Välkommen eller ej?

Megablade skrev:
Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också...

Det går ju även att lätta på föraren :hihi

Nej men allvarligt så tycker jag att allt går vid en viss gräns om det här med att lätta. Det känns ganska onödigt för mig att lägga ner relativt mycket tid och pengar bara för att spara några kilon här och där.

visst kan det bli en hel del i det stora hela men är det inte bättre att lägga dom pengarna på att få ut mer pulver i motorn:) ?

Nja, med tanke på att min matchvikt är ca 64 kg och min längd 175 cm så tror jag nog att jag behöver alla mina kilon.

Megablade skrev:
Nja, med tanke på att min matchvikt är ca 64 kg och min längd 175 cm så tror jag nog att jag behöver alla mina kilon.

Va!?

Jag är 1.85 o väger typ 72, och då tycker jag att jag är smal som en sticka :hihi

Nämen, vad är detta som dykt upp i garaget? :tungan

Bifogat

• 02_23_3.JPEG
    02_23_3.JPEG
    73.2 KB · Visningar: 126
Megablade skrev:
Nämen, vad är detta som dykt upp i garaget? :tungan

vad skiljer dessa mot dom förra?

bredare?

Skickar med en bild på skylten vi har i garaget, samma som din avatar

även några bilder på din pärla

Bifogat

• DSC01423.JPG
    DSC01423.JPG
    73.2 KB · Visningar: 193
  • DSCN1455.JPG
    DSCN1455.JPG
    100 KB · Visningar: 106
  • DSCN1456.JPG
    DSCN1456.JPG
    103.1 KB · Visningar: 106
  • DSCN1457.JPG
    DSCN1457.JPG
    103.4 KB · Visningar: 104
Zana skrev:
Exakt likadana som på första bilden i den här tråden? Huh?
Nix, annan offset(jämför så ser du att dom nya breddar mer utåt) och sk grupp4-bultade, dvs avsedda för motorsport, dessutom behövde jag fler så att jag kan ha däck med olika gummiblandning tex.

Last edited:
Megablade skrev:
Nix, annan offset(jämför så ser du att dom nya breddar mer utåt) och sk grupp4-bultade, dvs avsedda för motorsport, dessutom behövde jag fler så att jag kan ha däck med olika gummiblandning tex.

I see! :tummenupp

I lördags så var det äntligen dags för årets första banträff(på Gelleråsen), och det märktes att man har blivit rattrostig över vintern! Hade väldigt svårt att få flyt, men i slutet av dagen så gick det betydligt bättre.
Den nya Trösenkurvan är betydligt skarpare än den gamla och gav upphov till ett och annat "misstag"(läs uppställ) :-p , den nya asfalten spelade säkert in också.

Bifogat

• IMG_4283%20copy.jpg
    IMG_4283%20copy.jpg
    66.3 KB · Visningar: 98
  • Kopia av IMG_0333.jpg
    Kopia av IMG_0333.jpg
    112.4 KB · Visningar: 104
Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat.
Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump tag på en betydligt styvare stol. :tungan Inte billigt men ändå till ett bra pris...kolfiber är vackert :yoparty

Bifogat

• IMG_0346.jpg
    IMG_0346.jpg
    105.6 KB · Visningar: 171
Megablade skrev:
2207253 Efter att ha upptäckt en spricka i min förarstol så tänkte jag att det var dags att prova något annat.
Det löste sig väldigt bra och jag fick av en slump tag på en betydligt styvare stol. :tungan Inte billigt men ändå till ett bra pris...kolfiber är vackert :yoparty

bling bling men den såg inge skön ut. :3freak

Om man sätter ner arslet :arsele i en snödriva så får man(i alla fall jag) ett avtryck som ser ut ganska precis som stolen. Mao den är riktigt skön att sitta i. :tummenupp

Jag var på Mantorp och tog några varv...(ett i form av en snurrning :tungan )

Bifogat

• Kopia mantorp.JPG
    Kopia mantorp.JPG
    68.9 KB · Visningar: 98
funderat lite på bygget, ser ju snyggt och kul ut men hur får du kopplingen att hålla .. det är ju "lite" mer vikt att sätta fart på.. oki det finns fina kevlar lameller mm men iaf..

Sen tycker jag personligen att i bilar sitter det V8 som ger bra vrid och styrka.

Hur jag får kopplingen att hålla? Det är ju en Honda till att börja med! :hihi
Jag har satt i hårdare fjädrar, det är allt. En V8 blir för tung i en bil som är till för att svänga med.

Bifogat

• Kopia av IMG_0950.JPG
    Kopia av IMG_0950.JPG
    56.6 KB · Visningar: 54
  • Kopia av IMG_0882.JPG
    Kopia av IMG_0882.JPG
    42.2 KB · Visningar: 60
  • Kopia av IMG_0873.JPG
    Kopia av IMG_0873.JPG
    38.4 KB · Visningar: 53
Last edited:
Jag tog några varv på Kinnekulle ring igår i den fruktansvärda hettan. Det märktes att däcken fade'ade lite i slutet av varje stint....men kul var det, som vanligt :tungan :banana

Bilder kommer senare...

Megablade skrev:
2334083 Jag tog några varv på Kinnekulle ring igår i den fruktansvärda hettan. Det märktes att däcken fade'ade lite i slutet av varje stint....men kul var det, som vanligt :tungan :banana

Bilder kommer senare...
Och här är dom, tack till fotografen.

Bifogat

• IMG_9560.jpg
    IMG_9560.jpg
    40.6 KB · Visningar: 53
  • IMG_9583.jpg
    IMG_9583.jpg
    51.5 KB · Visningar: 70
  • IMG_9656.jpg
    IMG_9656.jpg
    56.7 KB · Visningar: 51