väder och skvaller Gälleråsen 6-7 / 9

Ska man uttala sig om att förare har fel när dom påpekar saker om tävlingar mm. Så bör man väl kanske vara där själv om man ska kasta paj på andra??
Men det är ju så en feg stackare gör. Det är lätt att peka på fel om vad andra säger, i stället för att våga sticka ut hakan och säga något själv.

Ok. Jag tror er. Alltså pratar banägarna strunt.
Men som vanligt, är det aldrig någon som vågar komma med någon helhetsbild. Bara hacka på saker som är fel.

Jag skrev ett ganska långt utlägg om hur min bild av hur det ekonomiska fungerar vid tävlingarna. Helhetsbilden av det är det viktiga, men ingen komenterar det. Bara att det finns visa saker som inte stämmer.

Om nu pengarna inte går till STCC så går dom någon annan stans. Faktum kvarsår i alla fall att SO arrangemanget går med nästan noll resultat, eller precis runt som Luff förklarade för mig på båten över till finland, med en öl i handen.
Och därför finns det inte pengar till funkisar, träningar, billigare avgifter mm.
Men resultatet finns där för att man redan bokfört banhyra och hyra för tidtagning mm. En kostnad som till stora delar är fiktiv.

Ett vanligt sätt att tackla motståndare är att gå till personangrepp. Jag låter dej göra det för att jag har inte lust att kliva ner i den sandlådan. Jag nöjer mej med att konstatera att för mej har denna debatt inget med modig eller feg att göra....

Din helhetsbild av ekonomin på tävlingar är vilda gissningar och spekulationer. Helhetsbilden bygger på felaktiga antaganden. Tror du att tidtagning inte kostar, utan är en fiktiv kostnad? Bara licensen för en tidtagningsdator kostar ca 30K, plus hårdvara i form av dekoders, datorer, etc. Allt detta är fiktiva kostnader?
Banhyra består av fasta och rörliga kostnader. För att nämna en del av dom så kan vi börja med investeringen i mark och asfalt. Att asfaltera anderstorp hela vägen runt skulle i dagens läge kosta ungefär 6,5 miljoner. Detta gör man självklart inte varje år, men det måste läggas undan pengar till asfalt för alla aktiviteter sliter på asfalten. Rörliga kostnader finns också i form av sopning av banan, tömning av containers, vatten och el, personalkostnader o dyl. Är detta att betrakta som fiktiva kostnader? Det är inte min åsikt.

Självklart ska man kunna kritisera ett arrangemang som gått dåligt, men man ska inte kasta ur sej en massa påhittesiffror om vad det kostar om man inte har på fötterna.

Var även nominerad till Svemos styrelse via LMS.

:va

Jag kan inte komma ihåg att du ens varit på ett LMS-möte men du skulle alltså ha blivit nominerad som LMS representant till Svemos styrelse? Känns mycket märkligt men jag har väl missat så många möten att det undgått mig då.

Vi har i alla fall redan Pelle Träff i Svemos styrelse och han besitter en betydligt större insikt i helheten än du verkar göra trots dina egna påståenden. Du kanske skulle göra ett nytt försök efter den egna aktiva karriären är slut, det skulle ju visa att du faktiskt har ett större intresse för sporten än att gynna dig själv och dina intressen.

Fick email från herr Luff som verkat ilsknat till lite :)

Mike for president!! :Bugar :Bugar

En tanke som slog mig lite ang tjafset om att man har slagit av eller inte. Vem skall avgöra om man slagit av på takten? Om man nu slår av på takten så man tappar 0,5-1,0 sekunder vilket ju de flesta påstår att de gjort, är det tillräkligt? Vi bedömer ju att vi sänkt farten tillräkligt, men det kanske inte är funtionärernas uppfattning, de skall ju som sagt inte behöva vara livrädda för att bärga hojarna. Jag har aldrig stått i ytterkurvan och försökt lyfta en hoj när folk dundrar förbi en meter därifrån i över 100 km/h istället för 105 Km/h för att de har slagit av. Kanske 4 sekunder som Luff säger är att ta i men det är kanske så att vi borde slå av betydligt mycket mer vid gulflagg än att bara köra vad vi anser vara "safe". Som sagt, en tanke som dök upp bara.....

Oj ja jävlar vad han tände till :tummenupp

Ja, jävlar i havet vad Tepåsen blev sur.

Kanske det är dags för en liten Cool off afternoon tea? :)

Intressant att läsa vilken negativ inställning Mike har till sina kunder. Det bådar ju gått inför framtiden...:)

Lägger mig i lite.
Det låg en hoj på banan, hur svårt kan det va :confused:
Saftycarsituation eller rödflagg, punkt! Inget att diskutera ens!

Jag tror det är svårt att föreställa sig hur det upplevs från funktionärens sida när dom står där ute och sliter med att få bort en hoj, eller ta hand om en av oss som ligger skadad vid sidan av banan medans hojarna swishar förbi bara några meter därifrån....

Jag kan minnas 2 tillfällen som jag har reagerat på situationen.

Vurpade en gång på Karlskoga nere i gamla trösen (innan ombyggnationen) och blev liggandes inte så långt ifrån asfalten. Fick hjälp upp av en funktionär, medans 2 andra stod ute på banan och bärgade min hoj.
Det var gulflagg, men jag kunde inte uppfatta någon som slog av alls på takten. Kom ihåg att jag nämnde något om dom två tappra matadorer som slet med att få bort min luggslitna R1'a till funktionären som tog mig på sina axlar och släpade mig genom lecakulorna bort mot räcket och säkerheten.

Han svarade nåt i stil med... "Slå av? Näe.. det gör ni ju aldrig... Det bästa vore att hänga ut oljeflagg.. Då brukar ni slå av lite grann i alla fall...."

Efter en annan vurpa, då jag hamnade en bit längre ut på gräset. Så fick jag förmånen att åka med TM's Ambulans service in till sjukstugan, under pågående race. Då är det vit flagga runt hela banan, och gulflagg på posteringarna närmast ambulansen som åker på banan.... (om jag inte minns helt galet :va )

Hojarna swishade förbi med ett jävla påslag, bara nån halvmeter från ambulansen medans ambulansföraren spottade och fräste....

Det har fåt mig att haja till lite grann i alla fall......

Hur reagerar man som förare när man ser en gulflagga? (Ja en del ser det ju som en chans att komma ifatt den framför som slår av... Men vi andra, som är någorlunda normala)

Jo man dippar av lite på gasen. Lyfter på huvudet och börjar scanna av kurvan framför. Ligger det nån på banan? Nån hoj? Grus? Olja?
Nej, dom ligger utanför banan. Vad skönt, sen går man försiktigt på med gasen igen och passerar.
Som förare känns det helt säkert. Man har ju "saktat ner och tagit det lungt"

I själva verket har man minskat sin kurvhastighet med ett fåtal km/h genom att dippa av lite på gasen. Och för den stackars funktionären som står vid sidan om och sliter, så är det ingen märkbar skillnad...
Som förare invaggas man i en falsk trygghet, och tycker att man har full koll på läget, fast i själva verket så dammar man förbi funktionären och gulflaggan i princip samma hastighet som vanligt.

Det skulle nog vara nyttigt för alla förare att nån gång stå där ute i lecakulorna och bärga hojar medan startfältet dammar förbi bara nån meter ifrån...

När det gäller organistation av tävlingar och mästerskap, så tycker jag inte att vi förare ska klaga... Det finns nog ingen som tjänar några större pengar på vårat rejsande (förutom dom som säljer motorcyklar, drivmedel, racegrejer, och redervdelar förståss).
Är det nu så att Mike (mot all förmodan) skulle tjäna en liten slant på SO, så är han väl värd det i så fall. Han sliter och jobbar för att vi ska ha en serie att åka i. En serie som därtill har prispengar, priser i form av anmälningsavgifter till EM IDM osv, och har relaivt billiga anmälningsavgifter. Dessutom en rätt rolig avslutningsbankett med prisutdelning där dom som placerat sig bra får gratis mat, hotellrum mm.....

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Last edited:
Ja förstår inte alltid penga disskusionen om tävlingar etc. Själva startavgiften är ju bara en bråkdel av vad en sådan helg kostar. 1900 kr för sprintrace eller 2400 för erf... de är väl inte så farligt? sen att nya däck, bromsar, transport till å från banan, soppa mm kostar de e ju inget banägaren eller funktionären får något utav. sporten är dyr, och man kan klaga på att de gratisarbetande funkisarna gör fel, men utan dom blir de ju inget åkande? ja har bara kört ett erf och ett r1000 race så ja e kanske fel person å klaga. Men ibland tycker ja de är lite väl hårt mot dom som försöker hjälpa till på frivillig basis...

och tror de är få som betalat 5000 i startavgift bara för å få garanterat utbildade funkisar etc. ja hade inte gjort de iaf. och dom som hade gjort de hade nog gnällt om att fan vad dyrt de är...?

Jag tror det är svårt att föreställa sig hur det upplevs från funktionärens sida när dom står där ute och sliter med att få bort en hoj, eller ta hand om en av oss som ligger skadad vid sidan av banan medans hojarna swishar förbi bara några meter därifrån....

Jag kan minnas 2 tillfällen som jag har reagerat på situationen.

Vurpade en gång på Karlskoga nere i gamla trösen (innan ombyggnationen) och blev liggandes inte så långt ifrån asfalten. Fick hjälp upp av en funktionär, medans 2 andra stod ute på banan och bärgade min hoj.
Det var gulflagg, men jag kunde inte uppfatta någon som slog av alls på takten. Kom ihåg att jag nämnde något om dom två tappra matadorer som slet med att få bort min luggslitna R1'a till funktionären som tog mig på sina axlar och släpade mig genom lecakulorna bort mot räcket och säkerheten.

Han svarade nåt i stil med... "Slå av? Näe.. det gör ni ju aldrig... Det bästa vore att hänga ut oljeflagg.. Då brukar ni slå av lite grann i alla fall...."

Efter en annan vurpa, då jag hamnade en bit längre ut på gräset. Så fick jag förmånen att åka med TM's Ambulans service in till sjukstugan, under pågående race. Då är det vit flagga runt hela banan, och gulflagg på posteringarna närmast ambulansen som åker på banan.... (om jag inte minns helt galet :va )

Hojarna swishade förbi med ett jävla påslag, bara nån halvmeter från ambulansen medans ambulansföraren spottade och fräste....

Det har fåt mig att haja till lite grann i alla fall......

Hur reagerar man som förare när man ser en gulflagga? (Ja en del ser det ju som en chans att komma ifatt den framför som slår av... Men vi andra, som är någorlunda normala)

Jo man dippar av lite på gasen. Lyfter på huvudet och börjar scanna av kurvan framför. Ligger det nån på banan? Nån hoj? Grus? Olja?
Nej, dom ligger utanför banan. Vad skönt, sen går man försiktigt på med gasen igen och passerar.
Som förare känns det helt säkert. Man har ju "saktat ner och tagit det lungt"

I själva verket har man minskat sin kurvhastighet med ett fåtal km/h genom att dippa av lite på gasen. Och för den stackars funktionären som står vid sidan om och sliter, så är det ingen märkbar skillnad...
Som förare invaggas man i en falsk trygghet, och tycker att man har full koll på läget, fast i själva verket så dammar man förbi funktionären och gulflaggan i princip samma hastighet som vanligt.

Det skulle nog vara nyttigt för alla förare att nån gång stå där ute i lecakulorna och bärga hojar medan startfältet dammar förbi bara nån meter ifrån...

När det gäller organistation av tävlingar och mästerskap, så tycker jag inte att vi förare ska klaga... Det finns nog ingen som tjänar några större pengar på vårat rejsande (förutom dom som säljer motorcyklar, drivmedel, racegrejer, och redervdelar förståss).
Är det nu så att Mike (mot all förmodan) skulle tjäna en liten slant på SO, så är han väl värd det i så fall. Han sliter och jobbar för att vi ska ha en serie att åka i. En serie som därtill har prispengar, priser i form av anmälningsavgifter till EM IDM osv, och har relaivt billiga anmälningsavgifter. Dessutom en rätt rolig avslutningsbankett med prisutdelning där dom som placerat sig bra får gratis mat, hotellrum mm.....

:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jag instämmer:tummenupp

Ett vanligt sätt att tackla motståndare är att gå till personangrepp. Jag låter dej göra det för att jag har inte lust att kliva ner i den sandlådan. Jag nöjer mej med att konstatera att för mej har denna debatt inget med modig eller feg att göra....

Din helhetsbild av ekonomin på tävlingar är vilda gissningar och spekulationer. Helhetsbilden bygger på felaktiga antaganden. Tror du att tidtagning inte kostar, utan är en fiktiv kostnad? Bara licensen för en tidtagningsdator kostar ca 30K, plus hårdvara i form av dekoders, datorer, etc. Allt detta är fiktiva kostnader?
Banhyra består av fasta och rörliga kostnader. För att nämna en del av dom så kan vi börja med investeringen i mark och asfalt. Att asfaltera anderstorp hela vägen runt skulle i dagens läge kosta ungefär 6,5 miljoner. Detta gör man självklart inte varje år, men det måste läggas undan pengar till asfalt för alla aktiviteter sliter på asfalten. Rörliga kostnader finns också i form av sopning av banan, tömning av containers, vatten och el, personalkostnader o dyl. Är detta att betrakta som fiktiva kostnader? Det är inte min åsikt.

Självklart ska man kunna kritisera ett arrangemang som gått dåligt, men man ska inte kasta ur sej en massa påhittesiffror om vad det kostar om man inte har på fötterna.

Läser igenom vad jag skrivit igen och hittar inget personangrepp från min sida i alla fall. Däremot är det många som kastar skit på mig. Och påstår att jag alltid slänger ur mig fakta som inte stämmer.

Och siffrorna som jag skrivit stämmer ju ganska bra enligt Mike Luff´s uttalande. Han bekräftar ju att banhyra och tidtagning kostar i runda slängar det som jag skrev. Fuck you :yoparty alla som skriver att mina siffror är fel.

Sen skulle jag vilja känna er lite på pulsen.
Ni som har insikt i klubbarnas årsredovisningar.
Har ni stake och bollar nog att lägga ut länkar till dom så att vi förare kan ta del av siffrorna?
Eller vill ni fortsätta gömma er bakom det eviga kommentaren...
"Gå med i stryelsen så att du får ta del av siffrorna själv".

:va

Jag kan inte komma ihåg att du ens varit på ett LMS-möte men du skulle alltså ha blivit nominerad som LMS representant till Svemos styrelse? Känns mycket märkligt men jag har väl missat så många möten att det undgått mig då.

Vi har i alla fall redan Pelle Träff i Svemos styrelse och han besitter en betydligt större insikt i helheten än du verkar göra trots dina egna påståenden. Du kanske skulle göra ett nytt försök efter den egna aktiva karriären är slut, det skulle ju visa att du faktiskt har ett större intresse för sporten än att gynna dig själv och dina intressen.

Pelle blev invald i stället för mig.
Han gör säkert ett bra jobb.
Men om du kollar med valberedningen så kommer du se att det var så.

Last edited:
Läser igenom vad jag skrivit igen och hittar inget personangrepp från min sida i alla fall. Däremot är det många som kastar skit på mig. Och påstår att jag alltid slänger ur mig fakta som inte stämmer.

Och siffrorna som jag skrivit stämmer ju ganska bra enligt Mike Luff´s uttalande. Han bekräftar ju att banhyra och tidtagning kostar i runda slängar det som jag skrev. Fuck you :yoparty alla som skriver att mina siffror är fel.

Sen skulle jag vilja känna er lite på pulsen.
Ni som har insikt i klubbarnas årsredovisningar.
Har ni stake och bollar nog att lägga ut länkar till dom så att vi förare kan ta del av siffrorna?
Eller vill ni fortsätta gömma er bakom det eviga kommentaren...
"Gå med i stryelsen så att du får ta del av siffrorna själv".

Du är förmodligen medlem i en klubb? Annars har du ju ingen möjlighet att få licens. Då kan du ringa din klubb och begära ut årsredovisningen. Mej veterligt finns det ingen klubb som lägger ut sin ÅR online. Varför skulle det kräva stake och bollar för att göra det?
Banhyra och tidtagning är endast en del av sanningen om vad det kostar att arrangera tävling, därför hävdar jag fortfarande att din siffra om STCC är fel.

Du är förmodligen medlem i en klubb? Annars har du ju ingen möjlighet att få licens. Då kan du ringa din klubb och begära ut årsredovisningen. Mej veterligt finns det ingen klubb som lägger ut sin ÅR online. Varför skulle det kräva stake och bollar för att göra det?
Banhyra och tidtagning är endast en del av sanningen om vad det kostar att arrangera tävling, därför hävdar jag fortfarande att din siffra om STCC är fel.

Sluta haka upp dig.

Och jag har ju sagt att det nog finns flera saningar än en, om kostnaden för STCC, och att jag nog missuppfattat det.
Har lyssnat runt lite mera, och det är nog så att det skulle kosta Kinnekulle Ring 2-3miljoner att få dit STCC. Och då kanske det är 250.000 i avgift till STCC och resterande i att anpassa banan. Och det var det dom inte va intresserad av, för dom behöver inte marknadsföra sig via STCC för dom har fullbokat på Kinnekulle ring i alla fall. Dom såg det bara som en extra utgift.

Berätta hur du gör i stället.
Har inte du ganska många fingrar med i ERF serien? Eller har jag missupfattat det också?. Där verkar ju förarna få hur mycket bantid som helst till en vettig peng.

Ok. jag kommer begära in årsredovisningarna och lägga ut dom på nätet och lägga ut länkar till dom på sporthoj inom kort. Dock inte den här veckan för jag ska köra hoj torsdag och fredag.

Om jag förstår er rätt.....

Jag började med att ta ställning till att jag tycker det är skandal att domarna tog det beslut dom gjorde och gav tidstilläg till vissa förare och inte andra.

Sen tog jag ställning för Funkisarna som gör ett riktigt bra jobb.

Till sist gav jag Svemo, banägare och tävlingsledningen en känga för att saker borde kunna fungera på ett bättre sätt. Pga framför allt Rookisarna får alla skitpass. indragna träningar och indragan kval, och avkortatde race för att tiden är slut (Anderstorp). När det faktiskt är rookisarna som är dom enda med fulla statfält och därför bekostar dom startfällt som inte är fulla.

Och då Nr:18, Rash, Strider och Gustav O så starkt försöker motsätta sig allt jag säger. Försöker underminnera mina argument, Och vägrar förstå vad jag menar. Så kan jag inte tolka det på annat sätt än att ni tycker att...

1. Förarna som blev av med sina poäng, får vad dom förtjänar.
2. Funkisarna gör ett dåligt jobb och ska gnällas på och dom ska vara glada för den ersättning dom får.
3. Ledningen och svemo är felfri. Klart rookisarna ska dega in sina pengar och vara glada för den tiden dom får.

Jag tycker ni kan ta och titta funkisarna, SST600 killarna och Rokisarna i ögonen och säga det till dom ansikte mot ansikte nästa gång ni står i depån.

Jag står i alla fall på deras sida och kommer inte hålla käften när folk blir orättvist behandlade.

Sen tycker jag inte att allt som Svemo, banägarna och tävlingsarrangörer gör är skit. Det mesta funkar ju riktigt bra i år. Mycket bättre än förra året. Och ingen tävling skulle gå att genomföra utan deras arbete, Och framför allt Mike Luff tycker jag gör ett skitbra jobb. Men det finns fortfarande saker som kan bli bättre.

Så kan jag inte tolka det på annat sätt än att ni tycker att...

2. Funkisarna gör ett dåligt jobb och ska gnällas på och dom ska vara glada för den ersättning dom får.
3. Ledningen och svemo är felfri. Klart rookisarna ska dega in sina pengar och vara glada för den tiden dom får.

Jag tycker ni kan ta och titta funkisarna, SST600 killarna och Rokisarna i ögonen och säga det till dom ansikte mot ansikte nästa gång ni står i depån.

Så som jag tolkar det så är din slutledningsförmåga inte det vassaste verktyget i lådan.

Tex. Hur kom du fram till att de menar att funkisarna gör ett dåligt jobb blablabla.? När har de sagt att Svemos ledning är felfri? När har de sagt att Rookiesarna ska subventionera A-förarna?

Det var jäg som lå i ledning i SST løpet så i grunn er det jeg som bør få den hardeste straffen, men selv den største forbryter har vel rett til å få hört sin sak?. Derfor har jäg shickat en vädja til Svemo...

Om jag förstår er rätt.....

Jag började med att ta ställning till att jag tycker det är skandal att domarna tog det beslut dom gjorde och gav tidstilläg till vissa förare och inte andra.

Sen tog jag ställning för Funkisarna som gör ett riktigt bra jobb.

Till sist gav jag Svemo, banägare och tävlingsledningen en känga för att saker borde kunna fungera på ett bättre sätt. Pga framför allt Rookisarna får alla skitpass. indragna träningar och indragan kval, och avkortatde race för att tiden är slut (Anderstorp). När det faktiskt är rookisarna som är dom enda med fulla statfält och därför bekostar dom startfällt som inte är fulla.

Och då Nr:18, Rash, Strider och Gustav O så starkt försöker motsätta sig allt jag säger. Försöker underminnera mina argument, Och vägrar förstå vad jag menar. Så kan jag inte tolka det på annat sätt än att ni tycker att...

Jag står i alla fall på deras sida och kommer inte hålla käften när folk blir orättvist behandlade.

Sen tycker jag inte att allt som Svemo, banägarna och tävlingsarrangörer gör är skit. Det mesta funkar ju riktigt bra i år. Mycket bättre än förra året. Och ingen tävling skulle gå att genomföra utan deras arbete, Och framför allt Mike Luff tycker jag gör ett skitbra jobb. Men det finns fortfarande saker som kan bli bättre.

Vad i helvete är det du mumlar om? Det är en sak att jag inte håller med dig om allt. Men det enda jag faktiskt skrev och citerade, var dina gissningar om STCC:s-avgifter. Vilka var helt uppåt väggarna.

Så, nu kan ni fortsätta tjattra:jisses

Och då Nr:18, Rash, Strider och Gustav O så starkt försöker motsätta sig allt jag säger. Försöker underminnera mina argument, Och vägrar förstå vad jag menar.
Underminera och underminera. Jag har en annan åsikt och framför den, samt protesterar mot faktafel.

Så kan jag inte tolka det på annat sätt än att ni tycker att...

Jag antar att ovanstående stycke kraftigt faller under kategorin "vägrar förstå vad jag säger". ;)
OK att mitt första inlägg var generellt i tonen men det jag reagerade mest mot var de olika ekonomiska argumenten men för att gå igenom din lista så du vet vad jag tycker istället för att spekulera.

1. Jag tycker TL/domare var konsekventa och även att information om burn out var tydligt innan tävling. Gulflagg diskuterades även på förarmötena innan kval så det var ju ingen toal nyhet. Gällande SST600 racet så är det alltid knivigt att gå in på tolkningar och bedömningar som man ju hamnar i om man ska värdera väder, vind, PB etc. Det TL/domare har att gå på är att man satte snabbaste varv då det var gulflagg och man agerade därefter.
2. Här fantiserar du fritt om vad jag tycker. I de flesta fall gör funktionärerna ett grymt jobb och är värda all uppskattning, presenter, pengar etc de kan få.
3. Aldrig påstått något sådant. Vad ledning och Svemo har att göra med klubbarnas anmälningsavgifter vet jag inte och sådana påstående är sådant jag stör mig på eftersom man riktar kritik mot fel håll.

Varför då? För att du fabulerat ihop vad du tror att jag tycker om en massa saker? Finns inget av ovanstående som jag har problem att diskutera med någon av de du nämner...

Det kan alltid bli bättre men ska man förändra saker bör man ävl ha ett korrekt underlag gällande de förhållanden man vill förändra.

Tycker Mackes inlägg var bra. Många av oss som kör vet inte hur det är att står med en gulflagg o fäkta.

En sak som många av oss vet är dock. När man vurpar så brukar man, om det personliga skicket tillåter, omedelbums försöka få huvudet tittandes bakåt för att se om man möjligen kan rulla eller stappla sig från banan utan att bli påkört. Det är modiga gossar som är funkisar.

De som var med på STCC Våler 2005 kankse känner igen en situation där undertecknad går av ut i spenaten. Hel o ren tar jag mig därifrån med hojen kvar i lecasanden. 1 eller 2 varv senare går en av medtävlande omkull och krashar in i min liggande hoj under gulflagg. Endast materiella skador på bägge hojarna (sving, bakram, fälg, däck, bakaxel, bakkåpa på min). Hade jag legat kvar hade jag inte skrivit detta. (Vill minnas att TL inte bestraffade detta, men skit samma, historia...) Kontentan är att även rutinerade förare krashar under gulflagg, och att man ibland kan förstå att de inte vill bärga.

btw. Luff tände till... Visst har han väl en del rätt också ?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra