GSXR1100R
The older i get the faster i was
Japp prexis så är det!!!På den tiden fanns inget internet som man kunde sitta och gömma sig bakom, då gjorde man saker istället! Någon Annan var inte född än heller...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Japp prexis så är det!!!På den tiden fanns inget internet som man kunde sitta och gömma sig bakom, då gjorde man saker istället! Någon Annan var inte född än heller...
Tänk om - tänk rätt?
Det finns engagemang, frågan är väl varför det inte används bättre?
Nej det går inte!
Att lösa framtiden inom RR på ett forum som detta. Vad jag själv ser som trist är att det talas för lite om förslag framåt och vad man faktiskt kan göra. Backspegeln är bra att ha - men det är ändå framåt vi vill?
Insikt,
Från förar/teamhåll saknas idag med FÅ undantag förståelse för ATT man sitter i en ankdamm och ta sig vidare kräver insatser, kunskap och … jobb! Men så länge som vi som individer bara ser oss själva så blir avståndet till framgång bara längre. Själv jämför jag gärna med UK där MC sporten står för 5 % av den totala sport omsättning (enl ACU), snarlikt resultat finns säkert i Frankrike, Tyskland och nu… Finland. Tror varken vi är dummare eller smartare än hojkillarna här - men verkar ändå fasen så mycket latare som tror att det inte går att jobba sig ur ett dåligt läge!
Note – ingen kan göra allt – men alla KAN göra något. En devis jag m fl använt tidigare. men oavsett är det inte vad man kan, utan vad man faktiskt GÖR som avgör resultatet!
Tänk om det kloka som skrevs sändes till en bättre adresser istället, lokaltidningen som start eller några av webbportalerna som fastbikes, bike highsider etc.
Utbildning för de som satsar?
Eftersom jag jobbar med många av dessa frågor är jag av nyfiket intresserad vilka som kunde vara intresserade att delta i den sponsorutbildning jag tidigare erbjudit SVEMO, och som syftar till att förstå att Pr Partners och ekonomi är ett måste för att kunna satsa på motorsport.
Övrigt,
Forumet verkar annars spegla den Svenska mentaliteten rätt bra. Vi skriver heller om hur dåligt allt är och hur nedrigt orättvist att ingen ”kan göra nåt” åt t ex. motorsportens populäritet. Nu är det 6 sidor på denna tråd och uppskattningsvis är att 4-5 av dem läses mest om gnäll, tyckanden + lite påhopp…
-Lite oproffessionellt analayserat så är det väl inte konstigt att vi är där vi är då..? Dvs 1-2 sidor framåt & 4 sidor åt fel håll….
/Eric Hulth
Forumet verkar annars spegla den Svenska mentaliteten rätt bra. Vi skriver heller om hur dåligt allt är och hur nedrigt orättvist att ingen ”kan göra nåt” åt t ex. motorsportens populäritet. Nu är det 6 sidor på denna tråd och uppskattningsvis är att 4-5 av dem läses mest om gnäll, tyckanden + lite påhopp…
-Lite oproffessionellt analayserat så är det väl inte konstigt att vi är där vi är då..? Dvs 1-2 sidor framåt & 4 sidor åt fel håll….
/Eric Hulth
Filip spöade både Lundh och Freddy förra året. I år har han varit skadad och sen han kom tillbaka har han vunnit nästan varje race. Hur du får det till att han har stagnerat är minst sagt en märklig slutsats!?Min åsikt är att satsa på Freddy P och Lund, de verkar ha mer att ge, men Backlund har stannat i utvecklingen, även om han förbättrar sina tider så gör de bästa förarna det ännu mer, så han tappar mark (menar internationellt sett).
Filip spöade både Lundh och Freddy förra året. I år har han varit skadad och sen han kom tillbaka har han vunnit nästan varje race. Hur du får det till att han har stagnerat är minst sagt en märklig slutsats!?
Det finns ju många parametrar i racing, bla materialet, Kawazaki har ju inte direkt rosat marknaden i världens olika serier, i flera är den inte ens med. Ge Lund en HM-plant Honda så tror jag han varit oslagbar. På samma sätt som BMW i WSBK, hur skall de kunna hävda sig med en äldre "mätt" förare som säger att han vill lägga av snart och inte riskera skada sig, eller Ruben, som är varken fågel eller fisk.
Backlund var ju "nästan" lika bra som 17åring och flera tv reportage gjordes om vår nya roadracing stjärna, men det har inte blivit så mycket mer.
Kawazaki säger nu att de byggt en WSBK hoj, som de sen ska få ner till gatmodell, tvärt om mot tidigare. Är det det monster som Kawazaki hävdar och de som fått köra den, så tror jag INGEN rör Freddy nästa år.
Titta på Baldini i Worldsuperstock, 5sek efter Superbike täten på 2min bana. Han hade varvat hela vår elit i prosuperbike med en superstockhoj!
För det första är jag inte säker på att Freddy kör Kawasaki i Sverige nästa år och för det andra så heter BMW-föraren Badovini och han skulle INTE varva Sverige-eliten.Är det det monster som Kawazaki hävdar och de som fått köra den, så tror jag INGEN rör Freddy nästa år.
Titta på Baldini i Worldsuperstock, 5sek efter Superbike täten på 2min bana. Han hade varvat hela vår elit i prosuperbike med en superstockhoj!
För det första är jag inte säker på att Freddy kör Kawasaki i Sverige nästa år och för det andra så heter BMW-föraren Badovini och han skulle INTE varva Sverige-eliten.
Jag var på Karlskoga för ett par år sedan när EM-kördes och nog för att polacken som vann var snabb men det skilde tiondelar mot vad svenskarna körde på samma bana.
Du påminner om en sån där liten mjölk/choklad dryck i liten glasflaska.Har du inte sett tiderna från träningarna på våreni spanien bla av våra "stjärnor" eller på BRNO.
Jag pratar om italien,spanien,frankrike osv.. inga öststatsserier(även om någon enstaka förare kan utmärka sig ibland). Men IDM som är en väldigt jämnserie med täta fajter, så är klassen medelmåttig. Freddy fick en hoj ur ett B-team som han i princip aldrig kört och spöar Backlund, om man följer roadracing så begriper man hur stort det är:
Backlund kvalar in som 18, när han sitter på material som idag i WSBK ligger i täten i superpole, när han möter medelmåttigt motstånd i IDM.
till sleven: Du ser, jag är så ointresserad av märket att jag inte ens kan stava till detlite gulligt att du försöker tuffa till dig
Nu släpper jag tråden för annars så stängs den snart![]()
Jag har svaren på varför utvecklingen stått stilla, det är inte bara i RR utan du kan se samma sak i hela samhället.
Svar:
1. Socialdemokratin
Höga skatter, avgifter etc etc motverkar aktivt all form av kreativitet och utveckling i samhället.
2. Miljö-tomtarna
Protesterar mot allt som har med motor att göra
3. Det var bättre förr!
Tyvärr finns inga elitförare i sverige(min åsikt), kanske i vår lilla ankdamm, men vänder man blicken utomlands så är vi i division 3, hur ska det kunna locka publik. Hur stor publik har div 3 fotboll??
Barry Veneman och kompani i IDM tillhör ju inte heller värsta eliten och ändå ligger vi på 15-20 plats. Backlund var en otrolig talang som riktigt ung, men sen stagnerade allt, han kommer inte vidare, är det stopp i talangen eller är det bara pengar/material.
Jag följer alla stora serier på tv och dator, både spanien,italien,usa, men tittar bara på enstaka race i prosuperbike. Det är stor för att inte säga enorm skillnad i jämnhet och nerv i de utländska serierna.
Tror vi har en lång väg att gå för att locka publik, om det inte "poppar upp" en stor stjärna som kan vara dragplåster, men risken är ändå stor att allt skulle bli ointressant då denne stjärna skulle vara så totalt överlägsen.
Min åsikt är att satsa på Freddy P och Lund, de verkar ha mer att ge, men Backlund har stannat i utvecklingen, även om han förbättrar sina tider så gör de bästa förarna det ännu mer, så han tappar mark (menar internationellt sett).
Hoppas den nya Kawan håller vad den verkar vara, då kanske Freddy kan köra lite race utomlands och få möta de "stora" pojkarna och utvecklas vidare.![]()
Jaha, skall man hålla käft eller inte, Jag kan bara inte,
Är du här bara för att provocera?
Har gett --- i att svara innan tänkt att du kanske bara har ett par dåliga dagar
Men det verkar sitta i
Har inte hissen nått ända upp på dig, eller!
Du verkar på något sätt ha gått i skola iallafall, för skriva kan du ju!
Har kärringen gjort slut eller och du hittar ingen ny, isåfall tror fan det!!!
Du har dom mest dumma jävla svar jag har varit med om någonsin!
Fattar inte hur en sådan här person får vara på SH PUNKT!
Någon mer provoserande än dig finns inte och jag tror banne mig att du njuter av det ochså!
Åk nu upp och kör 1.04 på åsen, så kan du väl få ett uns av trovärdighet!
Javisst men då kan jag väl låta bli att läsa dina inlägg, lite svårt dock jag råkar gilla SH
Tänk lite innan du skriver
Så nu var det gjort!
No hard fellings var bara tvungen![]()
Berätta för oss varför Tingvalls löfte är så skrattretande.
Härom året dog 25 st av partiklarna från dubbdäcken i Stockholm, och 35 st där av utsläppen från trafiken! Ca 150 drunknar varje år och det är väl ett par om dan som tar livet av sig... Och visst, jag får konstant höra hur farligt det är att köra fort, i synnerhet med hoj. Fast ska man vara petig så är det få sporter som sliter så pass lite på kroppen i långa loppet som just RR. Dom flesta äldre RR-förare har fortfarande hela knän, arbågar å ryggar. Fråga några handbollsspelare, fotbollsspelare, inntebandyfolk osv hur deras knän å leder mårJag personligen orkar inte med mannen, jag uppfattar honom som en trafiktaliban. Sverige har redan världens lägsta antal trafikdödade i världen. Hur längre till behöver vi komma, hans nollvision är tänkt att leda till nolltrafik. Och hur blir det om vi inför nolltrafik, jag har för mig att jag läste att ca. 2000 människor dör årligen till följd av fallskador. Blir nästa steg att förbjuda människor att ta sig fram till fots så att ingen ramlar och slår sig illa?
Summa summarum: Det finns gränser för allt trams, jag är trött på talibaner!
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |