägare men han tyckte inte att den funkade bra, så han tog bort den efter ett 20 min pass.
Den är alltså inte monterad just nu men har varit.
Jag är lite rädd att göra fel eftersom jag hört om 2 motorer som har gått sönder på just K5 pga att QS inte funkat 100 %.

Kör själv med en Cordona, men min är kopplad till en powercommander som bryter insprut. Där kan man ställa bryttiden via USB och dator. På kontakten ställer man tryck/dragkänslighet med ett par skruvar. Har ingen erfarenhet av deras egen killbox. Kolla med Greven, det är ju han som säljer dom.
 
Last edited:
Kör själv med en Cordona, men min är kopplad till en powercommander som bryter insprut. Där kan man ställa bryttiden via USB och dator. På kontakten ställer man tryck/dragkänslighet med ett par skruvar. Har ingen erfarenhet av deras egen killbox. Kolla med Greven, det är ju han som säljer dom.

Ok, får göra det.
Tack för alla svar!
 
Det är väl ozto här på forumet som sprängt gixxermotorer pga för lång bryttid.
 
Har en dynojet shifter och undrar om det finns nån som har erfarenhet av en sådan.

Har mätt upp det med en om-mätare för att se om den är vid liv.

Får trycka väldigt hårt för att få den att bryta.

Finns det nån justering för tryckkänsligheten på en sådan?

Nån som vet??
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top