väder och skvaller Gälleråsen 6-7 / 9

2. Tävlingsarrangören hyr banan och tidtagning mm av sig själv. Dvs Tävlingen hyr banan och tidtagning av Tex karlskoga. Tror att den kostanden blir närmare 100.000 kronor. Till det kommer övriga kostnader.
Varför gör man så Jo för att då redivisas tävlingen som plus/ minus 0 och inte går med vinst. Och kan motivera att funkisarna ska jobba gratis.
Men däremot går motorbanan med vinst med 100 - 200.000 på en tävlingshelg, men dom betalar inga funkisar. Och var tar dom pengarna vägen?
(Jag vet att ägaren till kinnekulle skiter i att fixa sin bana så att Veidec kan köra bilar och hojjar där. För han tycker i alla fall inte att det är värt att betala 2-3 miljoner i avgift till veidec för att veidec ska köra där). Vart tror ni dom andra banorna får dom pengarna ifrån. Jo våra tävlingar. Det är vi som betalar för veideccirkusen.

:lol

Så du tror alltså att man äger och driver en bana bara för att man ska få ha STCC där? Att alla pengar man får in från alla evenemang går till att bekosta STCC? Varför väljer man då att ha STCC? För att kunna berätta för barnbarnen att man en gång ägt en bana där Sveriges kungaklass kört? Njaee, någonting säger mig att det inte riktigt stämmer;)

Är detta verkligen samma INgemar som för någon vecka sedan tyckte att jag tog i när jag kritiserad ERF-cirkusen för att det inte fanns några funktionärer utan fotograferna fick agera flaggvakter och safetycaren gjorde åt en hel tank på banan? För då fick man inte klaga på ledningen och i min mening var det mer befogat då. Nu har man agerat efter bästa förmåga och självklart kan det visa sig i efterhand att fel beslut tagits eller ej men jag är definitivt för att ha vakna, engagerade funktionärer som gör sitt bästa även om det skulle bli fel någon gång framför inga alls.....

Ja, det är samma INGMAR.

Diskuterar vi inte två olika saker?

Jag lackade ur på en enskild persons beteende här på SH. Spontan reaktion
precis som du.

Det har inte att göra med personens agerande under tävling eller funkisar generellt.

Har man synpunkter på ett arrangemang så är vi säkert helt överens att man skall framföra det på denna eller andra sättet.

Ja, det är samma INGMAR.

Diskuterar vi inte två olika saker?

Jag lackade ur på en enskild persons beteende här på SH. Spontan reaktion
precis som du.

Det har inte att göra med personens agerande under tävling eller funkisar generellt.

Har man synpunkter på ett arrangemang så är vi säkert helt överens att man skall framföra det på denna eller andra sättet.

É de È så noga Ing(e)mar! (vilken Hägerforsare det blev!)

Men jag får nog ändå säga att jag föredrar funkisar som säger vad de tycker här på SH än att inte ha några alls, om man nu skall jämföra dessa två evenemang som enligt mig är så långt ifrån varandra arrangörsmässigt så det blir nästa svårt att göra det. Och vad gäller Lime så är det nog så att hans iaktaganden ofta är närmare verkligheten än en adrenlin-stinn förare i 200 blås. Dock inte sagt att han också kan ha fel.

1. Dåligt med startanden i vissa klasser.
Att köra startfält med 15 - 20 hojjar. Vem betalar för dom övriga 15-20 tomma platserna i dom startfälten? (jo rookisarna som alltid kör med fulla startfällt. Och numera sst 600 och NSB som börjar bli ganska fulla klasser.
Jag tycker att Rookie 600, 1000 och SST 600, NSB ska köra sina egna tävlingshelger. Då skulle vi ha mera körtid och man skulle kunna ha A-B finaler för alla. Det skulle locka alla dom som är rädda för att bli utkvalade. Det skulle ge flera deltagare och bättre ekonomi. Dessutom kan man hjälpa varandra bättre med däck, delar, tipps och råd om man köra samma typ av hoj.
Det är Svemo som sätter stopp för det. Vi får inte köra SM om inte 2-tacktstallibanerna för köra samtidigt. Alltså ska 10-20 2-tacktare få lika mycket bantid som 45st rookie 600 förare.
Eller att varja startfält får betala sin egna bantid. Vill man då köra i en klass med 12 hojjar så får man betala 6000kr i anmälningsavgift.

2. Tävlingsarrangören hyr banan och tidtagning mm av sig själv. Dvs Tävlingen hyr banan och tidtagning av Tex karlskoga. Tror att den kostanden blir närmare 100.000 kronor. Till det kommer övriga kostnader.
Varför gör man så Jo för att då redivisas tävlingen som plus/ minus 0 och inte går med vinst. Och kan motivera att funkisarna ska jobba gratis.
Men däremot går motorbanan med vinst med 100 - 200.000 på en tävlingshelg, men dom betalar inga funkisar. Och var tar dom pengarna vägen?
(Jag vet att ägaren till kinnekulle skiter i att fixa sin bana så att Veidec kan köra bilar och hojjar där. För han tycker i alla fall inte att det är värt att betala 2-3 miljoner i avgift till veidec för att veidec ska köra där). Vart tror ni dom andra banorna får dom pengarna ifrån. Jo våra tävlingar. Det är vi som betalar för veideccirkusen.

Dom enda som inte gör så här är LMS.
Och där får vi mycket mera körtid till en betydligt bättre kostnad.

3. Hur gör ERF rec och nec?
30-50 ekipage får köra skitmycket och betalar lite.
Och det finansieras ju och går runt.
Varför kan inte vi få köra lika mycket till en rimlig penning?

1. Vem skall då betala för de uteblivna intäkterna från tvåtaktarna om de slängs ut? Du? Hur var det med standard 600 under 2005? Betydligt mindre startfält än 250R idag.

2. Nu är du ute och cyklar rejält. Det kostar i storleksordningen 300k i avgift till STCC AB att arrangera en STCC tävling. Arrangören har sedan största delan av intäkterna från publik, startavgifter från alla team utom STCC
teamen. Arrangören står sedan alla kostnaderna för att genomföra tävlingen. I FMK arrangerar vi 5 tävlingar per år och Västkustloppet är det arrangemang som bidrar mest till intäkterna. Skulle det bli en regnhelg i Juli så är risken överhängande att vi går back på det årets STCC arr. Så nej det är inte "våra" tävlingar som bekostar STCC.

Sedan är det ju på det viset att STCC "tvingat" fram flera förbättringar på flera banor vilket "vi" har nytta av.

3. Om du gör ett överslag på startavgifterna för en SM/SO helg och NEC/REC/SP/BoTT helg så finner du säkert att det är inte så stor skillnad.

Så som ---bla, bla, bal -- rimlig penning?
Hur många gånger har du skrivit inlägg om ekonomi och svensk roadracing som är helt uppåt väggarna? Du kastar ur dig siffror som du inte har en aning om, du vet ju inte ens hur/Vem som arrangerar och tar utgifter/får intäkter på de olika arrangemangen.
Tillbaka till ritbordet, ta reda på fakta och återkom med ett nytt försök...

Last edited:
:lol

Så du tror alltså att man äger och driver en bana bara för att man ska få ha STCC där? Att alla pengar man får in från alla evenemang går till att bekosta STCC? Varför väljer man då att ha STCC? För att kunna berätta för barnbarnen att man en gång ägt en bana där Sveriges kungaklass kört? Njaee, någonting säger mig att det inte riktigt stämmer;)

Så klart inte. Nu e du bara dum.

1. Vem skall då betala för de uteblivna intäkterna från tvåtaktarna om de slängs ut? Du? Hur var det med standard 600 under 2005? Betydligt mindre startfält än 250R idag.

2. Nu är du ute och cyklar rejält. Det kostar i storleksordningen 300k i avgift till STCC AB att arrangera en STCC tävling. Arrangören har sedan största delan av intäkterna från publik, startavgifter från alla team utom STCC
teamen. Arrangören står sedan alla kostnaderna för att genomföra tävlingen. I FMK arrangerar vi 5 tävlingar per år och Västkustloppet är det arrangemang som bidrar mest till intäkterna. Skulle det bli en regnhelg i Juli så är risken överhängande att vi går back på det årets STCC arr. Så nej det är inte "våra" tävlingar som bekostar STCC.

Sedan är det ju på det viset att STCC "tvingat" fram flera förbättringar på flera banor vilket "vi" har nytta av.

3. Om du gör ett överslag på startavgifterna för en SM/SO helg och NEC/REC/SP/BoTT helg så finner du säkert att det är inte så stor skillnad.

En klass med 10 hojjar tar lika mycket bantid, funkisar, övriga kostnader som en klass med 45 tartande. och till LMS där dom kör B-finnal för Rookisarna så kommer det över 50-60 startanden. Så att fylla dom fåtal platser som man missar med 2-tacktarna är nog inga problem. men jag menar igentligen inget ont om klasserna isig. Bara att dom inte fyller sina klasser och därför belastar alla andra med extra kostnader.

Vad gäller STCC så får jag väll förmoda att banägarna har ljugit då rå.
Men jag har hört det från flera olika oberoende personer inkl Mike Luff.

Med erf så är mitt svar. Ja, samma kostnader, fast mycket mera körtid.

Hur många gånger har du skrivit inlägg om ekonomi och svensk roadracing som är helt uppåt väggarna? Du kastar ur dig siffror som du inte har en aning om, du vet ju inte ens hur/Vem som arrangerar och tar utgifter/får intäkter på de olika arrangemangen.
Tillbaka till ritbordet, ta reda på fakta och återkom med ett nytt försök...

Det är helt fantastiskt roligt att spåna om ekonomi vid tävlingar.
Och dom som sitter på fasit vill inte uttala sig, annat än att det alltid går back och att förarna ska vara glada för det dom får och gärna betala mera.

Hur kan du säga att mina siffror är fel?

Däremot är det ganska många som uttalar sig som inte är med vid tävlingarna.
Och då undrar jag hur många tävlingar du kört eller varit med på i sommar Gustav? För du är ju ganska snabb på att uttala dig.

Last edited:
......tävlingshelg, men dom betalar inga funkisar. Och var tar dom pengarna vägen?

Avgiften för att köra ett STCC är inga 2-3 miljoner, utan 250.000. Vi betalar ingen stcc-cirkus.

Vad gäller STCC så får jag väll förmoda att banägarna har ljugit då rå.
Men jag har hört det från flera olika oberoende personer inkl Mike Luff.

Om du väljer att tro på vad du har hört istället för vad jag vet så få du gärna göra det. Men ett tips är att du studerar årsredovisningarna för tex Karlskoga Motorstadion AB, STCC AB eller varför inte FMK.

Och dom som sitter på fasit vill inte uttala sig, annat än att det alltid går back och att förarna ska vara glada för det dom får och gärna betala mera.

Och då undrar jag hur många tävlingar du kört eller varit med på i sommar Gustav? För du är ju ganska snabb på att uttala dig.

Är det ett krav att man tävlar för att få ha en åsikt?:rolleyes:

Jag sitter på facit. Det gör Vingelmar Tjockagård också. Du kan också få sitta på facit, bara engagera dej i styrelsen i valfri motorklubb så kan du ta reda på alla fakta innan du spånar vidare. Orsaken till att Ingmar och jag har olika siffror är för att jag arbetar för ett företag som kan dra moms medan Ingmar är aktiv i styrelsen för FMK som får betala full moms på sin avgift. Men facit är oavsett att summan är 250.000 plus moms.

Är det ett krav att man tävlar för att få ha en åsikt?:rolleyes:

Jag sitter på facit. Det gör Vingelmar Tjockagård också. Du kan också få sitta på facit, bara engagera dej i styrelsen i valfri motorklubb så kan du ta reda på alla fakta innan du spånar vidare. Orsaken till att Ingmar och jag har olika siffror är för att jag arbetar för ett företag som kan dra moms medan Ingmar är aktiv i styrelsen för FMK som får betala full moms på sin avgift. Men facit är oavsett att summan är 250.000 plus moms.

Ska man uttala sig om att förare har fel när dom påpekar saker om tävlingar mm. Så bör man väl kanske vara där själv om man ska kasta paj på andra??
Men det är ju så en feg stackare gör. Det är lätt att peka på fel om vad andra säger, i stället för att våga sticka ut hakan och säga något själv.

Ok. Jag tror er. Alltså pratar banägarna strunt.
Men som vanligt, är det aldrig någon som vågar komma med någon helhetsbild. Bara hacka på saker som är fel.

Jag skrev ett ganska långt utlägg om hur min bild av hur det ekonomiska fungerar vid tävlingarna. Helhetsbilden av det är det viktiga, men ingen komenterar det. Bara att det finns visa saker som inte stämmer.

Om nu pengarna inte går till STCC så går dom någon annan stans. Faktum kvarsår i alla fall att SO arrangemanget går med nästan noll resultat, eller precis runt som Luff förklarade för mig på båten över till finland, med en öl i handen.
Och därför finns det inte pengar till funkisar, träningar, billigare avgifter mm.
Men resultatet finns där för att man redan bokfört banhyra och hyra för tidtagning mm. En kostnad som till stora delar är fiktiv.

Last edited:

Vi märker att du gillar att spåna. ;)
Hela ditt resonemang om STCC var ju helt fel vilka flera påpekat så det är bara ett exempel.
Ditt resonemang om att någon annan "betalar för de tomma platserna" i tvåtaktsklasserna är ju feltänkt eftersom du blandar budgeterade intäkter och faktiska kostnader. Inte blir det billigare avgifter för att det skulle vara rookieklasserna där istället.
Dessutom är de, uppenbarligen till mångas förtret, SM klasser och de kör på SM helgerna.
Frågan är ju också vad som skulle berättiga Rookie600 med 19 startande mer plats och tid vid SM-helgerna än 125R som hade 20 startande?

Resonemanget om att man skulle betala efter hur många som är anmälda är ju också helt orealistiskt ur flera aspekter men främst kanske rent administrativt för klubbarna.
Visste inte att det var närvarokrav på tävlingar för att få diskutera ekonomi kring desamma...du kanske vill införa varvtidskrav för att få vara med också? ;)
Jag uttalar mig om saker som är befängda eller direkt felaktiga och det tänker jag fortsätta göra. :hej

Man får vad man betalar för...
Det kanske dags att ordna en ordentligt "proffsfunkislicens" och sen ge dem betalt med OB och hela faderullan, och då kan man ställa samma krav som när du köper en tv på siba. Undrar vad den genomsnittlige snål-RR-föraren säger när det ska betalas?!
Klart att de ska kunna ta kritik, men de måste ju även få kunna försvara sig.
Startavg på 10K per race låter bra va :tungan

Ska man uttala sig om att förare har fel när dom påpekar saker om tävlingar mm. Så bör man väl kanske vara där själv om man ska kasta paj på andra??
Men det är ju så en feg stackare gör. Det är lätt att peka på fel om vad andra säger, i stället för att våga sticka ut hakan och säga något själv.
Vad är skillnaden mellan det du gjort och att vi påpekat felaktigheter i dina påståenden som gör oss fega och dig modig? :va
För att uttala sig och kommentera dina generella påståenden behöver man inte ha varit på en bana på hela året.

Din helhetsbild blir ju felaktig just för att detaljerna inte stämmer.

Vi märker att du gillar att spåna. ;)
Hela ditt resonemang om STCC var ju helt fel vilka flera påpekat så det är bara ett exempel.
Ditt resonemang om att någon annan "betalar för de tomma platserna" i tvåtaktsklasserna är ju feltänkt eftersom du blandar budgeterade intäkter och faktiska kostnader. Inte blir det billigare avgifter för att det skulle vara rookieklasserna där istället.
Dessutom är de, uppenbarligen till mångas förtret, SM klasser och de kör på SM helgerna.
Frågan är ju också vad som skulle berättiga Rookie600 med 19 startande mer plats och tid vid SM-helgerna än 125R som hade 20 startande?

Resonemanget om att man skulle betala efter hur många som är anmälda är ju också helt orealistiskt ur flera aspekter men främst kanske rent administrativt för klubbarna.
Visste inte att det var närvarokrav på tävlingar för att få diskutera ekonomi kring desamma...du kanske vill införa varvtidskrav för att få vara med också? ;)
Jag uttalar mig om saker som är befängda eller direkt felaktiga och det tänker jag fortsätta göra. :hej

Skönt. då är vi i alla fall två som prtar strunt :tummenupp . Men det viktiga är att kunna ha en debatt.

När hade rookie 600, 19 startande?
Sist va det 5 st som inte fick starta för att det var fullt.
Tror det är 32 eller 35 startande på karlskoga.
Men i 2-takts klasserna som faktiskt hade ovanligt många startande i helgen, fanns det massor med tomma platser.

Och om lösningen är att ta bort Roookie 600/1000 från SM helgerna så gärna för mig. Låt 2-taktarna köra sina SM själva. Och 4-taktarna får sina egna helger. Det är i alla fall bara SST 600 som får SM poäng.

Ok. Jag tror er. Alltså pratar banägarna strunt.
Men som vanligt, är det aldrig någon som vågar komma med någon helhetsbild. Bara hacka på saker som är fel.

Jag skrev ett ganska långt utlägg om hur min bild av hur det ekonomiska fungerar vid tävlingarna. Helhetsbilden av det är det viktiga, men ingen komenterar det. Bara att det finns visa saker som inte stämmer.

Om nu pengarna inte går till STCC så går dom någon annan stans. Faktum kvarsår i alla fall att SO arrangemanget går med nästan noll resultat, eller precis runt som Luff förklarade för mig på båten över till finland, med en öl i handen.
Och därför finns det inte pengar till funkisar, träningar, billigare avgifter mm.
Men resultatet finns där för att man redan bokfört banhyra och hyra för tidtagning mm. En kostnad som till stora delar är fiktiv.

Du gissar och spekulerar för mycket, lita inte på vad en människa sagt till dig, sätt dig istället in i din motorklubbs styrelsebeslut och engagera dig så får du insikt i hur det funkar i verkligheten.

Jag tror att motorklubben kan ha nytta av dig, du slipper säkert kratta sandfållor om du visar framfötterna och är lite mer lyhörd.

:pannkyss

Vad är skillnaden mellan det du gjort och att vi påpekat felaktigheter i dina påståenden som gör oss fega och dig modig? :va
För att uttala sig och kommentera dina generella påståenden behöver man inte ha varit på en bana på hela året.

Din helhetsbild blir ju felaktig just för att detaljerna inte stämmer.

En snygg tjej kan vara snygg för att helhetsbilden är bra.
Även om hon har en finne på låret och en taskig lagning i tänderna.

Gäller att se helheten i stället för bristerna.

Du gissar och spekulerar för mycket, lita inte på vad en människa sagt till dig, sätt dig istället in i din motorklubbs styrelsebeslut och engagera dig så får du insikt i hur det funkar i verkligheten.

Jag tror att motorklubben kan ha nytta av dig, du slipper säkert kratta sandfållor om du visar framfötterna och är lite mer lyhörd.

:pannkyss

Tro mig. Jag har försök. Var även nominerad till Svemos styrelse via LMS.
Men en person som mig är inte vad dom vill ha där inne.
Det ska vara en massa gamla JA-sägare.

Allt ska fungera som det alltid gjort, och har man synpunkter så är det alltid någon som gnäller på att något inte stämmer i det man säger. inte för att det förändrar något, men argumantation fungerar så.

Om två personer har olika åsikter, så behöver jag bara visa att den andres är fel, för att jag automatsikt ska bli sedd som den som har rätt.
Precis som dom som säger att jag har fel i mina inlägg i den här tråden. Dom behöver inte säga något vettigt själva, bara hitta brister i vad andra säger.

Last edited:
Skönt. då är vi i alla fall två som prtar strunt :tummenupp . Men det viktiga är att kunna ha en debatt.

När hade rookie 600, 19 startande?
Sist va det 5 st som inte fick starta för att det var fullt.
Tror det är 32 eller 35 startande på karlskoga.
Mitt fel. Kollade slarvigt så det var fler än 19 startande. Felaktigheterna i ditt resonemang kvarstår dock, om kostnaden mellan klasserna.

Men i 2-takts klasserna som faktiskt hade ovanligt många startande i helgen, fanns det massor med tomma platser.

Och om lösningen är att ta bort Roookie 600/1000 från SM helgerna så gärna för mig. Låt 2-taktarna köra sina SM själva. Och 4-taktarna får sina egna helger. Det är i alla fall bara SST 600 som får SM poäng.
Med tanke på hur lätt det är att promota SM och få fler besökare så tror jag inte lösningen är att köra fler SM helger med olika klasser på olika helger. Den logiska och för alla parter bästa lösningen om man ser till bantid/kr är att dela som LMS har gjort. Det är ju dock inte möjligt för alla arrangörer och då står ju SM-klasserna lite före i kön, till en dels förtret.

En snygg tjej kan vara snygg för att helhetsbilden är bra.
Även om hon har en finne på låret och en taskig lagning i tänderna.

Gäller att se helheten i stället för bristerna.

Tro mig. Jag har försök. Var även nominerad till Svemos styrelse via LMS.
Men en person som mig är inte vad dom vill ha där inne.
Det ska vara en massa gamla JA-sägare.

Allt ska fungera som det alltid gjort, och har man synpunkter så är det alltid någon som gnäller på att något inte stämmer i det man säger. inte för att det förändrar något, men argumantation fungerar så.

Om två personer har olika åsikter, så behöver jag bara visa att den andres är fel, för att jag automatsikt ska bli sedd som den som har rätt.
Precis som dom som säger att jag har fel i mina inlägg i den här tråden. Dom behöver inte säga något vettigt själva, bara hitta brister i vad andra säger.
Fast ditt resonemang om att se helheten och inte bristerna biter inte när räknenskaperna ska summeras. Det jag och flera opponerade oss mot var ju att grunderna för hela ditt ekonomiska resonemang om tex. STCC inte stämde.

Last edited:
Fick email från herr Luff som verkat ilsknat till lite :)

Mike Luff's kommentar
oj oj oj så många experter, och så mycket bullshit!! mina funktionärer få inte betalt för att riskera deras liv för att några idioter tycker att dem inte behöver slå av mer på takten, för att dem är minsann nästa NR46 och då räcker det att slå av en sekund så har man full kontroll och kan stanna om så behövs ( med en varvtid runt 1.08 eller i mosszz s fall 1.10) sånt snack gör att man har lust att kör ut med en stor traktor så vi får se hur många hinner stanna. Mina välbetalt funktionärer få en rese ers. @18:- milen och ev. bidrag till boende som innebär att OM de ligger i tält el. nån annan gratis boende och bo långt åt helvete (tex nära stockholm) så kan de få max 1050:- de flesta plocka upp 500-750:- för sina omkostnader. Jag vet att det finns säkert fler förare som tycker att dessa bör betala för att kunna se dem på nära håll ,men jag har tyvärr inte hittat dessa. När vi ser en avslag på MINST 4sek bli vi nöjda och den enda som kan se till att det händer är han som leder då, det han som sätter takten - det är min dröm att detta ska bli verklighet.Ni duktiga förare få gärna kommer ut och hjälper våra funktionärer så att ni få uppleva era race på det samma sätt som oss.dvs,matadorer med en gulflagg som skydd mot en 170kg tung MC i170km/tim fört av en fartblind dåre som tycker att jag är långsamt när jag inte får bort skithögen från banan i under 2min. Mr Eskilsson s inlägg var också intressant - fiktion - men intressant.Han och jag har aldrig diskuterat detta så vitt jag vet och i så fall har han hörsel problem eller ljuga som han själv påstår att vi andra gör.100000:- är ungefär vad en banhyra kostar för en helg så långt är vi överens men ska scan open inte betala detta eller?? hur fan tror du vi ska har råd att fixa asfalt mm varje år!! Nån av er säkert känna Hallberg , han har tagit bild av tävlingsbudgeten från en av mina möten i Karlskoga där vi har vid 2 tillfällen redovisat ALLT och vi kan gör det igen den 25/10.Eskilsson bör ta med sig en som har ekonomiska kunskaper som förklara innebörden för honom. När det gäller burnouts och straff ser jag som inte är inblandade i bestraffningar på något sätt , på detta vis : jag asfalterade i år för 460000:- + moms för att det skulle bli så bra som möjligt för er som ska nyttja det. sedan kommer några idioter som vill visa hur ball de är och förstör detta, till o med på en plats som bli farligt för deras kompiser/medtävlande. detta likna jag med om man har just lackat om sin hoj och så kommer ett gäng förbi och en dra en nyckel genom lacken för att visa sina kompiser hur ball han är. om det var din hoj - vad tycker du???
är det fortfarande ball eller vill du att den javel få en dansk skalle helst men nån riktigt bestraffning i alla fall.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra