Välkommen till Dublin.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
..där rödljus och backspeglar och trafikvett är enbart rekommendationer. :mad:
Inte min film. Men jag ser skräpet vaaarje dag.

Snart dags för bazookas. :näsblod :rolleyes:

[YOUTUBE-ID]QE2xNtjJeC0&hd=1[/YOUTUBE-ID]

min knutna näve hade suttit i pannan på "skodan" som ville parkera fån vänster körfält över ditt, till parkeringen" och audin som gjorde vänster svängen.

Last edited:
Vi är inte så långt från samma beteende på röd traffikljus här i Sverige! Gul ljus betyder nämligen att det blir snart röd och att du därför ska vara redo att stanna, inte att gasa! Det värker i dagsläget helt normalt att de flesta bilförare gasa extra hårt på när det blir gul, bara för att kommer över i sista sekund - eller när det är redan röd.

Andra länder har betydligt kortare gul ljus, Tyskland t ex (jag måste akta mig själv varje gång jag åker bil/mc där). Och många traffikljus i storstäder är kopplat till en kamera. Kör över röda linjen mer som två sekunder in på röd ljus och du få gå ett antal veckor till fots! Mellan null och två sekunder blir det "bara" böter.

Men Dublin värker vara ganska extremt, tydligen är ett röd ljus i Irland bara en varning att akta sig för korsande traffik!

PS: kollade upp prislapperna på böter i Tyskland (som sagt: kortare gul som här i Sverige, alla som åker till Semester ska akta sig!) och det blir mellan 200 och 360 Euro plus en månad utan körkort beroende på farlighetsgraden. Tror jag läste någonstans att notan kommer med posten nu till nästan alla länder innom EU!

Och det kan blir 90 Euro bara för att köra/rolla över vita markeringen och stanna därefter!

Vet någon hur detta är i Sverige?

PS: kollade upp prislapperna på böter i Tyskland (som sagt: kortare gul som här i Sverige, alla som åker till Semester ska akta sig!) och det blir mellan 200 och 360 Euro plus en månad utan körkort beroende på farlighetsgraden. Tror jag läste någonstans att notan kommer med posten nu till nästan alla länder innom EU!

Och det kan blir 90 Euro bara för att köra/rolla över vita markeringen och stanna därefter!

Vet någon hur detta är i Sverige?

Vet inte hur korrekta siffrorna ä iofs...
http://korkortonline.se/fakta/boter/

Om jag någonsin får tag på en GoPro skall jag filma hur det är att köra i Bangkok. Betydligt mer action än i den där sömniga videon kan jag lova :)

Ja det verkar ju inte ha blivit bättre på de 11år som gått sedan jag bodde där... helt vansinnigt.
Och det "roliga" är att den där sortens mentalitet inte bara är i trafiken utan den genomsyrar hela samhället.

Ny lag som infördes i december ska förhoppningsvis ändra på detta.

Nu är det krav på körlektioner (japp, ni hörde rätt) innan man får sitt lämp. Som du har full rätt att använda för att framföra ett fordon iofs. Exempelvis pappas Mercedes E65 AMG. Galet.

Oj.. Jag hade nog kunnat samla backspeglar om jag åkt hoj i den miljön.

I Egypten korsar man 3 filiga vägar genom att börja på mötandes vägren å sen ta ett fält i taget medans man möter bilar på båda sidor till man kommit till rätt sida snacka om att det gick åt många fillingar på den vistelsen

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back