Jonathan
Guest
Megablade skrev:Jaha ja, då var det plödsligt höst och slutkört för i år. Dags att förbättra inför nästa säsong, så nu har jag varit ohyffsad nog att tala om för bilen att det är dags för bättre diét med viktminskning som följd. Jag började idag med operation lättning vilket innebar att ett 55 amperes volvobatteri fick ge plats för ett nio amperes mcbatteri. Viktbesparing komplett med fäste blev 11,5 kg . Nu väntar montering av ljuddämpare av kolfiber och urmontering av passagerarstol/bälte...det blir kanske 10 kg till. Efter det börjar det bli svårt att hitta något att spara vikt på, eller rättare sagt, det beror på hur mycket pengar man vill lägga...aluminium ok, hubbar, spindlar mm vore ju trevligt men det skall ju betalas också...
Det går ju även att lätta på föraren
Nej men allvarligt så tycker jag att allt går vid en viss gräns om det här med att lätta. Det känns ganska onödigt för mig att lägga ner relativt mycket tid och pengar bara för att spara några kilon här och där.
visst kan det bli en hel del i det stora hela men är det inte bättre att lägga dom pengarna på att få ut mer pulver i motorn

i en snödriva så får man(i alla fall jag) ett avtryck som ser ut ganska precis som stolen. Mao den är riktigt skön att sitta i.