Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Megablade skrev:Hej!
Jag vet egentligen inte om jag är välkommen här för min racer har "stödhjul", men den har en snurra tagen från en 919 fireblade så jag brukar kolla runt på det här forumet för tips om motorn mm.
Mvh Johan
PS Jag bifogar bilder på objektet DS

morlock skrev:Apropå "mc-bilar" såg nåt reportage på TV för ett tag sen från england tror jag det va, där dom provkörde en bil, inte helt olik din Megablade, med dubbla 900cc(?) motorer. Vill minnas att föraren startade motorerna separat samt att växellådorna växlades simultant genom att växelspaken var delad - för övrigt gick den som skjuten ur en kanon. Nån som vet nåt om det?
Zoidberg skrev:Välkommen ?
Du är väl ett lysande undantag som bekräftar regeln, ...i mina ögon iaf.
Liknande projekt har funnits i mitt huvud sedan länge ! Vad är det för bakvagnsdetaljer du använder ?![]()
morlock skrev:Apropå "mc-bilar" såg nåt reportage på TV för ett tag sen från england tror jag det va, där dom provkörde en bil, inte helt olik din Megablade, med dubbla 900cc(?) motorer. Vill minnas att föraren startade motorerna separat samt att växellådorna växlades simultant genom att växelspaken var delad - för övrigt gick den som skjuten ur en kanon. Nån som vet nåt om det?
Megablade skrev:Efter inspiration/tjat från Heliac så har jag blivit intreserad av ev turboladda.
Det värsta är att jag nu fått reda på att MC-xpress har en färdig sats, dock ej billig men det kostar ju att dansa i stan som det heter.
Sen är ju saken den att om man kunde få hjälp med att göra ett grenrör så kunde man kanske plocka ihop lite grejor för en betydligt överkomligare peng...fan va' sugen jag blir!![]()
Fett med rak åttaMegablade skrev:Som den här eller?
Slappa skrev:Fräckt bygge, jag har funderingar på ett liknande men i hundkoja stil.
Har sett att de finns färdiga ombyggnadskitt o köpa i England men dom är ju så dyra, så jag är lite nyfiken på hur du har löst drivningen från motorn och backen?![]()
//D
Megablade skrev:Efter inspiration/tjat från Heliac så har jag blivit intreserad av ev turboladda.
Det värsta är att jag nu fått reda på att MC-xpress har en färdig sats, dock ej billig men det kostar ju att dansa i stan som det heter.
Sen är ju saken den att om man kunde få hjälp med att göra ett grenrör så kunde man kanske plocka ihop lite grejor för en betydligt överkomligare peng...fan va' sugen jag blir!![]()

Esquire skrev:Får man fråga ungefär hur mycket bygget kostat totalt när det var färdigt (inklusive SFRO-besiktningar och så vidare)?
Jag har kollat på bland annat http://www.roadster.se/ och http://www.tigersportscar.se/ men bara konstaterat att det kostar "ganska" mycket stålars innan det är färdigt.![]()
|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |