Hudik
Guest
Nä .. det är inte p.g.a kurvor utan STORA hål samt längs gående sprickor i asfalten .. (Norrland)
Du kan brassa på hur mycket du vill på dessa ställen .. några böter lär det inte bli![]()
Skit också

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nä .. det är inte p.g.a kurvor utan STORA hål samt längs gående sprickor i asfalten .. (Norrland)
Du kan brassa på hur mycket du vill på dessa ställen .. några böter lär det inte bli![]()
Min motor på 25kw
orkar absolut inte riva loss hjulet ur utgången på en kurva (oavsett nerlägg),
med en 125a är det alltså no worries.
Jag hade med en förare på 125cc Cagiva mito som hade oturen att få till en Highsider på gokartbanan så visst går det alltid.
Hålla på o tjata om begravningar & skit, vafan berätta vad ni vet om smala däcks grepp istället baserat på egna erfarenheter, de flesta har väl åkt hundratjugofemma.
Förvånansvärt bra grepp.Exakt! någon här som kan berätta om erfarenheter om smala däck och deras väggrepp.
Dax för en SMC-kurs då mao.......Jo jag har faktist tagit mitt lätt mc kort och känner mig osäker på hur mycket hojen klarar av därav funderingarna.
Ja när ses vi då?...du borde kolla in SMC's kurser, t.ex. BKK...
Låter mer som det var "titta vad jag kan" än "nu ska jag lära dig en bra sak".En körskolelärare som lär ut till 16 åriga nybörjare att använda fotpinnarna som riktmärke för greppet??![]()
Fan va alla börja klanka ner på en fråga som kan vara besvärlig att ta reda på om man inte har nån annan än sh att vända sig till. De e väl schysstare o svara på frågan än o ha nerklankande me snöbollseffekt på trådarna...
Om jag förstått dig rätt marmelad så är egentligen din fråga om man kan hålla samma hastighet i en kurva med en 125:a som med en literhoj?
125 med smala däck vs. 1000rr med breda däck?
Jag tror att man borde kunnde göra de om du har rätt teknik.
dvs. vägplacering, syn, häng
Sen om du inte är erfaren så är min rekomendation att ta de lungt med 110 i 70 vägar om du inte kör där varje dag. De tråkiga när man tror att man kan en kurva/väg så kan de helt plötslist ligga grus, va ett hål eller asfalt som ser ut som himalaya i miniformat.
Jag har bara fått det att släppa när jag bromsat för hårt med bakbroms+motorbroms... som tur var precis i ingången till kurvor, så det har aldrig "hänt" något.
ensåndärsmileysomäterpopcornmenhurgörmandenhittardeninte
Ja när ses vi då?![]()
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |