...och du tycker inte att det är det jag försöker säga i min text?![]()
Jo, jag håller med helt. Mitt inlägg var menat som ett tillägg/komplement
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
...och du tycker inte att det är det jag försöker säga i min text?![]()
FUNKAR DET DÅ![]()
När man kommer till ejes har man rätt hög fart och när man då tittar upp mot posteringen och ser gulflaggan (vilket man gör rätt sent, iallafall jag) ska jag försöka ta kurvan eller ska jag köra rakt fram? Men eftersom inte jag samlat ihop minuspoäng bland funkisarna är det ok för mej??
"Hvordan skal man kunne kjøre 1.5 raskere når man skjønner at det ligger olje i banen og det ligger en sykkel som man risikerer og treffe ved en vurpa?"
"Da har arrangøren et hjelpemiddel som heter RØDT flagg."
Tänker bara bemöta detta med att konstatera att vi har LÅNG flaggning och du har alltså redan passerat en flagga om situationen är i Ejes.
....
Och varje gång vi använder den så får vi veta "ni borde inte, så farligt var det inte, vi ville rejsa klart, jag skulle ju just avancera från 19:e till pallplats". Skärpt till er lite!
Det är intressant att läsa dina kommentarer bäste herr Lime...
Du vet alltid precis hus det var. Ditt perspektiv om vad som hände ute på banan är alltid det rätta.
Du anser alltid vi förare är en samling idioter som lämnar vettet kvar i depån.
Bu ber jag dig skärpa dig och tagga ner lite och bespara oss dina dryga och snusförnuftiga kommentarer. Fundera gärna lite på hur tillvaron kan te sig från bakom styret under ett race. Du verkar inte vilja/kunna förstå detta det minsta.
Jag vill inte lägga mig ang vem som har rätt eller fel, men han kanske blir tjurig när han själv med flera frivilligt har stått ute i regnet och gjort sitt bästa och ändå bara får ta skit. Om han fortfarande anser att de handlade korrekt så är det väl då klart att han svarar som han gör? Det är ju inte så att de som gnäller håller igen på kritiken, och kanske inte heller vill/kan förstå andra sidan det minsta.
Nej, jag tar inte ställning i den aktuella incidenten. Det är alltid av värde att se båda sidor av myntet.
Men det är alltid ett jävla daltande med funkisarna. Kritik får inte framföras för att ja ,de står ju där i ur o skur på frivillig basis och då är man oantastbar.
Men faktum kvarstår, det är vi förare som i huvudsak betalar kalaset och som betalande kunder har vi rätt att kräva en viss kvalitet på produkten vi betalar för vilket ofta glöms bort i sammanhanget.
... och då kan man ställa samma krav som när du köper en tv på siba...
Jag köper inte den argumentationen att är det till viss del frivillig verksamhet så har man inte rätt ställa krav.
OS, EM i fotboll mm skulle inte funka utan alla volontärer.
I huvudsak håller jag med dig och jag skulle kunna betala mer mot bättre kvalitet.
För övrigt uppfattar jag att helgens ilska från förarkollektivet i huvudsak riktar sig mot tävlingsledningen.
De som är inblandade i matcherna i OS, EM i fotboll mm får bra betalt.
Man får vad man betalar för...
Det kanske dags att ordna en ordentligt "proffsfunkislicens" och sen ge dem betalt med OB och hela faderullan, och då kan man ställa samma krav som när du köper en tv på siba. Undrar vad den genomsnittlige snål-RR-föraren säger när det ska betalas?!
Klart att de ska kunna ta kritik, men de måste ju även få kunna försvara sig.
De som är inblandade i matcherna i OS, EM i fotboll mm får bra betalt.
Precis...
Dom flesta funktionärer m.m. även i fotboll ställer upp gratis (volontärer).
På alpina VM i Åre fick volontärerna tak över huvudet och låna skidor och kläder. Glädjen att sätta stängsel och skotta m.m. i minusgrader dom där veckorna fick dom hålla med själva.![]()
Öh, ena sekunden argumenterar du för att de är volontärer, och när jag säger att de inblandade får bra betalt så svarar du "precis". Hur ska du ha det Ingemar?
Den "genomsnittlige snål-RR-föraren säger" att han är rätt nöjd med gratisarbetande funkisars insatser och att han tycker att ca 2000 kr per tävling är nästan över smärtgränsen för vad en osponsrad plånbok klarar.
Jag köper inte den argumentationen att är det till viss del frivillig verksamhet så har man inte rätt ställa krav.
OS, EM i fotboll mm skulle inte funka utan alla volontärer.
I huvudsak håller jag med dig och jag skulle kunna betala mer mot bättre kvalitet.
För övrigt uppfattar jag att helgens ilska från förarkollektivet i huvudsak riktar sig mot tävlingsledningen.
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |