Välkommen eller ej?

min dröm är att hitta en liten skitbil. typ en kudkojja eller lancia abbart historia och sätta dit en hayabusa motor med turbo och köra långlopp med den. inte ladda tokmycket med turbon. typ 220-250 hästar o sen kör man tjobing.

Megablade skrev:
2342258 Ap ap ap, man frågar inte om damers ålder heller....:hihi

Ville bara veta basbeloppet eller vad man ska säga, du får gärna pm:a:)

Såg ett kitt i England till gamla hundkojan och i de ingick bakaxel, motorfästen för antingen en eller 2 busa/12:a motorer.

Tyvärr var det alldeles för dyrt:mad: :huvet (60 000 svk)

Efter att jag har flyttat stolen så märkte jag att jag inte längre såg allt som jag borde se på instrumentbrädan, så jag har flyttat vx-indikatorn och har även börjat prova ut var displayen till laptimern sitter bäst. Det är bara prov ännu så kablarna från laptimern ska dras lite snyggare tex. Jag åkte också på att bygga en liten "skärm" till vx-indikatorn, lite kolfiberslöjd. :D

Bifogat

• 7.JPG
    7.JPG
    82.4 KB · Visningar: 162
  • 6.JPG
    6.JPG
    69.4 KB · Visningar: 139
Om inte den förarmiljön lockar fram adrenalinet så vete fan...

Har du ställt in den för året eller går det att få en åktur?

Megablade skrev:
1045611 Jag bor inte långt från ett "hål" som heter Mellerud.
Ja, jag har ett gäng bilder från byggtiden om det finns intresse... :tungan
Tror ta mej fan att jag mött dig på vägen över brudefjället :tummenupp ..om inte annat, ett väldans snarlikt bygge i somras..

På söndag bär det av till Gelleråsen för att se om det finns nån fart i den gamla gubben fortfarande. Det är en överhängande risk att jag lider av kraftig rattrost då jag inte körde på bana en enda gång förra året!:gnissla Passade på att byta bromsvätska då Gelleråsen är (ö)känt för att ta hårt på bromsarna.
Om jag är körsugen? Nja... :tungan

På söndag bär det av till Gelleråsen för att se om det finns nån fart i den gamla gubben fortfarande. Det är en överhängande risk att jag lider av kraftig rattrost då jag inte körde på bana en enda gång förra året!:gnissla Passade på att byta bromsvätska då Gelleråsen är (ö)känt för att ta hårt på bromsarna.
Om jag är körsugen? Nja... :tungan

Va fan, jag som tänkte ligga bakis hela söndagen, hur länge tror du att du blir kvar på åsen?

Erfarenheten säger att jag brukar vara ganska "mätt" runt tretiden på eftermiddagen, det är ju en bit att köra hem också...

Erfarenheten säger att jag brukar vara ganska "mätt" runt tretiden på eftermiddagen, det är ju en bit att köra hem också...

Fint bygge, all respekt. Nu när du kört ett tag, hur har mekaniken i mc-motorn påverkats? Du nämnde själv vikten 480. Den är ju egentligen bara dimensionerad för knappt 200 + förare.

Snurran hade gått drygt 900 mil när jag köpte den. Jag har bara kört 160 mil, men uppskattar att ca 80 av dessa varit runt div racerbanor, dvs full gas. Än så länge (ta i trä) har det funkat problemfritt. Motorn i sig är jag inte så orolig för, det är ju trots allt en Honda.:tungan Det jag skulle tro ger sig först är nog i så fall koppling eller växellådan. Om/när det pajjar så får man väl åka till skroten och köpa en annan motor, men det håller för andra så det borde hålla för mig också. Blade-motorer är ju ganska billiga.

Ahhh...det här behövde jag. :tummenupp Efter förra årets totala torka vad gäller banåkning så var det väldigt skönt att få gasa ur sig på Gelleråsen. Norska BMW-klubben hade bjudit in Rejsa till sin banträff.Körningen var ganska "kantigt" för min del på förmiddagen(rattrost), men efter lunch så började jag få bättre flyt/fart. Det blev en snurrning i trösen och bud på en till i utgången på eje's, men det betyder väl att man försöker eller? :tungan

Jag hade videokamera i bilen, så jag ska se om jag kan få till någon filmsnutt nån dag. Ni får hålla till godo med lite bilder så länge. Tack till fotograferna Peter Eklöf och Mats Sundström! :yoparty

Bifogat

• Kopia av 96229606_9HEMF2vk_DSC_2590.jpg
    Kopia av 96229606_9HEMF2vk_DSC_2590.jpg
    44.3 KB · Visningar: 68
  • Kopia av 96229873_8Ke2HaM8_DSC_2702.jpg
    Kopia av 96229873_8Ke2HaM8_DSC_2702.jpg
    61.3 KB · Visningar: 78
  • Kopia av 96232185_x04y7IUm_MGS_3045copy.jpg
    Kopia av 96232185_x04y7IUm_MGS_3045copy.jpg
    57.6 KB · Visningar: 68
Jaha, nu till den ångestladdade filmsnutten. Det är nyttigt att se sig själv, hur dåligt man utnyttjar banbredden, missade apex osv :rolleyes: ...roligt var det i alla fall. Det måste ändå tilläggas att Sierran jag jagar gick som ett troll både rakt fram och i svängarna.
http://www.youtube.com/watch?v=PSWMuGQwViI

Fick lite bilder från när jag var nere på Rejsa.nu's banträff aug -08. Den hölls på Sturup raceway.

Bifogat

• Kopia av augusti 394.jpg
    Kopia av augusti 394.jpg
    146.8 KB · Visningar: 52
  • Kopia av augusti 390.jpg
    Kopia av augusti 390.jpg
    174.1 KB · Visningar: 50
  • Kopia av augusti 359.jpg
    Kopia av augusti 359.jpg
    152.2 KB · Visningar: 47
  • Kopia av augusti 320.jpg
    Kopia av augusti 320.jpg